Na een vriendelijke waarschuwing van KPN is onze KPN Box 10 een aantal van zijn instellingen kwijtgeraakt. Hij was de volgende ochtend vindbaar op Wifi met zijn fabrieksnaam, ipv de naam die wij gegeven hadden, met als gevolg dat geen enkel device meer communiceerde met hem. Ik heb eerst mijn router moeten aanpassen (ook de admin login kende het password niet meer), daarna al mijn devices moeten re-connnecten (Mac, iPad & iPhones), mijn Google Chromecast vanaf fabrieksinstellingeninstellingen opnieuw moeten configureren en ik kwam er vandaag achter dat de omvormer van mijn zonnepannelen (dat zat er wel in) ook geen zin meer in had.
De tekst van de KPN mail: “Zorg dat je modem en elk SuperWifi punt die nacht aanstaat
Verder hoef je niks te doen. Met deze update is je apparatuur weer helemaal up-to-date.”
Verder hoef je niks te doen. Me dunkt.
In het verleden al eens geopperd of mijn apparatuur niet aan vervanging toe was - nee, hoe kom ik daar nu bij?
@KPN - wordt het niet eens tijd om hardware te gaan vervangen? En wat gaan jullie doen om dit in de toekomst te voorkomen.