Skip to main content

Hoi!

Zodra ik verbinding maak via OpenVPN client op mijn Windows 11 laptop, kan ik geen verbinding maken met mijn router V10a (192.168.2.254), terwijl ik wél een geslaagde VPN verbinding heb, omdat ik in mijn NAS (Synology) die als de VPN server staat ingesteld wel kan benaderen.

 

Ik maak verbinding met het internet via de mobiele hotspot van mijn telefoon. Daarna maak ik als client een VPN verbinding. Ik heb ook een andere browser geprobeerd op 192.168.2.254, maar helaas...

 

Ik krijg de onderstaande melding.

 

Heel gek, mijn ouders hebben ook KPN (net een ouder model router) en daar staat ook een NAS (Synology) van mij en als ik daar VPN verbinding maak, dan kan ik wél in hun router…. 

 

Heeft iemand enig idee wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

 

@GeSp Ik heb het hosts bestand de regel de onderstaande regel toegevoegd en opgeslagen:

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

 

Nu lukt het gelukkig wel, maar het kost ongeveer 3,5 minuten om de router inlogpagina te starten.

Normaliter duurt dat 2 seconden. Hoe is dit te verklaren, enig idee?


Nou ben ik benieuwd hoe ik dit op mijn Galaxy S23 (Android) kan doen?

Ik heb gevonden hoe je de DNS kunt aanpassen, maar dat is niet wat ik nodig heb.

Ik wil graag een regel toevoegen, net als op de Windows. 

Hebben jullie daar ook ervaring mee?


Nou ben ik benieuwd hoe ik dit op mijn Galaxy S23 (Android) kan doen?

Op die vraag zat ik al te wachten. Dat kan niet. Misschien als u u het toestel geroot heeft. Maar anders heeft u geen toegang tot het hosts bestand.


@GeSp Ik heb het hosts bestand de regel de onderstaande regel toegevoegd en opgeslagen:

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

 

Nu lukt het gelukkig wel, maar het kost ongeveer 3,5 minuten om de router inlogpagina te starten.

Normaliter duurt dat 2 seconden. Hoe is dit te verklaren, enig idee?

Misschien is de host file te groot, DNS cache deactiveren zou helpen.

Nou ben ik benieuwd hoe ik dit op mijn Galaxy S23 (Android) kan doen?

https://github.com/x-falcon/Virtual-Hosts


@TDN geflushed, maar helaas geen verschil. Misschien ligt het aan mijn OpenVPN verbinding of mijn telefoon internet snelheid. Ik heb via mijn telefoon ook een snelheid van 20mbit down en 3 mbit up. In principe meer dan genoeg snelheid.. 


Dat waren inlogpogingen op mijn nas bij mijn ouders.

Zojuist mijn andere nas bij mij thuis ook zelfde poging gedaan en het werkt zoals het zou moeten. Ik denk dat de router bij mijn ouders niet zo lekker in zijn vel zit : )

 

Allen erg bedankt voor de alle hulp!


Reageer