Skip to main content
Antwoord

KPN Box 12 en wifi: moet deze aan of uit op het modem?

• November 24, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb 1 super wifi 2 en 2 SW 1 dezen zijn alle 3 aangesloten op ethernetpoorten van het Box 12 modem. Het modem is geplaatst buiten mijn woning en de SW 1 en 2 werken perfect in huis. Maar het modem zelf zend ook een wifi signaal uit wat in mijn geval eigenlijk nutteloos is. Nu dacht ik dan zet ik de WiFi knop op mijn modem UIT want ik heb de bedraden  SW 1 en 2 in mijn woning. Nee dus geen WiFi meer, dat is vreemd denk ik. Wat zeggen andere hierover?

Beste antwoord door joey92

het klopt inderdaad wat ​@JanD zegt. je kunt de wifi van het modem uitzetten als je dit graag wilt. wel dien je dan minimaal 1 super wifi punt met een vaste kabel op het modem aan te sluiten. en je moet dan inderdaad inloggen in de webgui van het modem om hier de wifi uit te zetten. je krijgt dan inderdaad een pop-up met de vraag of je alleen de wifi op het modem uit wilt zetten of ook op de extenders.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 24, 2025

De wifi van het modem werkt samen met de SuperWiFi's. De wifi blijft dus aan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2025

De wifi van het modem werkt samen met de SuperWiFi's. De wifi blijft dus aan.

Beste ​@Joep1965 volgens mij kan de wifi op de router gewoon uit en op de extenders aan.

Als ik binnen mijn modem de wifi uit wil zetten, vraagt de router of ik alleen de wifi op de router uit wil zetten of ook op de wifipunten.

Of interpreteer ik het verkeerd?

Dat advies wordt ook gegeven in de product-updates als de SW#2 wifi6ax ondersteunt dan de wifi van de V10 uitzetten om conflicten te voorkomen, daar de V10 geen wifi6ax ondersteunt.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 24, 2025

het klopt inderdaad wat ​@JanD zegt. je kunt de wifi van het modem uitzetten als je dit graag wilt. wel dien je dan minimaal 1 super wifi punt met een vaste kabel op het modem aan te sluiten. en je moet dan inderdaad inloggen in de webgui van het modem om hier de wifi uit te zetten. je krijgt dan inderdaad een pop-up met de vraag of je alleen de wifi op het modem uit wilt zetten of ook op de extenders.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Beste joey92 

Hier was ik naar opzoek, Wifi signaal van modem is nu uit en de 3 Super wifi punten staan aan, deze zijn alle rechtsreeks aangesloten op ethernetpoorten/Netgear switch.

Dank je wel.