Skip to main content

Hallo All,
Ik zit met een probleem dat een klant geen verbinding kan maken met een Philips Wake-up Light en de bijbehorende App op de telefoon. Voorheen heeft alles prima gewerkt met een Experia Box 10, maar deze is door een stroomstoring kapot gegaan en vervangen door een KPN Box 12.

Op de KPN Box 12 zijn 2 SSIDs aangemaakt, 1 voor een gasten netwerk en 1 voor normaal gebruik. Via het gastennetwerk wil het zowiezo niet, doordat er dan geen rechtstreekse verbinding tussen de telefoonop het normale netwerk en de Wake-up Light op het gasten netwerk gemaakt kan worden. Om de Wake-up Light te vinden wordt gebruik gemaakt van het SSDP protocol, wat voor zover ik weet niet tussen de 2 netwerken heen gecommuniceerd wordt.

Op het normale netwerk lijkt het ook niet te werken, waarschijnlijk omdat de telefoon op het 5 GHz netwerk zit en de Wake-up Light op 2,4 GHz. Kan het zijn dat ook daar de SSDP berichten niet tussen de 2 netwerken gecommuniceerd worden ?

Ik weet dat er routers zijn die een instelling hebben om communicatie tussen 2,4 GHz en 5 GHz te blokkeren (door schade en schande wijs geworden, want dat is lastig troubleshooten als je dat niet weet). Is er in de KPN Box 12 ook zo'n instelling ? Ik heb online geen handleiding van de KPN Box 12 kunnen vinden om dit in op te zoeken. De informatie over alle instellingen is moeilijk te vinden vind ik.
Helaas heb ik zelf geen beschiking over een KPN Box 12, het contact met de klant is telefonisch en dan is het moeilijk zoeken in de instelling van de KPN Box 12.

Ik weet dat het moet werken een Wake-up Light aan te sluiten op een KPN Box 12, want dat heb ik al eerder gezien bij een andere klant.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn ?

 

Graag hoor ik tips die ik zou kunnen proberen.

 

Met vriendelijke groeten,

   Han

Hallo @Han_Hoekstra bij de KPN Box12 is een zogenaamde ‘extra wifi’ te activeren, waarbij zowel de 2.4-als de 5.0-band los van elkaar ingesteld kunnen worden, daar zou de Philips op moeten kunnen werken.

Succes


Hallo @Han_Hoekstra bij de KPN Box12 is een zogenaamde ‘extra wifi’ te activeren, waarbij zowel de 2.4-als de 5.0-band los van elkaar ingesteld kunnen worden, daar zou de Philips op moeten kunnen werken.

Succes

Linkje hoe je dat instelt:

Â