Skip to main content

Ik kan op mijn Fritzbox 7590AX de telefoon niet instellen/toevoegen. 

Ik heb de gebruikersnaam opgevraagd via het sip-tool en een ww aangemaakt. Ik heb deze en het telefoonnummer op de fritz!box ingevuld. De verbinding wordt dan gecontroleerd en ik krijg daarna de foutmelding: De controle van de telefonie is niet geslaagd. Aanmelden bij telefonieaanbieder is niet geslaagd.

Wie kan mij helpen.

Heb je ook de gebruikersnaam ingevuld? Voor het gemak heb ik een schermopname van mijn telefooninstelling op een FritzBox 7490 gemaakt. Waarschijnlijk hetzelfde als op een 7590AX?

 

 


Ik heb deze gegevens ingevuld.


Lijkt me helemaal goed! Controleer ook eens of je niet per ongeluk een typefout hebt gemaakt bij gebruikersnaam en/of wachtwoord.


Ik heb Het instellen al meerdere keren opnieuw geprobeerd.

Gebruikersnaam overgenomen uit het sip-tool met copieren en plakken. Het ww al vier keer opnieuw aangemaakt. De ze meerdere keren ingevuld. Daar kan voor 99,9% geen fout in zijn gemaakt. Ik vraag me af of mijn gebruikersnaam wel goed is. Ik ben van concepts, via telfort naar KPN gekomen. De experiabox werkte voor dit stuk goed.


Heb je via de siptool nog recent wachtwoord en gebruikersnaam gecontroleerd? Bij de overgang van Telfort naar KPN is bij mij één van die twee (weet niet meer welke, maar ik dacht de gebruikersnaam) gewijzigd. Later trouwens ook nog een keer gebeurd.

Anders weet ik het ook niet meer.


Probleem opgelost. Ik heb van KPN een nieuwe gebruikersnaam gekregen. Dit schijnt af en toe toch voor te komen.


Probleem opgelost. Ik heb van KPN een nieuwe gebruikersnaam gekregen. Dit schijnt af en toe toch voor te komen.

Jammer dat dit zo moeizaam ging maar top dat het met een nieuwe gebruikersnaam wel is gelukt @Paul Schütz!