Skip to main content

Is het mogelijk de kpn firmware er aftehalen en gewoon factory firmware the draaien zodat ik bride modus e.d. heb ? Of moet men dan direct op de eprom flashen en werkt dat ?

 

*Admin: taalgebruik aangepast

Nee, dat kan niet. Zit helemaal dichtgetimmerd. 


Nee, dat kan niet. Zit helemaal dichtgetimmerd. 

Ff voor de dubbelcheck ook niet met rom reader ?


Als jij wilt kan alles, alleen is de BOX 12 geen model wat normaal word verkocht zonder provider meuk firmware, er is simpelweg geen kant en klare alternatieve firmware te vinden en zul je die zelf moeten gaan schrijven, ik denk een onbegonnen taak.


Als jij wilt kan alles, alleen is de BOX 12 geen model wat normaal word verkocht zonder provider meuk firmware, er is simpelweg geen kant en klare alternatieve firmware te vinden en zul je die zelf moeten gaan schrijven, ik denk een onbegonnen taak.

Sigh hij is echt hw anders dus…. heel erg irritand


Zelfs al zou het kunnen, het mag ook niet, want het modem is niet je eigendom, maar heb je in bruikleen.

Je mag wèl van KPN een eigen modem/router gebruiken i.p.v. of als aanvulling op.


Is het mogelijk de kpn meuk er aftehalen en gewoon factory firmware the draaien zodat ik bride modus e.d. heb ?

Als je bridge-mode wil, waarom vervang je dan niet gewoon die V12 de de router die je wel wilt gebruiken?


Is het mogelijk de kpn meuk er aftehalen en gewoon factory firmware the draaien zodat ik bride modus e.d. heb ?

Als je bridge-mode wil, waarom vervang je dan niet gewoon die V12 de de.router die je wel wilt gebruiken?

Omdat de goedkoopste die ik kan vinden 40 euro is. De reden dat ik bij kpn zit is omdat ziggo teduur word. 
 

Zelfs al zou het kunnen, het mag ook niet, want het modem is niet je eigendom, maar heb je in bruikleen.

Je mag wèl van KPN een eigen modem/router gebruiken i.p.v. of als aanvulling op.

Das geen argument, Ik betaal voor de verbinding en hoe ik die gebruik, Zeker als KPN basis mogelijkheden uitschakeld.


Is het mogelijk de kpn meuk er aftehalen en gewoon factory firmware the draaien zodat ik bride modus e.d. heb ?

Als je bridge-mode wil, waarom vervang je dan niet gewoon die V12 de de.router die je wel wilt gebruiken?

Omdat de goedkoopste die ik kan vinden 40 euro is. De reden dat ik bij kpn zit is omdat ziggo teduur word. 

Maar als je de Experia/KPN Box met die "factory firmware" in bridge-mode wilt zetten dan moet je er dus een router achter plaatsen en dan kan je dus net zo goed die Experia/KPN Box er tussenuit laten.


Is het mogelijk de kpn meuk er aftehalen en gewoon factory firmware the draaien zodat ik bride modus e.d. heb ?

Als je bridge-mode wil, waarom vervang je dan niet gewoon die V12 de de.router die je wel wilt gebruiken?

Omdat de goedkoopste die ik kan vinden 40 euro is. De reden dat ik bij kpn zit is omdat ziggo teduur word. 
 

Zelfs al zou het kunnen, het mag ook niet, want het modem is niet je eigendom, maar heb je in bruikleen.

Je mag wèl van KPN een eigen modem/router gebruiken i.p.v. of als aanvulling op.

Das geen argument, Ik betaal voor de verbinding en hoe ik die gebruik, Zeker als KPN basis mogelijkheden uitschakeld.

Hoe zou jij het vinden als ik van jou iets in bruikleen krijg, ga er aan 'klooien´ en lever het dan weer bij je in, dan ben jij ook op zijn minst 'not amused' toch?

KPN schakelt niets uit uit, de standaard modems voldoen voor 99,99% van de klanten.

En die 0,01% die zelf wil 'klooien' kan daar aanvullende hardware voor kopen.

 


Is het mogelijk de kpn meuk er aftehalen en gewoon factory firmware the draaien zodat ik bride modus e.d. heb ?

Als je bridge-mode wil, waarom vervang je dan niet gewoon die V12 de de.router die je wel wilt gebruiken?

Omdat de goedkoopste die ik kan vinden 40 euro is. De reden dat ik bij kpn zit is omdat ziggo teduur word. 

Maar als je de Experia/KPN Box met die "factory firmware" in bridge-mode wilt zetten dan moet je er dus een router achter plaatsen en dan kan je dus net zo goed die Experia/KPN Box er tussenuit laten.

Nah ik heb een server met pfsense dus geen router nodig maar daarbij een standaard router heeft geen vdsl aanboord. Dus had mij wel wat gescheeld nu kost het me 40 euries maar goed kan ik daarna eens gaan graven in de box 12 en als het lukt die firmware op github gooien.

 

mischien met wat slimme koppen bijelkaar we iets kunnen bereiken. Het feit dat manual firmware update ook uitstaat zegt me dat als je er een firmware op krijgt je een aardig eind komt.


Nah ik heb een server met pfsense dus geen router nodig maar daarbij een standaard router heeft geen vdsl aanboord.

Advies: Koop een Zyxel VMG4005-B50A.


Nah ik heb een server met pfsense dus geen router nodig maar daarbij een standaard router heeft geen vdsl aanboord.

Advies: Koop een Zyxel VMG4005-B50A.

kan je die toelichten? want 140 is echt iets wat ik alleen overweg waneer niet anders kan.

 


Dat is een VDSL modem waar je jouw eigen pfSense achter kunt plaatsen.

 


Nah ik heb een server met pfsense dus geen router nodig maar daarbij een standaard router heeft geen vdsl aanboord. Dus had mij wel wat gescheeld nu kost het me 40 euries maar goed kan ik daarna eens gaan graven in de box 12 en als het lukt die firmware op github gooien.

 

mischien met wat slimme koppen bijelkaar we iets kunnen bereiken. Het feit dat manual firmware update ook uitstaat zegt me dat als je er een firmware op krijgt je een aardig eind komt.

Maar zelfs dan, het is een apparaat in bruikleen en daar dien je gewoon niet mee aan te klooien met zaken zoals custom firmware. De firmware is ook niet open-source dus het is ook zeker niet de bedoeling dat zoiets op een platform als GitHub beland. Geen idee wat de gevolgen zijn maar ik denk niet dat KPN daar heel erg vrolijk van wordt, evenals de makers bij Sagemcom.

En nogmaals, het is een apparaat in bruikleen dus daar dien je gewoon vanaf te blijven. Hoe zou jij het vinden als ik apparatuur van jou zal lenen om het vervolgens in een staat te brengen dat het veel moeite kost om het in oorspronkelijke staat te herstellen? Precies, dat zou jij ook niet waarderen.

Met dit geklooi wordt zo'n apparaat mogelijk onbruikbaar en dan moet je niet raar opkijken als je voor de kosten van zo'n apparaat opdraait. Dat is duurder dan zo'n Zyxel xDSL-modem. Kan je beter de Zyxel aanschaffen die @wjb linkt. Die prik je in, stelt je pfSense anders in op de WAN-zijde en klaar.

Als je zo graag eigen apparatuur wilt gebruiken dan moet je ook bereid zijn om erin te investeren, anders moet je het doen met de middelen door de provider worden aangeboden. In dit geval dus een Box12 met de bijbehorende firmware.

 

Das geen argument, Ik betaal voor de verbinding en hoe ik die gebruik, Zeker als KPN basis mogelijkheden uitschakeld.

Dat is zeker wel een argument. Je betaald inderdaad voor de verbinding en de provider levert apparatuur om van die verbinding gebruik te kunnen maken. Bevalt die apparatuur niet? Dan gebruik je eigen apparatuur. Je hebt niet het recht om zoiets als custom firmware op KPN-apparatuur te installeren want nogmaals: het is niet jouw eigendom.


Als je internet van KPN afneemt bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. In artikel 22 op pagina 19/20 staat het onderstaande;

 

Ik ga er vanuit dat je hier en in voorgaande reacties voldoende informatie hebt opgedaan om niks aan de firmware aan te passen. 

 


Nah ik heb een server met pfsense dus geen router nodig maar daarbij een standaard router heeft geen vdsl aanboord. Dus had mij wel wat gescheeld nu kost het me 40 euries maar goed kan ik daarna eens gaan graven in de box 12 en als het lukt die firmware op github gooien.

Hoe kom je aan die 40 euro?

M.a.w., wat betaal je per maand en voor wat allemaal, wat is je minimale contractsduur, enz. Op DSL kan je volgens mij o.a. bij https://www.cheapconnect.nl/internet/ terecht.

Is nog steeds KPN Netwerk, maar betaal je niet mee aan KPN software ontwikkeling van WiFi experimenten. Reken maar eens uit op 1 of 2 jaar basis.

 

 


@tmoesel , Hoezo naar Cheap Connect voor een internet verbinding, leg die eens uit?

 

KPN is goedkoper, je krijgt er een Modem/router bij die je kunt vervangen door een geschikte modem/router naar keuze, bij CC moet je hem sowieso al zelf kopen.

Dus onder de streep, KPN goedkoper en hetzelfde resultaat, enige verschil je moet die box van KPN een plekje geven om te bewaren.


wjb zal zo meteen reageren


CC is 30 per maand zonder modem, KPN 42,5 met (nieuw DSL contract).

Voor glasvezel moet je in ieder geval niet bij CheapConnect zijn.

 


 

Hoe kom je aan die 40 euro?

M.a.w., wat betaal je per maand en voor wat allemaal, wat is je minimale contractsduur, enz. Op DSL kan je volgens mij o.a. bij https://www.cheapconnect.nl/internet/ terecht.

Is nog steeds KPN Netwerk, maar betaal je niet mee aan KPN software ontwikkeling van WiFi experimenten. Reken maar eens uit op 1 of 2 jaar basis.

Yep maar ga straks naar glass en dat moet via kpn en eerlijk is eerlijk kreeg een surface dingetje toch wel aardig. 40 euro os based op goedkoopste modem die ik op tweakers vond nog niet goed rond gekeken ben nog verhuizende.

Dat is een VDSL modem waar je jouw eigen pfSense achter kunt plaatsen.

 

Ja zo die zijn er dus goedkoper moet ik even induiken als ik het al doe dan neem ik pci-e modem alles onboard op pfsense. MAAR voordat ik dat ga doen ga ik alles op alles zetten om die  box 12 tekraken want ik ben best heel HEEL erg pissig, ding kan nog niet eens standaard functies so als iprange aanpassen halve wereld zit op 192.168.1 of 192.168.0 hun gaan op 2 zitten en het is niet aan tepassen dit is gewoon gebruikertje pesten. Die vlieger gaat niet op als moet ik zelf gaan schrijven dit ding gaat opensource. 

PS. hoe kan ik all die moraal riddertjes die totaal afwijken van topic ignoren?(ps bespaar je de moeite ik lees het niet) nu moet je zoveel scrollen op de phone. Of... let me gues niet mogelijk man oh man man.

 

Eerste impressie is weer leuk:

ok verbinding is goed voldoet aan snelheid maar de rest er om heen is dus weer drama.

 

*admin edit: taalgebruik


Zoals al eerder heel duidelijk gemaakt: zo'n Box12 is bruikleen en daar dien je gewoon niet met de software te gaan aanklooien. Dan moet je eigen apparatuur aanschaffen. Simpel as that. Je bent op zo'n moment bewust bezig om apparatuur dat niet van jou is aan te passen, je begrijpt hopelijk wel dat dit niet de bedoeling is? Nogmaals, als ik iets van jou leen, dan wil je ook niet dat ik dit soort dingen zonder toestemming ga doen? Of als je zelf investeerde om software te laten schrijven en ik die vervolgens deel op het internet? 

 

Als je die software uit het modem weet te halen en je het op internet gooit  en je eventueel eigen software erop zet lijkt het me niet ondenkbaar dat daar nog wel eens gevolgen aan kunnen zitten. Zoals waar @Ik_Hussel al naar verwees is dit tegen de algemene voorwaarden waar je zelf mee akkoord bent gegaan toen je een abonnement afsloot. 

 

Zoals ik al eerder zei: als je graag je eigen apparatuur gebruikt dan moet je daarin investeren, anders moet je het doen met wat KPN levert. Simpel toch? Ik kan er echt niet met mijn hoofd bij dat dit niet tot je doordringt. 

 

Kun je me een moraalridder noemen, ik zeg wel waar het op staat en wat je wilt gaan doen mag gewoon niet volgens de voorwaarden waarmee jij zelf akkoord bent gegaan zoals ik net al zei. Helemaal prima dat je dit doet maar snap ook dat de zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen, van afgesloten worden van het abonnement tot mogelijke dwangsommen. Als ik ook maar iets op het internet zie over gekraakte software van KPN apparatuur dan zal ik niet twijfelen en direct een melding doen bij onze Security afdeling.


Laat het gaan @NHendriks . Je hebt hem genoeg gewaarschuwd maar het lijkt een ietwat eigenwijs persoon. De eventuele gevolgen zijn voor hem en wellicht komt dan het besef dat ie beter met zijn handen van de Box12 af had kunnen blijven (en het uiteindelijk goedkoper was om zelf een router aan te schaffen). 


Zolang KPN niet met afkoopsommen gaat werken kost het de veroorzaker niks, het enige is als er een monteur langs moet komen kan het geld kosten als er bewezen word dat het aan de klant ligt, maar als die box 12 dood is is er niks te bewijzen.

Dus als er wat gebeurt met die box 12, jammer dan lekker laten gaan, een paar dagen zonder verbinding is ook een straf, ik heb in het verleden dat probleem gehad met een Zyxel van Telfort, er was nieuwe firmware uit, (toen er nog geen branded firmware in zat) ik die er op flashen, dood, niet meer tot leven te krijgen, nou jou, snel naar de winkel in Amersfoort, Paradigit was het toen nog, nieuwe router mee, ruim 200 euro stuk gegooid en werken, toen die router terug mocht van Telfort kon die gelijk met de andere spullen naar de wecycle bak van de gemeente, alles was afgeschreven in 1 klap.

Sindsdien ben ik wel wat terughouden met die rommel van de Providers en heb ik altijd een back-up plan om door te kunnen gaan mocht de router het opgeven.


Zolang KPN niet met afkoopsommen gaat werken kost het de veroorzaker niks, het enige is als er een monteur langs moet komen kan het geld kosten als er bewezen word dat het aan de klant ligt, maar als die box 12 dood is is er niks te bewijzen.

Sindsdien ben ik wel wat terughouden met die rommel van de Providers en heb ik altijd een back-up plan om door te kunnen gaan mocht de router het opgeven.

Precies flashen hebben ze echt niet door en heb een cisco 887va geregeld. Dus lukt wel ben begonnen met invantaris van die modem maar betwijfel dat het gaat lukken anders was het all beschikbaar desniettemin zal ik alles proberen het is mij een principe questie nu.

Dat een modem dicht gezet word voor bridge is tot daar. Maar dat men zelfs subnet en iprange blokkerd is gewoon idiot.

Ik betaal voor een dienst en provisers moeten eens stopen tebepalen hoe die dienst gebruikt moet worden. volgens deze logica ga we straks netflix knijpen want teveel de data verbruik. Dat is het eerste en laatste wat ik zal zeggen over het offtopic geneuzel. Ging hier om bridge modus en andere mogelijkheden van box 12 modem.

zal nog een reply plaatsen na. test cisco modem.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. taalgebruik

 


@Spacecabbie, Heb je ook televisie van KPN of alleen Internet?