Skip to main content

Ik heb eenzelfde probleem. Er word geen error gegenereerd alleen "Wrong password”

 

Mijn pasword op de sticker bevat een omgekeerde bovenliggende komma zoals dit: %v$7'UdG9N

 

Wat voor een komma is dit? Heeft iemand de ascii code van dit teken of kan ik die op mijn toetsenbord vinden?

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

https://unicodeplus.com/U+2018

 

Maar ik denk dat het dat teken onder "


Dank voor de tip maar dat was het eerste wat ik heb geprobeerd. Probleem is dat de pool met tekens waaruit de letters van het wachtwoord wordt gegenereerd door de fabrikant van het modem niet dezelfde zijn als letters die je op een standaard toetsenbord kunt typen. Maar ik ga ook nog de unicode proberen.


Als ik de Unicode+2018 in type ALT+2018 dan krijg ik dit teken: ߢ Dat helpt dus niet.


@Gladiator2006, kun je eens proberen in Word of een ander tekstverwerkingsprogramma het teken te genereren? Word zet vaak reguliere aanhalingstekens automatisch om naar specifiek linker en rechter versies. Dan zou je daar wat kunnen typen, en dan kopiëren-plakken.


Ja, ook al geprobeerd. Ik heb nu telefonisch contact opgenomen met de helpdesk want dit is toch wel een grote misser van de KPN. Je moet gewoon typbare karakters gebruiken in standaard wachtwoorden. 


Ik heb je even afgesplitst naar een eigen topic, @Gladiator2006. Wil je het modem eens stroomloos maken, en dan nog één keer proberen of je kunt inloggen met , gekopieerd van die unicode pagina of vanuit Word ofzo.

Als het dan nog niet lukt is de enige oplossing om je een ander modem toe te sturen. Vul daarvoor je forumprofiel in, dan help ik je verder hierbij.


Is het geen backtick:

`


@Gladiator2006 

Probeer eens ALT-0180, ik krijg dan dit teken: ´

Als die het niet is, zo te zien heb je een Box 12 of 12b, je kan het Admin wachtwoord dan ook uit de QR code halen, die even scannen en dan daaruit copy-pasten.


Alt-96 was de juiste, ik ben nu ingelogd. Allemaal bedankt voor de suggesties!


Mooi dat het werkt. Ik wilde nog als tip geven je kan de qr code scannen dan heb je ook het wachtwoord.