Wanneer komt de nieuwe Fritz box glasvezelmoden 4 gb?
...
Â
Â
Â
Wanneer komt de nieuwe Fritz box glasvezelmoden 4 gb?
Deze zal waarschijnlijk voorlopig nog niet komen bij KPN, je kan hem eventueel wel zelf aanschaffen via de bekende webwinkels.
Â
Deze zou moeten voldoen:
https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-5590-fiber-xgs-pon/
Â
Volgens mij bestaan die nog niet.
Op dit moment wordt bij het 4 gigabit abonnement op de zakelijke markt een 5590-XGS-PON Fritz!box geleverd met een SPF+ RJ45 module. Deze komt later ook waarschijnlijk voor de consumenten beschikbaar.
Â
Volgens mij bestaan die nog niet.
Op dit moment wordt bij het 4 gigabit abonnement op de zakelijke markt een 5590-XGS-PON Fritz!box geleverd met een SPF+ RJ45 module. Deze komt later ook waarschijnlijk voor de consumenten beschikbaar.
Heb mijn reactie al aangepast
Volgens mij is er al een 10Gbps SFP+ XGS-PON module voor de FRITZ!Box.
Overigens zou KPN er mijns inziens verstandig aan doen om met een 2,5Gbps abonnement te komen aangezien er best veel zeer goede routers zijn meteen 2,5Gbps WAN poort. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Unifi Cloud Gateway Ultra en Max.
Volgens mij is er al een 10Gbps SFP+ XGS-PON module voor de FRITZ!Box
Klopt, die zit standaard bij de 5590. Alleen denk ik dat de vraag meer was in de trend van wanneer KPN dit gaat leveren in hun aanbod. KPN zal nooit de FB direct op de glas gaan ondersteunen vanuit hun geleverde FB. Ze zullen altijd met een ONT werken en niet direct op glas. Als we de vraag zo mogen lezen, is deze FB er bij KPN voor de consument nog niet.
Â
Ook ben ik het met je 2.5 Gigabit statement eens!
Overigens zou KPN er mijns inziens verstandig aan doen om met een 2,5Gbps abonnement te komen aangezien er best veel zeer goede routers zijn meteen 2,5Gbps WAN poort. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Unifi Cloud Gateway Ultra en Max.
Ik heb een 1Gbps fiber snelheid.
Â
Waarom zouden consumenten een nog hogere snelheid nodig hebben?
Ik heb een 1Gbps fiber snelheid.
Â
Omdat sommige dat willen, en omdat er al 4 gigabit beschikbaar is. Iets ertussenin zou mooi zijn.
Krijskever schreef:
Dat ben ik volledig met je eens, ik ben zelfs van mening dat 200Mbps voor de overgrote meerderheid van de Nederlandse huishoudens al meer dan voldoende is.
Maar goed, je hebt altijd mensen die denken dat meer ook altijd beter is zonder eerst te kijken wat hun eigenlijke verbruik nu werkelijk is. KPN maakt daar dankbaar gebruik van door een relatief duur 4Gbps abonnement in de markt te zetten maar (gelukkig) is het marktaandeel heel klein omdat er maar weinig mensen zijn die daar intrappen. Ik denk dat de upselling van 1Gbps naar hogere bandbreedtes veel meer zou opleveren als KPN ook met een 2,5Gbps abonnement zou komen. Commercieel gezien mijns inziens dus interessant voor KPN.
Ik verbruik alleen de maximale snelheid met downloaden van games, wat wel fijn is als hier meerderen mensen actief het internet gebruiken dat er genoeg breedband beschikbaar is zonder dat je de snelheid lam legt voor je medegebruikers.Â
Denk 1x per maand, game is binnen in gemiddeld 12 min zo een 110 gb. Maar 1 gigabit is voor ons voldoende, we lopen daar nooit op vast.
Denk 1x per maand, game is binnen in gemiddeld 12 min zo een 110 gb. Maar 1 gigabit is voor ons voldoende, we lopen daar nooit op vast.
Als je dat een beetje zou plannen dan zou je met een 200Mbps abonnement dus één keer per maand 's avonds laat het downloaden van dat spel moeten starten zodat deze een uurtje later beschikbaar is.
Nu is het prijsverschil tussen 200Mbps en 1Gbps niet zo veel en zijn er ook vele abonnees, zoals ik, die een gratis upgrade van 200Mbps naar 1Gbps hebben ontvangen en dus snap ik dat er veel abonnees zijn met een 1Gbps abonnement. Maar ik begrijp ook goed dat er maar heel weinig mensen zijn die 15 euro per maand extra zouden willen gaan uitgeven voor 4Gbps. Ik denk dat KPN meer omzet zou genereren als ze met een 2,5Gbps abonnement zouden komen met een meerprijs van bijvoorbeeld 5 euro of wellicht nog wat minder.
Â
Overigens zou het downloaden van dat spel bij een hogere bandbreedte dan 1Gbps waarschijnlijk niet sneller gaan want de kans is groot dan de LAN poort van het gameconsole "gewoon" een 1Gbps poort is.
Dank allen
Als je dat een beetje zou plannen dan zou je met een 200Mbps abonnement dus één keer per maand 's avonds laat het downloaden van dat spel moeten starten zodat deze een uurtje later beschikbaar is.
Nu is het prijsverschil tussen 200Mbps en 1Gbps niet zo veel en zijn er ook vele abonnees, zoals ik, die een gratis upgrade van 200Mbps naar 1Gbps hebben ontvangen en dus snap ik dat er veel abonnees zijn met een 1Gbps abonnement. Maar ik begrijp ook goed dat er maar heel weinig mensen zijn die 15 euro per maand extra zouden willen gaan uitgeven voor 4Gbps. Ik denk dat KPN meer omzet zou genereren als ze met een 2,5Gbps abonnement zouden komen met een meerprijs van bijvoorbeeld 5 euro of wellicht nog wat minder.
Â
Overigens zou het downloaden van dat spel bij een hogere bandbreedte dan 1Gbps waarschijnlijk niet sneller gaan want de kans is groot dan de LAN poort van het gameconsole "gewoon" een 1Gbps poort is.
Ja 4Gbps heb ik 1x een maand voor de fun geprobeerd, ik haalde 2.5 Gigabit op steam met de games downloaden maar feitelijk geeft het weinig meerwaarde (het was wel ziek snel binnen haha.
200Mbps is voor ons niet echt genoeg, en het prijsverschil is verwaarloosbaar.
Ps, een console komt hier niet de deur in, alleen pc gaming :P
bnh schreef:
200Mbps is voor ons niet echt genoeg, ...
Heb je dat objectief gemeten of is dat een gevoel van je?
bnh schreef:
200Mbps is voor ons niet echt genoeg, ...
Heb je dat objectief gemeten of is dat een gevoel van je?
Mijn vriendin werkt een aantal dagen vanuit huis in de IT branche, en voor haar functie / task is het vereist. Ik kan er verder niet teveel over zeggen.
Mijn vriendin werkt een aantal dagen vanuit huis in de IT branche, en voor haar functie / task is het vereist. Ik kan er verder niet teveel over zeggen.
Ik kan het met niet voorstellen maar goed, het zal wel.
Zelf zit ik sinds 1986 in de ICT en ook ik heb een thuiskantoor maar ik kan me weinig voorstelling maken waarom men zakelijk meer dan 200Mbps nodig zou hebben. Ik ben zelfs van mening dat de zakelijke behoefte lager ligt dan die van de consument. Cijfers van het grootste internet knooppunt van Nederland bevestigen dat feitelijk ook want de hoogste bandbreedtes worden steevast in de avonduren verbruikt.
Â
En wat te denken van al die Ziggo abonnees die een uploadsnelheid hebben die ver onder die 200Mbps en vaak zelfs 100Mbps blijft liggen. Kunnen al die mensen dan ook niet thuiswerken omdat ze hun documenten niet snel genoeg naar "the cloud" kunnen uploaden?
Ja die mening mag je hebben uiteraard, als ik het kon vertellen had ik het gedaan.
En wat te denken van al die Ziggo abonnees die een uploadsnelheid hebben die ver onder die 200Mbps en vaak zelfs 100Mbps blijft liggen. Kunnen al die mensen dan ook niet thuiswerken omdat ze hun documenten niet snel genoeg naar "the cloud" kunnen uploaden?
Hier ga je al fout met een aannamen van wat voor werk ze doet.
Hier ga je al fout met een aannamen van wat voor werk ze doet.
Ik heb het bij die opmerking toch niet over jouw vriendin?
Echt, ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van een zakelijke toepassing waarbij een minimale bandbreedte van 200Mbps een vereiste zou zijn maar ik laat me graag verrassen.
Vindt er dan soms real-time monitoring plaats van een productieproces of iets dergelijks en als dat zo is, waarom draait dat dan niet "in the cloud' of op de plek waar dat productieproces plaatsvindt.
Â
Ik heb het bij die opmerking toch niet over jouw vriendin?
Echt, ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van een zakelijke toepassing waarbij een minimale bandbreedte van 200Mbps een vereiste zou zijn maar ik laat me graag verrassen.
Vindt er dan soms real-time monitoring plaats van een productieproces of iets dergelijks en als dat zo is, waarom draait dat dan niet "in the cloud' of op de plek waar dat productieproces plaatsvindt.
Â
Eerst trek je in twijfel dat we meer nodig hebben dan 200Mbps , prima natuurlijk, mag je doen.
Daarna edit je het bericht en voeg je de opmerking toe '’Kunnen al die mensen dan ook niet thuiswerken omdat ze hun documenten niet snel genoeg naar "the cloud" kunnen uploaden?'’
Daarmee komt het sterk over dat je over onze situatie praat, excuses als ik dat verkeerd heb geïnterpreteerd.Â
Iedereen moet voor zichzelf bepalen welke snelheid ze nodig hebben. Niet iedereen heeft het hoogste nodig, maar uiteindelijk is dat de keus van ieder zelf.
Wat het betreft de FRITZ!Box, wij bieden momenteel geen model die 4GB ondersteund inderdaad. Op dit moment is niet bekend of dat in de toekomst veranderd, maar de andere reacties geven al wel alternatieve opties.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.