Skip to main content

Hallo allemaal op verzoek maak ik een nieuwe topic aan naar aanleiding van een paar problemen die ik momenteel ervaar met mijn KPN Box 12 modem.

Ik heb me enige tijd geleden aangemeld voor de test van de nieuwe software voor de betreffende modem en ik heb nu dus zo een test versie V12.C.23.01.04, maar de laatste update heb ik nu na 2 weken nog niet gehad dat is mijn eerste probleem.

Een ander probleem die ik ervaar op de modem is dat mijn wachtwoord steeds wordt aangepast als ik die invoer bij het inloggen en nu ik een reset heb uitgevoerd van de modem zowel via de reset knop als via de webinterface zelf kan ik mijn wachtwoord niet meer aanpassen naar wat ik zelf graag zou willen.

Er zou na een reset een wachtwoord aangepast moeten worden zeggen ze, maar die melding krijg ik niet, na gebruik van het wachtwoord van achter op de modem, maar ik weet zelf wel waar ik moet zijn om het aan te passen, maar steeds als ik mijn wachtwoord invul worden net zoals bij het inloggen 2 karakters die naast elkaar staan verwijderd. Dit betreft de r@. Nu kon ik dit omzeilen door rr@@ in te vullen bij het nieuwe wachtwoord, maar dan krijg ik de melding dat de 2 wachtwoorden niet overeen komen, maar als je op het oogje drukt om dit te kunnen zien staat er exact hetzelfde wachtwoord.

Ik heb hierbij verschillende browsers geprobeerd en op verschillende apparaten, dus dit ligt niet aan de browser, maar aan de modem software.

 

Ik hoop dat er iets mee gedaan kan worden, want ik zou graag weer mee doen met feedback geven en mijn het door mij gewenste wachtwoord gebruiken.

Ha @MandersOnline, goed dat je het doorgeeft! Het kan kloppen dat je de laatste update nog niet gehad hebt: nog niet iedereen is daar volgens mij al naar over. Ik zoek dit voor je uit. 

 

Over het aanpassen van het wachtwoord: ook dit ga ik doorgeven aan de betreffende collega's! Zodra ik terugkoppeling heb, kom ik er bij je op terug. 


Heel er bedankt alvast Marcia_, ik wacht het rustig af.


Denk dat ze 4 uur en 17 minuten geleden de firmware hebben bijgewerkt gezien de uptime van mijn modem.

Dus dat is nu geklaard blijft over de wachtwoord problemen, want ook nu nog gebeurd dit.


Hey @MandersOnline, ik kom even een tussentijdse update geven. In principe zou iedereen die de .14 versie had al over moeten zijn naar de .16 versie. Alleen bij sommige klanten lukte dit niet omdat het beheersysteem die deze update pusht bij die klanten niet (goed) verbinding kon maken. Dit was ook bij jou het geval, maar lijkt zich nu hersteld te hebben. Waardoor je de update hebt gekregen. Bij toekomstige updates zal dit geen probleem zijn. Je hebt nu de mogelijkheid om zelf met een druk op de knop te updaten zodra er een beschikbaar is. 

 

Dan, het wachtwoord gebeuren. Even samenvattend of we alles goed begrijpen.

 

Als je inlogt, dan worden de tekens r@ uit je wachtwoord verwijderd. Deze twee karakters staan naast elkaar.

Vragen:

  • het zijn altijd deze twee karakters, nooit andere?
  • zitten deze karakters aan het begin, het eind, of ergens middenin je wachtwoord?

 

Toen heb je gereset, en ingelogd met het wachtwoord van de sticker. Dit ging probleemloos?

 

Daarna krijg je niet de melding dat je het wachtwoord moet aanpassen. Je gaat dan handmatig naar wachtwoord aanpassen. Daar vul je dan weer je eerdere, eigen, wachtwoord in met r@ erin.

Ook dan worden die karakters weer verwijderd. 

Vraag: gebeurt dit in het eerste wachtwoordveld, het bevestig-wachtwoordveld, of beide?

 

Ik vermoed in een van beide omdat je aangeeft dat je dan een melding krijgt dat het wachtwoord niet overeenkomt. 

Wat ook impliceert dat de karakters niet daadwerkelijk worden verwijderd, maar eerder verborgen.

 

Je hebt ook verschillende browsers en apparaten geprobeerd. Wat wel duidelijk maakt dat het inderdaad echt een modemding is. Kun je voor de volledigheid aangeven welke browsers je getest hebt? En eventuele andere toevoegingen die je nog hebt? 

Dan zetten we dit door.


Beste Erik_ een hoop vragen om te beantwoorden, maar ga mijn best doen

  • het zijn altijd deze twee karakters, nooit andere?
    Ik heb het zelf enkel bij deze combinatie van karakters inderdaad.  Als ik ze omwissel in volgorde gebeurd er niets mee
  • zitten deze karakters aan het begin, het eind, of ergens middenin je wachtwoord?
    Ongeacht de locatie van deze karakters, verdwijnen ze en kreeg ik bij het inloggen een melding dat het wachtwoord onjuist is, dit gebeurde dan als ik op de knop inloggen drukte. Bij het ingeven van een Enter ging het goed en bleven de karakters staan. Dit zie ik ook doordat ik het oogje gebruik om het ingegeven wachtwoord te kunnen zien.
  • Toen heb je gereset, en ingelogd met het wachtwoord van de sticker. Dit ging probleemloos?
    Dit gaat probleemloos. Zelf als ik druk op de knop inloggen
  • Daarna krijg je niet de melding dat je het wachtwoord moet aanpassen. Je gaat dan handmatig naar wachtwoord aanpassen. Daar vul je dan weer je eerdere, eigen, wachtwoord in met r@ erin.

    Ook dan worden die karakters weer verwijderd. 

    Vraag: gebeurt dit in het eerste wachtwoordveld, het bevestig-wachtwoordveld, of beide?

    Beide, zodra ik van eerste wachtwoord naar het bevestigingswachtwoord ga dan zie je al weer 2 karakters verdwijnen. Zelfde bij het bevestigingswachtwoord, als ik ergens anders klik gaan de 2 karakters weg.
    Ik krijg dan uiteindelijk de melding: "Nieuw wachtwoord en Herhaal nieuw wachtwoord zijn niet hetzelfde.
  • Je hebt ook verschillende browsers en apparaten geprobeerd. Wat wel duidelijk maakt dat het inderdaad echt een modemding is. Kun je voor de volledigheid aangeven welke browsers je getest hebt? En eventuele andere toevoegingen die je nog hebt?
    Desktop: Zowel Firefox als Edge
    Laptop: Zowel Firefox als Edge
    Android telefoon: Firefox en Chrome
    iPad: Safari

    iPhone: Safari en Firefox
    Enkel bij Firefox op de desktop en laptop draaien enkele plug-ins, die specifiek bedoelt zijn voor YouTube en Facebook het een en ander van te blokkeren, de rest is zonder toegevoegde plug-ins gebruikt
     

Volgens mij heb ik hiermee je vragen beantwoord, indien er meer vragen zijn dan beantwoord ik ze graag.


Ha @MandersOnline, fijn zo'n uitgebreide uitleg! Ik geef dit intern weer door en hou je op de hoogte. 


@MandersOnline, ik heb informatie :)

Dit blijkt een foutje in de code te zijn aan onze kant. De fout is gevonden en staat op de lijst om te worden verholpen. We weten alleen nog niet of dat dan de volgende versie wordt, of een daarna. 

Voor nu dan ook het advies om een wachtwoord te gebruiken zonder de r@ combinatie.


Erik_ bedankt voor deze informatie, ik merk wel wanneer dit aangepast is indien ik het wachtwoord nog wil gebruiken of iets waarin die combinatie zit.