Skip to main content

Op 12 september om 1 uur 's nachts is zonder vooraankondiging mijn KPN modem gereset. Gevolg: niet alleen password gereset maar ook de instellingen van mijn thuisnetwerk naar de kloten. O.a. als gevolg van het veranderen van zowel de wifi netwerknaam ( nu ineens zonder streepje) als het wachtwoord.

Bij deze hartelijk dank. Het koste me een dag om de zaak te herstellen. Het lijkt me de manier om klanten te bewegen hun KPN modem de deur uit te gooien.

Je hebt waarschijnlijk een KPN Box 12 en nu firmware versie ...36?

Zie onderstaande link over het updaten van de box, daar kun je alles in teruglezen, alleen over de laatste update naar ….36 is nog geen uitleg gegeven door KPN, maar verwacht ik wel binnenkort,

 


Ik heb een klacht over de werkwijze van KPN. Dan gaat inhoudelijke informatie echt niet helpen.


Je hebt de appartuur in bruikleen dus kpn kan en mag dat natuurlijk doen. Ze zullen dit wel zo min mogelijk doen. Maar als je een dag nodig hebt om het ssid van de wifi te veranderen dan begrijp ik de paniek ook wel weer. De meeste mensen zijn daar binnen 5 minuten mee klaar. Misschien is zelf een modem kopen beter voor je.


Je gaat opnieuw niet op de klacht in: Het niet vooraf communiceren van een komende verandering.

Ik heb niet alleen wat vaste adressen ingesteld om sensoren van mijn huisautomatisering te kunnen verbinden, ook de ssid en het wachtwoord zijn in de code van die sensoren opgenomen.

Als je niet weet waarom sensoren uitvallen is het eerst zoeken van wat er aan de hand is en vervolgens aanpassingen maken in de code zodat het spul het weer doet.

Er is geen sprake van paniek, ik zit me te ergeren aan de onzorgvuldigheid van werken.

En inderdaad, aanschaf van een eigen modem om van dit soort gekloot af te zijn lijkt me een goede oplossing. Daar wil ik het bij laten. Het kost me tijd en tot nu toe heeft het niets opgeleverd.


Duik, dit is een forum en dan krijg je ook meningen en adviezen van andere KPN klanten. Als KPN Monteur kan ik je enkel mededelen dat het niet gebruikelijk is dat KPN zijn modems reset.

Enkel nu we voor het eerst in de geschiedenis van KPN naar 1 systeem over gaan voor alle apparatuur is het zo dat het modem helaas naar fabrieksinstellingen gaat. 

Hoe de communicatie daarover verloopt weet ik niet, volgens mij krijg je er vooraf wel een mail over maar ik kan me ook voorstellen dat deze is gemist of hij niet is aangekomen. Hopelijk staat alles nu weer goed. 

 

Interessevraag; wat heb je allemaal geautomatiseerd in je huis?