Skip to main content

Er is een telefoon welke, met toestemming, gekoppeld is geweest aan mijn wifi-netwerk. Nu ben ik gewend dat als apparaten weer buiten bereik van mijn wifi-netwerk zijn, dat ze niet meer zichtbaar zijn in de clientlist op de router. 

Dit is ook altijd zo met alle apparaten, alleen op dit in al die tijd (met zekerheid) niet in de buurt van mijn Wifi-netwerk is geweest. Dit is ook echt het énige apparaat wat zichtbaar blijft . . . 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en kan ik iets doen om dit apparaat uit die clientlist te halen?

Alvast bedankt. 

Hi @Roosmans, wat scherp dat dit je opvalt! Alle apparaten verdwijnen dus weer, behalve deze. Ervaar je er ook problemen van? 

Ik lees dat je een Box 12 hebt, welke softwareversie heeft ‘ie nu? Heb je intussen nog andere dingen geprobeerd? Alle details zijn welkom.


Hallo Alexandra, 

Mijn KPN Box12 draait op versie: SGEJ1000060E

Ik log zeer regelmatig in op de router omdat ik alles in de gaten wil houden en controle wil houden. Als er geen gasten in huis zijn weet ik van elk apparat wat verbonden is: welke het is, wat het is en van wie het is. 

Ik ondervind geen problemen van het apparaat wat nog steeds in de lijst staat. Het enige wat ik niet geprobeerd heb is een reset want ik heb best wat dingen zelf ingesteld (SSIS-naam, extra Wifi netwerk, vaste IP-adressen en alle verbonden apparaten een ‘friendly name’) en ik heb geen zin om dat allemaal opnieuw te doen. 

Toen ik het apparaat net had, had ik een WiFi2 punt wat storing gaf en dat heet KPN toen vervangen en toen bleef de oude ook zichtbaar (met status offline). Die is uiteindelijk verdwenen naar een reset . . . 


Aanvullend op bovenstaande heb ik ook dat in de clientlist van de aangesloten apparaten wordt aangeven dat een van de wifi2-punten 1 device heeft aangesloten terwijl de lijst leeg is. 

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de router dit soort dingen refresht? 


@Roosmans Dankjewel voor de extra informatie. We zijn bezig met het uitrollen van nieuwe software voor de KPN Box 12, ik zie dat je die nog niet hebt. Dit doen we in kleine groepjes tegelijk, omdat er onder andere een volledig nieuwe webinterface bij zit, dus ik raad je aan om de nieuwe software af te wachten. 

Mocht je alvast meer willen weten, lees dan dit artikel eens door:

 


Hallo Alexandra, 

Wat betreft die software update.

Ik zie in de community dat deze uitrol al behoorlijk lang(!) aan de gang is. Wanneer kan ik de update verwachten? Ik heb inmiddels drie vragen gesteld en op alle drie is eigenlijk het antwoord dat wat ik ondervind verholpen is met de update. Daarnaast zijn er wel meer zaken die niet lekker werken in de router, waarvan ik in de community heb gelezen dat deze met de software update verholpen worden. 


@Roosmans Ik snap dat je de update graag wilt hebben inderdaad. Omdat het geen kleine verandering is, doen we het stapsgewijs in kleine groepjes, om te zorgen dat alles zo gladjes mogelijk verloopt. Ik kan de update helaas niet voor je bespoedigen, het is afwachten. Weet dat we de uitrol zo snel het lukt doen, maar we willen ook dat het goed gaat en werkt voor iedereen.


Reageer