Skip to main content
Vraag

KPN Box 10 reset na update, verloren instellingen en problemen

• 17 januari 2025
  • 3 reacties
  • 135 keer bekeken

Na een vriendelijke waarschuwing van KPN is onze KPN Box 10 een aantal van zijn instellingen kwijtgeraakt. Hij was de volgende ochtend vindbaar op Wifi met zijn fabrieksnaam, ipv de naam die wij gegeven hadden, met als gevolg dat geen enkel device meer communiceerde met hem. Ik heb eerst mijn router moeten aanpassen (ook de admin login kende het password niet meer), daarna al mijn devices moeten re-connnecten (Mac, iPad & iPhones), mijn Google Chromecast vanaf fabrieksinstellingeninstellingen opnieuw moeten configureren en ik kwam er vandaag achter dat de omvormer van mijn zonnepannelen (dat zat er wel in) ook geen zin meer in had. 

De tekst van de KPN mail: “Zorg dat je modem en elk SuperWifi punt die nacht aanstaat
Verder hoef je niks te doen. Met deze update is je apparatuur weer helemaal up-to-date.”

Verder hoef je niks te doen. Me dunkt.

In het verleden al eens geopperd of mijn apparatuur niet aan vervanging toe was - nee, hoe kom ik daar nu bij?

@KPN - wordt het niet eens tijd om hardware te gaan vervangen? En wat gaan jullie doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8228 reacties
  • 22 januari 2025

Goedemiddag ​@RRBeek en dank voor jouw bericht!

Om ondersteuning en goede werking van onze apparaten te kunnen garanderen is het nodig dat we ze updates geven. Daarom wil ik je in dit geval ook verwijzen naar deze Product Update van de Experia Box v10. Hoe vervelend het ook is, helaas kan het bij een update voorkomen dat instellingen verloren gaan. We beseffen dat dit niet ideaal is maar ontkomen er in sommige gevallen helaas niet aan. De Experia Box v10 is gewoon up to date, staat bekend als misschien wel het beste modem die we ooit hebben gehad. Die kan ik niet voor je vervangen en dat is ook echt niet nodig. Daarmee wil ik jouw probleem van de verloren instellingen zeker niet bagatelliseren hoor maar dat wordt niet opgelost door een modem om te ruilen. 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 22 januari 2025

Bedankt voor je antwoord. Ik snap dat niet alles altijd 100% klachtenvrij loopt, maar mijn setup is redelijk standaard en het verbaasde (en verbaast) me dat ik de problemen kreeg die ik hierboven beschreef. Het klinkt toch een beetje als misschien iets te weinig getest..

Hopelijk een volgende keer beter.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 januari 2025

Hier hetzelfde probleem.  Alle portforwarding regels en DNS en firewall regels als sneeuw voor de zon verdwenen. Toch redelijke kostenpost voordat we weer terug in de lucht zijn.