Skip to main content
Antwoord

Kan oude IP-adres reserveringen niet verwijderen

• August 12, 2025
  • 11 reacties
  • 68 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb exact hetzelfde probleem, ondanks dat ik firmware V12.C.25.06.06 erop heb staan, kan ik de “oude” reserveringen niet zien. De box is 3 dagen geleden opnieuw opgestart (niet ge-reset.) Tips? 

Overigens valt het me ook op dat niet alle verbindingen zichtbaar zijn. De box geeft aan 22 devices, maar laat er maar 17 zien? (waarvan 1 zonder IP address?) 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door phd1975

Ik heb exact hetzelfde probleem, ondanks dat ik firmware V12.C.25.06.06 erop heb staan, kan ik de “oude” reserveringen niet zien. De box is 3 dagen geleden opnieuw opgestart (niet ge-reset.) Tips? 

Overigens valt het me ook op dat niet alle verbindingen zichtbaar zijn. De box geeft aan 22 devices, maar laat er maar 17 zien? (waarvan 1 zonder IP address?) 

Heb je wel nu de optie om reserveringen te verwijderen? 

Nee. Ik zie er maar 10 in de lijst en geen ervan zijn degene die ik wil verwijderen. 

Ik was er ook niet blij mee, maar ik zou een fabrieksreset uitvoeren. Knip en plak even alles in een txt file en je hebt alles zo weer terug. 

11 reacties

• Topper
  • August 12, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Nee. Ik zie er maar 10 in de lijst en geen ervan zijn degene die ik wil verwijderen. 

• Topper
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Ik was er ook niet blij mee, maar ik zou een fabrieksreset uitvoeren. Knip en plak even alles in een txt file en je hebt alles zo weer terug. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Ok, dat ga ik vanavond proberen. Als het niet werkt, dan ga ik de KPN box vervangen voor een UniFi Gateway. 

• Topper
  • August 13, 2025

Ok, dat ga ik vanavond proberen. Als het niet werkt, dan ga ik de KPN box vervangen voor een UniFi Gateway. 

Ben benieuwd. Laat je het even weten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Ok, na een reset bleven de WiFi instellingen staan (naam & wachtwoord etc.), maar alle gereserveerde addressen waren weg. Ik kon nu dus alles opnieuw ingeven. Maw, dat viel eigenlijk reuze mee. Wel blijft het vreemd dat er een reset voor nodig was, maar vooruit. 

• Topper
  • August 14, 2025

Ok, na een reset bleven de WiFi instellingen staan (naam & wachtwoord etc.), maar alle gereserveerde addressen waren weg. Ik kon nu dus alles opnieuw ingeven. Maw, dat viel eigenlijk reuze mee. Wel blijft het vreemd dat er een reset voor nodig was, maar vooruit. 

Super, blij dat het werkt.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat het gelukt is, ​@Joeri94. :)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Komt er nog een structurele oplossing voor dit probleem? Het blijft namelijk wel erg onhandig om steeds op deze manier simpele taken op de KPN Box te moeten uitvoeren. 

• Topper
  • August 29, 2025

Komt er nog een structurele oplossing voor dit probleem? Het blijft namelijk wel erg onhandig om steeds op deze manier simpele taken op de KPN Box te moeten uitvoeren. 

Beter geen dhcp reservering maken op de router. Eigenlijk staat alles bij mij op DHCP op mijn KPN super wifi 2 punten na. Op mijn NAS heb ik het inmiddels ook maar handmatig er vast ingezet. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 16, 2025

Ik heb voor nu de KPN Box er tussenuit gehaald. UCG Fiber rechtstreeks aangesloten. Ben alleen nog een beetje aan het prutsen met de KPN TV+ box, maar dat komt vast wel goed.