Skip to main content

Na heel lang veel Wifi problemen te hebben gehad (met een Deco systeem als netwerk), is de oorzaak waarschijnlijk iets in de KPN Experiabox V10. Klantenservice gebeld, prima geholpen op dat moment. Advies om in de winkel de V10 om te ruilen voor de KPN Box V12. Meteen ook 2 nieuwe tv kastjes geregeld want we hadden blijkbaar wel heel oude kastjes in huis. So far so good!
Nou ja, de V10 kan alleen in de winkel omgeruild worden voor de V12, terwijl de tv kastjes wel per post gestuurd kunnen worden. Dat is niet bepaald klantvriendelijk om alles af te moeten sluiten, een thuisfront zonder tv en zonder internet achter te laten wat gezien thuiswerken alleen in een weekend kan.

TV kastjes komen binnen, nou ja 1 want 1 doos bevatte geen tv kastje. Weer gebeld, wordt opgelost. Vraag gesteld of het echt nodig is om de V10 mee te nemen. Ja, dat kan niet anders.

Op naar de winkel.
Dat is vervelend, er zijn geen V12's meer aanwezig want ik heb er net 2 weggegeven die ook wilden omruilen.
Even contact opnemen bij een vestiging dicht in de buurt dan?
Nee, dat kan niet want dat is een ander district.
Je kunt toch wel ff je collega's contacten?
Nee, dat kan echt niet.

“Oh wacht! Ik heb nog een V12 liggen van een klant die 'm ingeleverd heeft. Wilt u die misschien meenemen?”
Nee! Want die is wellicht ook kapot en dan schiet ik er toch niets mee op of wel? Wanneer heb je ze weer binnen?
“Tja, misschien woensdag, misschien donderdag.”
Dat schiet niet op, dan werken we thuis. En hoe zeker ben ik er dan van als ik volgende week zaterdag kom dat er wel 1 ligt?
“Tja, dat kan ik niet garanderen nee.”
Waarom is die andere ingeleverd?
“Weet ik niet, misschien omdat die persoon geen klant meer is?”
Nou, geef maar mee dan.

Krijg ik alleen een modem. Niet in een doos, geen bedrading, helemaal niets.
Hoe moet ik 'm dan op stroom aansluiten?
“Oh ja, ik zal even kijken. Ah, hier hebben we nog een adapter, ik hoop dat die goed is.”

Dit is natuurlijk gewoon waardeloze klantenservice.

  • Het is echt niet meer van deze tijd dat een V12 niet opgestuurd kan worden naar een jarenlang trouwe klant.
  • Het is absoluut niet meer van deze tijd dat winkels elkaar niet onderling kunnen contacten “omdat ze in een ander district zitten”, terwijl dat wel de dichtsbijzijnde andere vestiging is.
  • Het is te triest voor woorden dat er blijkbaar maar een heel kleine voorraad van modems aanwezig is in een winkel.

Nee, dit is geen vraag, dit is geen probleem om opgelost te worden. Maar blijkbaar kan je je klachten en frustraties alleen nog maar op een forum laten landen - ook een “goede” klantenservice.

Er is vanalles over te zeggen. En nu maar hopen dat het werkt😉


Hi @MiranB, rot dat het omruilen van jouw apparatuur zacht gezegd niet soepel verlopen is. Goed dat je je frustratie en feedback doorgeeft.

Het klopt dat je oude apparatuur meteen moet inleveren als deze omgeruild wordt. Dat doen we omdat je de apparatuur in bruikleen bij het abonnement hebt, en omdat we de apparatuur zo veel mogelijk hergebruiken. Je kunt overigens gewoonlijk niet specifiek een nieuw type modem kiezen, als je modem omgeruild moet worden. We ruilen apparatuur om als deze niet goed meer werkt, je krijgt dan een nieuw, vervangend exemplaar afhankelijk van de voorraad. Een nieuw modem kan gewoonlijk wel naar je toegestuurd worden. 

Ik vind het jammer dat 't zoveel moeite gekost heeft! Ik maak uit je verhaal op dat het omruilen uiteindelijk gelukt is en ik hoop, net als @Joep1965, dat alles nu weer werkt.


Weet je zeker dat je een box12 wilt? Weet waar je aan begint... 


Beste Alexandra. Dank voor de reactie.

Het feit dat het omgeruild moet worden is niet het probleem geweest.

Wat waren wel de problemen?

  • Het feit dat er geen voorraad was
  • Het feit dat er geen afspraak gemaakt kan worden om te zorgen dat er een nieuw exemplaar klaar ligt en je niet voor niets komt
  • Het feit dat het niet mogelijk is om een andere dichtstbijzijnde vestiging te bellen en te vragen of daar een nieuw model klaar ligt “omdat die vestiging buiten het district is”
  • Het het feit dat ik “dan maar” een 2e handsmodel mee kon krijgen zonder enige bekabeling en ik zelfs om een stroomadapter moest vragen - en die ik compleet moest resetten omdat de vorige gebruiker uiteraard en logisch een eigen netwerk had opgezet en een eigen admin wachtwoord had aangemaakt.
    Met andere woorden: ik heb het vooral zelf moeten oplossen.

Daarnaast is en blijft het vreemd dat de tv-kastjes wel opgestuurd kunnen worden en ik de oude terug kan sturen, maar dat de modem wel in de winkel omgeruild moet worden. Dat het in bruikleen is geldt net zo goed voor de tv kastjes als voor de modem.


Beste Guido,

Het is niet wat ik wilde. Ik vroeg zelfs om een V10 ipv V12 omdat ik had gelezen dat de V12 niet top was. Maar het sterke advies was, gezien de issues die ik had, om het om te ruilen voor een V12.

Echter, tot nu toe na de wat moeizame installatie met resetten, geen enkel probleem gehad. Ik merk nog niet waarom de V12 slechter zou zijn dan de V10.

Ik gebruik de modem echt als modem en niet als wifi point. Ik heb mijn eigen netwerk met Deco apparaten. Geen problemen tot nu toe.