Skip to main content
Beantwoord

Komt de FRITZ!Box 7690 (WiFi 7) ook beschikbaar bij KPN?

• January 6, 2026
  • 6 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik las dat bij de collega’s van Freedom inmiddels de 7690 beschikbaar is (in de standaard huur) https://freedom.nl/nieuwsartikel/primeur-bij-freedom-internet-de-fritz-box-7690-is-er.

Komt deze ook bij KPN klanten beschikbaar in het pakket? Is daar als iets van een planning voor?

Beste antwoord door PeterG

Geen korting? Als je gewoon een KPN abonnement neemt met kpn modem bespaar je de huur bij kpn van een Fritzbox à € 7,49 per maand. 

6 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@W2-XS, leuke vraag! Als ik de informatie op onze FritzBox bij KPN huren pagina doorneem, dan staat deze niet aangekondigd. Als ik de interne informatie doorneem kom ik hier zo snel ook geen plannen over tegen, dus ik ben bang dat die er op de korte termijn in elk geval niet gaat komen. 

Is er een reden waarom je interesse hebt in specifiek deze FritzBox? We bieden wel de optie voor het huren van de FRITZ!Box 7590 AX en FRITZ!Box 7583 aan, zijn dat goede opties?

• Auteur
  • Topper
  • January 8, 2026

Hi Sanne,

Dank je.

De FRITZ!Box 7690 heeft t.o.v. de 7590 WiFi 7, wat natuurlijk wat voordelen biedt (bereik en latency), wat die andere 2 niet aanbieden.

Stel je zou het modem zelf kopen, is er dan een korting op het (XS4ALL/KPN met FritzBox) abonnement?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 8, 2026

Hi Sanne,

Dank je.

De FRITZ!Box 7690 heeft t.o.v. de 7590 WiFi 7, wat natuurlijk wat voordelen biedt (bereik en latency), wat die andere 2 niet aanbieden.

Stel je zou het modem zelf kopen, is er dan een korting op het abonnement?

Nee, dat is niet mogelijk bij KPN.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helder, voor Wifi 7 hebben we inderdaad geen alternatieven dus dan is het modem zelf kopen een goede optie! 

Helaas is er vanuit ons inderdaad geen korting mogelijk, maar je kunt wel Tweakers in de gaten houden wat de prijs betreft. 
Doe ik zelf ook als ik apparatuur overweeg, zo kun je mooi zien waar je hem het goedkoopst kunt krijgen. 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Geen korting? Als je gewoon een KPN abonnement neemt met kpn modem bespaar je de huur bij kpn van een Fritzbox à € 7,49 per maand. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Haha, dat is inderdaad een vorm van korting als het zo bekijkt. Scherp Peter! 😄