Skip to main content
Beantwoord

Kan via Experiabox v10A geen contact maken met externe e-mailserver

• March 5, 2025
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice over bovenstaand probleem.

De instellingen in ieder apparaat waarmee ik de desbetreffende server probeer te bereiken staan goed, dit heb ik doorgenomen met een medewerker. Ga ik met 1 van de apparaten buiten bereik van de modem kan ik prima mail verzenden en ontvangen. Volgens mijn mail beheerder ligt het aan een firewall instelling in de modem die contact onmogelijk maakt.

Ik wil gebruik maken van de mailserver: mail.zxcs.nl

Of ik mail probeer te verzenden of ontvangen maakt niet uit, thuis doet dit probleem zich voor. Omdat ik Apple apparaten gebruik krijg ik geen foutmelding maar een eeuwig draaiend cirkeltje. Verschillende e-mailprogramma's hebben ook geen uitkomst geboden.

Beste antwoord door Anonymous

Hoi ​@Spunky1606 

Kan je dan eens proberen of je in een opdrachtprompt of terminal venster die website kan pingen via de naam en als dat niet lukt via het IP-adres?

ping mail.zxcs.nl

Ik krijg dan het volgende te zien.

Pinging mail.zxcs.nl [185.104.28.17] with 32 bytes of data:
Reply from 185.104.28.17: bytes=32 time=5ms TTL=60
Reply from 185.104.28.17: bytes=32 time=6ms TTL=60

Ping statistics for 185.104.28.17:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 5ms, Maximum = 6ms, Average = 5ms

Als de website onbereikbaar is dan krijg je Request timed out of iets van 100% packet loss afhankelijk wat voor OS je gebruikt.

Het kan ook zijn dat je een melding krijgt dat de host niet te vinden of onbekend is.
Als dat laatste gebeurt probeer het dan via het IP-adres: ping 185.104.28.17

Mocht het pingen naar het IP-adres ook niet lukken dan lijkt het erop dat jouw IP-adres geblokkeerd is bij zxcs oftewel Vimexx of dat het onderweg ergens fout gaat.
In dat geval kan je beter contact opnemen met Vimexx.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• March 5, 2025

Hallo ​@Spunky1606 

Heb je echt de V10A en niet een V10 ?

In de V10A zit namelijk (nog) geen uitgaande firewall.

Lukt het wel om via hun webmail https://mail.zxcs.nl/ in te loggen?

Heb je van KPN het Malwarefilter aangezet of gebruik je ESET Thuis van KPN?
Als de 1ste gebruikt, zet die dan eens uit en probeer het dan na een tijdje nog eens (duurt altijd even voor de DNS zich aanpast in je modem).
Als je ESET hebt kan je uitzonderingen toevoegen, dat zou je dan ook kunnen proberen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 8, 2025

Hoi ​@GeSp,

Ja ik heb echt een v10A, het staat er voor op vermeld dus daar ben ik van uitgegaan (de medewerker van KPN zei het trouwens ook bedenk ik nu).

Als jij dat zegt over die firewall geloof ik dat meteen ;-)

Nee ik kan de pagina niet eens bereiken, de melding via safari is: pagina openen mislukt.

De Malwarefilter staat niet aan en bij ESET Thuis moet ik me voor aanmelden dus die heb ik denk ik ook niet.

Mocht je nog meer ideeën hebben hoe ik dit probleem mogelijk kan tackelen hoor ik graag van je!

Groetjes Spunky1606

• Antwoord
  • March 8, 2025

Hoi ​@Spunky1606 

Kan je dan eens proberen of je in een opdrachtprompt of terminal venster die website kan pingen via de naam en als dat niet lukt via het IP-adres?

ping mail.zxcs.nl

Ik krijg dan het volgende te zien.

Pinging mail.zxcs.nl [185.104.28.17] with 32 bytes of data:
Reply from 185.104.28.17: bytes=32 time=6ms TTL=60

Ping statistics for 185.104.28.17:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 5ms, Maximum = 6ms, Average = 5ms

Als de website onbereikbaar is dan krijg je Request timed out of iets van 100% packet loss afhankelijk wat voor OS je gebruikt.

Het kan ook zijn dat je een melding krijgt dat de host niet te vinden of onbekend is.
Als dat laatste gebeurt probeer het dan via het IP-adres: ping 185.104.28.17

Mocht het pingen naar het IP-adres ook niet lukken dan lijkt het erop dat jouw IP-adres geblokkeerd is bij zxcs oftewel Vimexx of dat het onderweg ergens fout gaat.
In dat geval kan je beter contact opnemen met Vimexx.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 8, 2025

Hoi GeSp,

Op basis van jouw verhaal durf ik na een eindeloos aantal timeout’s wel te stellen dat het probleem onderweg of bij Vimexx ligt.

Ik ga dus mijn heil daar zoeken. Bedankt voor alle hulp, moeite en uitleg!!!

groetjes Spunky1606