Skip to main content

Hallo,

 

Voor mijn rapsberry pi wil ik een vast IP instellen. Hij is via Ethernet gekoppeld en ik heb ook kunnen vinden waar ik dat dan moet instellen. In de kennisbank staat enkel nog de oude versie van de modemsoftware dus daar heb ik weinig aan.

Het probleem zit er echter in dat het modem niet aangeeft welke apparaten gekoppeld zijn zodat ik de juiste kan kiezen. Bij de DHCP zijn er een paar wel te vinden maar via die weg kan ik weer geen vast IP toewijzen.

Bij de helpdesk konden ze me ook niet helpen want die gaan enkel over de WiFi vragen zei dat dame aan de telefoon. Dus vandaag dat ik hier kom hopend dat iemand me kan helpen.

 

Bij "Cliënt list" onder "My modem" staan alle aangesloten apparaten. U klikt op het apparaat wat u een vast ip wilt geven. Vervolgens klikt u op de volgende pagina op de blauwe button "Reserver IP". Klaar.

 


Bij "Cliënt list" onder "My modem" staan alle aangesloten apparaten. U klikt op het apparaat wat u een vast ip wilt geven. Vervolgens klikt u op de volgende pagina op de blauwe button "Reserver IP". Klaar.

 

Waar kan ik My Modem in de nieuwe interface vinden?


Bij "Cliënt list" onder "My modem" staan alle aangesloten apparaten. U klikt op het apparaat wat u een vast ip wilt geven. Vervolgens klikt u op de volgende pagina op de blauwe button "Reserver IP". Klaar.

 

Waar kan ik My Modem in de nieuwe interface vinden?

Gezien de menustructuur heeft u nieuwe software gekregen op de v12. Alle plaatjes zijn anders dus de eerdere verwijzing  "my modem" waarnaar wordt verwezen geldt denk ik nog voor de oude structuur.Voor het reserveren van een ip adres zit u goed bij ip adres reserveren. Echter de functie heeft nog een paar punten die niet helemaal compleet lijken te zijn. Zo dient een apparaat zoals de raspberry pi eerst op dhcp te functioneren zodat deze met een ip adres verschijnt in de te selecteren apparaten. Bij selectie van een apparaat zou vervolgens ook een zelfgekozen ip nummer mogelijk moeten zijn maar dat lukt op dit moment niet.

Er zit ook een feedback knop aan de linkerzijde. Leg hier het gedeelte uit wat niet functioneert zodat het verbeterd kan worden.


Bij "Cliënt list" onder "My modem" staan alle aangesloten apparaten. U klikt op het apparaat wat u een vast ip wilt geven. Vervolgens klikt u op de volgende pagina op de blauwe button "Reserver IP". Klaar.

 

Waar kan ik My Modem in de nieuwe interface vinden?

Gezien de menustructuur heeft u nieuwe software gekregen op de v12. Alle plaatjes zijn anders dus de eerdere verwijzing  "my modem" waarnaar wordt verwezen geldt denk ik nog voor de oude structuur.Voor het reserveren van een ip adres zit u goed bij ip adres reserveren. Echter de functie heeft nog een paar punten die niet helemaal compleet lijken te zijn. Zo dient een apparaat zoals de raspberry pi eerst op dhcp te functioneren zodat deze met een ip adres verschijnt in de te selecteren apparaten. Bij selectie van een apparaat zou vervolgens ook een zelfgekozen ip nummer mogelijk moeten zijn maar dat lukt op dit moment niet.

Er zit ook een feedback knop aan de linkerzijde. Leg hier het gedeelte uit wat niet functioneert zodat het verbeterd kan worden.

Voer anders een reset uit op het modem. Mogelijk dat dit het probleem verhelpt.


Bij "Cliënt list" onder "My modem" staan alle aangesloten apparaten. U klikt op het apparaat wat u een vast ip wilt geven. Vervolgens klikt u op de volgende pagina op de blauwe button "Reserver IP". Klaar.

 

Waar kan ik My Modem in de nieuwe interface vinden?

Gewoon "Aangesloten apparaten" op uw 2de plaatje. Zorg dat de Pi aangesloten is en zijn ip via dhcp ophaalt. Dan moet die daar staan.


Bedankt allemaal voor de tips. Rest gedaan maar nog steeds blijft hij laden als ik vraag naar de verbonden apparaten. Kan bij DHCP wel enkele apparaten zien  maar die zijn niet te selecteren. 
Ik zal weer contact op moeten nemen met de klantenservice ben ik bang maar dat schoot vorige keer niet echt op. 
En desnoods ga ik kijken om over te stappen op een eigen router ipv de Box 12. Dan kan ik iig wel alles naar behoren bedienen en beheren. 


 

Er zit ook een feedback knop aan de linkerzijde. Leg hier het gedeelte uit wat niet functioneert zodat het verbeterd kan worden.

Wilde feedback achterlaten; ook die pagina werkt niet😅

 


Alles is 1 grijze massa. Dit gebeurde toch ook al bij topologie eerder? Lijkt op een onjuiste weergave in combinatie met de gebruikte browser. Misschien dat het met een ander merk browser anders uitpakt.


Alles is 1 grijze massa. Dit gebeurde toch ook al bij topologie eerder? Lijkt op een onjuiste weergave in combinatie met de gebruikte browser. Misschien dat het met een ander merk browser anders uitpakt.

Dat was een goede tip en dat ik daar niet eerder aan hem gedacht. Derde browser die ik probeerde gaf feedback weer, topologie en alle andere zaken blijven het niet doen. Heb inmiddels wel feedback in kunnen sturen. Thanks voor de tip


Weer contact opgenomen met de helpdesk. Deze keer een medewerker die het wel serieus nam. Alles genoteerd een doorgezet naar de mensen die over de firmware gaan. Dus probleem blijft voorlopig maar het is nu in ieder geval gemeld en doorgezet. 


@jo0st Heb je de stroom al een keer van de box 12 gehaald  ( ongeveer een minuut ) en dan weer opgestart? (neem aan van wel , maar vraag het toch maar even)


@jo0st Heb je de stroom al een keer van de box 12 gehaald  ( ongeveer een minuut ) en dan weer opgestart? (neem aan van wel , maar vraag het toch maar even)

Ja al die dingen meerdere keren geprobeerd. Denk echt dat het een firmware ding is. Ook omdat het browser afhankelijk is of ik iets meer kan (de feedback geven). Dus hoop dat daar iets uitkomt nu het doorgegeven is


Welke firmware versie heeft u?


V12.C.22.23.10


Die firmware versie ken ik niet voor een Box 12, is dat dan een Box 12b ? (Staat waarschijnlijk achter op de sticker)


 

Die firmware versie ken ik niet voor een Box 12, is dat dan een Box 12b ? (Staat waarschijnlijk achter op de sticker)

Nee staat gewoon de box 12. 


Hoi @jo0st, welkom op het forum! Leuk om je hier te zien. Jij bent onderdeel van een hele kleine testgroep die deze firmware al heeft op het modem. We zullen op hele korte termijn hier op het forum daar meer informatie over geven.

Het probleem dat jij ervaart is binnengekomen bij het juiste team en daar in behandeling genomen. Ze verwachten ook op hele korte termijn hier een update voor te kunnen geven. We komen er bij je op terug zodra we daar meer over weten.


Hoi @jo0st, welkom op het forum! Leuk om je hier te zien. Jij bent onderdeel van een hele kleine testgroep die deze firmware al heeft op het modem. We zullen op hele korte termijn hier op het forum daar meer informatie over geven.

Het probleem dat jij ervaart is binnengekomen bij het juiste team en daar in behandeling genomen. Ze verwachten ook op hele korte termijn hier een update voor te kunnen geven. We komen er bij je op terug zodra we daar meer over weten.

Helemaal goed 😊 


@jo0st (en anderen). We hier vind je meer info over de nieuwe firmware die je hebt gekregen:
 

 

Zoals Erik al zei; we komen z.s.m. terug op een update voor het modem.


@jo0st (en anderen). We hier vind je meer info over de nieuwe firmware die je hebt gekregen:
 

 

Zoals Erik al zei; we komen z.s.m. terug op een update voor het modem.

Is er inmiddels al iets meer bekend over het moment waarop ik de ontbrekende functionaliteit kan verwachten zodat ik door kan?


@jo0st (en anderen). We hier vind je meer info over de nieuwe firmware die je hebt gekregen:
 

 

Zoals Erik al zei; we komen z.s.m. terug op een update voor het modem.

Is er inmiddels al iets meer bekend over het moment waarop ik de ontbrekende functionaliteit kan verwachten zodat ik door kan?

Goed dat je het vraagt. 😄 Wil je jouw profiel invullen? We willen jou graag gelijk meenemen met de interne uitrol zodat je de update z.s.m. hebt. Als jij je profiel zo volledig mogelijk invult, ga ik navragen wanneer het exact op de planning staat. :)


@jo0st (en anderen). We hier vind je meer info over de nieuwe firmware die je hebt gekregen:
 

 

Zoals Erik al zei; we komen z.s.m. terug op een update voor het modem.

Is er inmiddels al iets meer bekend over het moment waarop ik de ontbrekende functionaliteit kan verwachten zodat ik door kan?

Goed dat je het vraagt. 😄 Wil je jouw profiel invullen? We willen jou graag gelijk meenemen met de interne uitrol zodat je de update z.s.m. hebt. Als jij je profiel zo volledig mogelijk invult, ga ik navragen wanneer het exact op de planning staat. :)

Bedankt voor je reactie. Ik heb het profiel verder ingevuld. 


@jo0st 

Heel vers van de pers heb je afgelopen nacht een nieuwe versie software binnen gekregen. Kun je dat bevestigen? Kan zijn dat je je browserhistorie nog even moet opschonen.

En dan natuurlijk de vraag; is het probleem opgelost met deze nieuwe software? Daar zijn we benieuwd naar, ook onze technische collega's van het modem team. Zij lezen mee.


@jo0st

Heel vers van de pers heb je afgelopen nacht een nieuwe versie software binnen gekregen. Kun je dat bevestigen? Kan zijn dat je je browserhistorie nog even moet opschonen.

En dan natuurlijk de vraag; is het probleem opgelost met deze nieuwe software? Daar zijn we benieuwd naar, ook onze technische collega's van het modem team. Zij lezen mee.

Wat ik zo snel zie heb ik idd een nieuwe versie. Zie alle apparaten en topologie staan. Ga van de week even aan de slag met het reserveren van een ip adres maar vooralsnog ziet het er veelbelovend uit. Bedankt


@jo0st

Heel vers van de pers heb je afgelopen nacht een nieuwe versie software binnen gekregen. Kun je dat bevestigen? Kan zijn dat je je browserhistorie nog even moet opschonen.

En dan natuurlijk de vraag; is het probleem opgelost met deze nieuwe software? Daar zijn we benieuwd naar, ook onze technische collega's van het modem team. Zij lezen mee.

Wat ik zo snel zie heb ik idd een nieuwe versie. Zie alle apparaten en topologie staan. Ga van de week even aan de slag met het reserveren van een ip adres maar vooralsnog ziet het er veelbelovend uit. Bedankt

Top! We wachten hier allemaal in spanning af. 😉