Skip to main content

mijn v10 staat nog op V1.01.00T04.3Intermediate Boot loader versie. Komt de update nog? of kan ik dat zelf doen?

Nee dat kun je niet zelf doen. Er zijn heel veer redenen waarom die niet geïnstalleerd word. Heb je bijvoorbeeld telefonie of pairbonding, dan krijg je de update nog niet. Want die opties zijn nog niet ontwikkeld. Ook bij de aanwezigheid van witte SuperWiFi's of Experia WiFi's wird de update niet geïnstalleerd. 


Gebruik alleen tv, internet , geen telefonie, geen superwifi, 


Als je nog dsl (koper) gebruikt met pairbonding dan krijg je de update nog niet.
Als je glasvezel hebt en geen dsl (en de al door jou bevestigde “geen telefonie, geen superwifi”) dan voldoe je aan de voorwaarde voor de update.
Echter kan je zelf deze update niet forceren, word de update in batches uitgebracht en zijn er nog problemen (bijvoorbeeld meldingen over het niet opslaan van wijzigingen).


Het zou nu V10.C.24.10.01 moeten zijn volgens de kpn site.


Het zou nu V10.C.24.10.01 moeten zijn volgens de kpn site.

Waar lees je dat?


Hier @Marlon92 


Hier @Marlon92 

Die versie bestaat. Maar helaas betekent dat bij KPN niet dat je die versie op de Experiabox zou moeten hebben staan. 


De nieuwe versie wordt gefaseerd uitgerold en, zoals hierboven al gemeld, alleen als je geen vaste telefonie of pairbonding hebt. Maar als je dus aan die voorwaarden voldoet wil dat nog niet zeggen dat je de update ook direct krijgt. Dat kan weken, misschien wel maanden duren. Zo'n ingrijpende update kan ook heel veel problemen opleveren (en dat doet die ook blijkt uit veel klachten daarover op de community). Om te voorkomen dat de (telefonische) helpdesk helemaal vastloopt met vragen/opmerkingen/klachten wordt de update dus heel gefaseerd uitgevoerd.

Ik heb nog vaste telefonie dus ik moet zelfs nog op een verbeterde versie wachten en dat is misschien maar goed ook omdat ik hoop dat daarmee ook veel van de andere problemen, waarmee klanten met de huidige versie geconfronteerd worden, verholpen zijn.


@Henk2304 ,

Als ik het goed begrijp zijn de 2 problemen die je noemt opgelost in de nieuwste versie hoewel pairbonding klanten nog niet gemigreerd worden. Zie de update link hierboven voor nog meer aanpassingen.

Wat zit er in de update naar KPN Software V10.C.24.12.05?

De versie V10.C24.12.05 is een kleine update ten opzichte van de 10.01 versie die hieronder vermeld wordt. Deze verhelpt enkele bugs die in die versie voorkwamen.

Belangrijkste is dat je met deze versie gewoon, zoals het hoort, kunt uitbellen met een KPN vast nummer naar KPN mobiele nummers. 

Verdere verbeteringen in deze versie:

  • Telefonie-instellingen bij meerdere ingestelde telefoonpoorten worden nu correct overgenomen tijdens de migratie naar de KPN Software
  • Ondersteuning voor pairbonding (wel is het nog steeds zo dat we eerst alleen niet-pairbonding klanten migreren)

 


Toevallig? 

 

Krijg morgen een modem update.

Hoop dat het goed gaat.

Bedankt voor de reacties.


@Henk2304 ,

Als ik het goed begrijp zijn de 2 problemen die je noemt opgelost in de nieuwste versie hoewel pairbonding klanten nog niet gemigreerd worden. Zie de update link hierboven voor nog meer aanpassingen.

Wat zit er in de update naar KPN Software V10.C.24.12.05?

De versie V10.C24.12.05 is een kleine update ten opzichte van de 10.01 versie die hieronder vermeld wordt. Deze verhelpt enkele bugs die in die versie voorkwamen.

Belangrijkste is dat je met deze versie gewoon, zoals het hoort, kunt uitbellen met een KPN vast nummer naar KPN mobiele nummers. 

Verdere verbeteringen in deze versie:

  • Telefonie-instellingen bij meerdere ingestelde telefoonpoorten worden nu correct overgenomen tijdens de migratie naar de KPN Software
  • Ondersteuning voor pairbonding (wel is het nog steeds zo dat we eerst alleen niet-pairbonding klanten migreren)

 

Ja, dit zou de beperkingen moeten oplossen. Maar ook al wordt PB nu ondersteund, klanten daarmee krijgen de update nog niet direct. 


Reageer