Skip to main content

Sinds 2 dagen een glasvezelaansluiting van KPN. Verbinding is prima, maar inloggen op de modem lukt niet, steeds komt de melding dat de inloggegevens niet correct zijn.

Alle adviezen die hierover te vinden zijn opgevolgd, maar zonder resultaat. Treurig dat, ondanks de vele meldingen hierover, dit probleem blijkt dus al langere tijd bekend te zijn, er geen oplossing lijkt te zijn.

Maar wat mij heel erg verbaast: tijdens de installatie zijn SSID en wifi-password door de monteur op mijn verzoek aangepast, hij kreeg dus wèl toegang tot de modem. Gebruikt KPN soms een achterdeurtje dat bij de klanten niet bekend is?

AHa @Maroof, welkom! Fijn om te lezen dat de verbinding an sich wel goed bevalt! Natuurlijk begrijp ik ook dat je in wilt kunnen loggen. Ik begrijp uit je bericht dat je al een aantal adviezen hebt opgevolgd. Toch wil ik hieronder nog even alle adviezen op een rijtje zetten:

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Lukt het hiermee niet, dan komt dit doordat je nog niet over bent gezet naar de nieuwste software. Dit doen wij in batches: jij zult hier t.z.t. ook naar overgezet worden, mits je geen Experia Wifi of Super Wifi 1 gebruikt, dan duurt dat nog iets langer. 

 


Zoals ik schreef: alle aangedragen oplossingen zijn door mij tevergeefs geprobeerd.

Wat mij in het gegeven antwoord echter ten zeerste bevreemd, is dat ik nog niet ben overgezet naar de nieuwste software. Je zou toch verwachten dat als een nieuw modem wordt geleverd, daarop ook de nieuwste software, die er blijkbaar dus al wel is, staat.

En, wat ik ook al meldde: de medewerker van KPN kon het modem wel benaderen, dus waarom ik niet?


Als de monteur heeft ingelogd, dan heeft deze het wachtwoord aangepast. Dat moet namelijk de eerste keer inloggen. Anders kom je niet verder.


Je zou toch verwachten dat als een nieuw modem wordt geleverd, daarop ook de nieuwste software, die er blijkbaar dus al wel is, staat.

Zo'n modem kan maanden in de opslag gelegen hebben. Vlak voor verzenden gaat KPN echt niet even de firmware bijwerken ofzo...


Wat mij in het gegeven antwoord echter ten zeerste bevreemd, is dat ik nog niet ben overgezet naar de nieuwste software. Je zou toch verwachten dat als een nieuw modem wordt geleverd, daarop ook de nieuwste software, die er blijkbaar dus al wel is, staat.

De modems die KPN op voorraad heeft, zijn nog allemaal op de oude software helaas.


Dat had ik er direct bij moeten zetten, ook met het wifi-wachtwoord is de modem niet te benaderen. Er zit dus blijkbaar niets anders op dan te wachten tot er een update heeft plaatsgevonden.

Bedankt voor jullie reacties.


Dat had ik er direct bij moeten zetten, ook met het wifi-wachtwoord is de modem niet te benaderen. Er zit dus blijkbaar niets anders op dan te wachten tot er een update heeft plaatsgevonden.

Bedankt voor jullie reacties.

Heb je al een fabrieksinstellingen reset gedaan ?


Dat had ik er direct bij moeten zetten, ook met het wifi-wachtwoord is de modem niet te benaderen. Er zit dus blijkbaar niets anders op dan te wachten tot er een update heeft plaatsgevonden.

Bedankt voor jullie reacties.

Nee, u moet hem resetten. De monteur heeft waarschijnlijk een ander wachtwoord ingesteld. En u kent dat wachtwoord niet. Een update zal daar niets aan veranderen. 


Zojuist kreeg ik een berichtje van KPN dat er vannacht een update plaats gaat vinden, dat wacht ik even af. Hopelijk blijft dan na een reset het door mij gewijzigde wachtwoord wel behouden.


Ik zou dan inderdaad het modem even niet aanraken en de update afwachten!


Vanochtend een reset gedaan en vervolgens ingelogd. Het wachtwoord dat achterop de modem staat werd automatisch ingevuld en ik kon alle instellingen probleemloos benaderen. Er werd niet gevraagd om het (fabrieks)wachtwoord te veranderen en dit is blijkbaar ook niet nodig, want ik heb een paar maal ingelogd en dat gaat probleemloos.

Wat mij betreft is het nu dus opgelost, want inloggen met het wachtwoord dat op de modem staat vind ik prima, dat hoeft niet per se door een ander wachtwoord te worden vervangen.

Nogmaals iedereen bedankt, ik ben ‘up en running’ en tevreden.

 


Super, @Maroof! Fijn dat je het nog even liet weten 🙂. 


Reageer