Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb een  Experiabox v10a. Vanwege de "verplichte" plaatsing in de meterkast heb ik ervoor gekozen om een ander WiFi router gunstig te plaatsen. Voor de expreriabox had ik een ander glasvezel moden, hier had ik het op dezelfde manier aangesloten. Op het oude modem werkte deze constructie geweldig. Vanaf het moment dat ik de experiabox heb (en dat is alweer een paar jaar) loopt de verbinding naar de andere route te klapperen. Eerst had ik hier een Site Sitecom N600 aan hangen. Deze is in de tussentijd vervangen door een Asus RT-AC68U router. Beiden geven het zelfde probleem. Ik heb de datalijn tussen het modem en de router al getest en deze is goed. Van tijd tot tijd heb ik wel verbindingmet de douter maar deze geeft aan geen internet te hebben. Ik heb de lijn al ineen andere poort gestoken en het modem herstart. Ni,s lijkt de oplossing.

Vandaag contact gehad met de klanten  service. Hoe goed de beste mevrouw haar best ook deed ze kon geen afwijkingen vinden in het modem.

Heeft iemand een idee? Ik hoef niet perse een ander modem, maar wil wel graag dat hij het goed doet.

 

Mvg Stefan 

Goedemorgen @Stefan T, welkom op ons forum!

Je eigen router kan ik je zelf niet zo goed mee helpen maar daar is wel een handig topic over:

 

Had je ook al eens onze wifimanager doorlopen met je Asus uitgeschakeld?


Hallo @Stefan T ik lees dat je glasvezel hebt, dan is de verplichte plaatsing van het KPN-modem in de meterkast  niet meer aan de orde, dat is wèl zo bij een IS/RA-punt (koper) , dan mag de DSL-kabel niet langer zijn dan 1½ meter.

Zelf heb ik het modem uit de meterkast gehaald en in de huiskamer geplaatst en tussen de glasvezelkast en de modem in de huiskamer een geschikte LAN-kabel aangesloten en meteen veel betere WiFi in huis.

Ik hoop dat je daar iets mee kunt.

Succes

 


@Stefan T heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik ga van het weekend eens aan de slag met de tips.

Wat me vandaag opviel toen ik even ingelogd was op het modem dat ik zelfs daar eruit klap. Dit is een 1 op 1 lijn met de experiabox. Zo heb je verbinding, zo krijg je een time out.

 

Stefan


Vorig weekend de Asus omgezet van router naar accespoint. :face_palm_tone2: wat een "beginners" fout. Voor nu lijkt hij beter te draaien. 


Met een decosysteem dat ik heb, draaid deze ook in router functie. Het moet wel kunnen. Het ligt er denk ik ook aan of je de router functie nodig hebt. Heb je de KPN modem toen wel in DMZ kunnen zetten?

 


Ik heb de experiabox niet op dmz staan. Werkt dit beter? 

 


Lees dit maar eens.

https://www.computeridee.nl/workshop/je-eigen-router-achter-een-modem-router/

 

Als je nu in accesspoint modus geen problemen meer hebt, lekker zo houden. Ik heb in mijn tweede router wat functies die ik mis als ik hem als accepoint instel.


Bedankt voor dit artikel Jeroen. Dat is een duidelijke uitleg. 

Nee dmz wordt het voor mij dus niet. Op de experiabox zitten namelijk wel direct de tv ontvangers. 

Ik ga nu kijken hou deze opstelling het houdt. Alvast hartelijk dank allen voor jullie feedback.