Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 heeft nog oude software versie

• February 24, 2026
  • 11 reacties
  • 198 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb vandaag bij vrienden het volgende voor ze gedaan:

Ze hadden een v10 modem en 2 witte schotels, maar daar hadden ze veel problemen mee, tv welke steeds vast liep en wifi steeds weg viel

Daar hadden ze paar keer contact met de helpdesk van KPN gehad , glasvezel kastje stroom er af, modem uit , stroom weer op glasvezel kastje en later weer stroom op V10.

Echter de problemen bleven en ten einde raad hebben ze maar zelf een V12 modem bemachtigd

Nu hebben ze aan mij gevraag die v12 en schotels aan te sluiten .

Ik heb dat gedaan en alles werkt nu en ondanks eerst er niet kon worden ingelogd op het modem heb ik dat later alsnog voor elkaar gekregen.

Echter modem een hard reset gegeven en op zijn gemak oplaten starten, maar de software blijft op de oude software staan.

Vraag is, komt dat omdat het modem op een manier is verkregen die niet via KPN is?

Alles werkt verder en het oude modem naam en wachtwoord, is automatisch overgegaan van  wat ze zelf hadden verzonnen bij de V10.

11 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 24, 2026

Het kan altijd een paar weken duren voordat je de nieuwe software automatisch krijgt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 24, 2026

Het kan altijd een paar weken duren voordat je de nieuwe software automatisch krijgt. 

Dat heb ik hen ook gezegd, maar wist het niet helemaal zeker

Belangrijkste is dat het nu allemaal gewoon stabiel blijft werken.

De vrouw werkt veel thuis en heeft de verbinding gewoon nodig voor het inloggen voor haar werk

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 25, 2026

Echter de problemen bleven en ten einde raad hebben ze maar zelf een V12 modem bemachtigd

Beste ​@ivo46 heeft KPN de V10 omgeruild voor een KPN Box 12 of zijn je vrienden er op andere wijze aan gekomen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 25, 2026

Beste ​@ivo46 heeft KPN de V10 omgeruild voor een KPN Box 12 of zijn je vrienden er op andere wijze aan gekomen?

🙃 Lees eens goed 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 25, 2026

Illegaal dus, daar gaat het forum en KPN natuurlijk geen ondersteuning voor verlenen en zou jij ook niet moeten doen ​@ivo46 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 25, 2026

Illegaal dus, daar gaat het forum en KPN natuurlijk geen ondersteuning voor verlenen en zou jij ook niet moeten doen ​@ivo46 

Illegaal vind ik een groot woord , als ze steeds vast lopen op het feit dat wifi steeds weg valt , daarom Chromebook niet meer contact kan maken met werk 

De tv steeds vast loopt,.

Na contact helpdesk stroom van glasvezel moesten halen, en van modem , later alles weer aansluiten.

Daarna werkt het even en 1,5 dag weer het probleem.

Dan ga je zelf voor oplossing zoeken.

Dus schoonvader koopt voor ze 2 sw2 schotels maar i.c.m. v10 gaat het nog steeds niet goed.

Dan maar zelf een v12 regelen en tot nu toe werkt het!!

Ga hier dan niet heel wijs lopen roepen je bent illegaal bezig.

Ze hebben de v10 nog steeds in bruikleen en betalen daar voor dmv abonnement, maar dat klopt...  ding werk niet. En nu een grote punt 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 25, 2026

Wat trouwens wel een leuke is, een van de moderators heeft wel topic titel aangepast, maar hij of zij geeft geen reactie 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@ivo46 .  Ik zie dat dit een beetje een vervelende toonzetting krijgt en dat is niet de bedoeling. Ik heb de laatste paar interracties tussen jou en ​@JanD  verwijderd.  De soep wordt niet zo heet gegeten etc.  

Uiteraard reageren we ook in topics waar we niet kunnen of mogen assisteren.  Ook al is het maar om uit te leggen waarom. 

Ik snap echt dat je vrienden na meerdere storingen en resets op een punt komen waarop ze denken: dit moet nu gewoon opgelost worden. Zeker als iemand thuiswerkt en afhankelijk is van een stabiele verbinding, dan is de frustratie heel begrijpelijk. In zo’n situatie ga je zoeken naar wat wél werkt.

Tegelijk is het wel belangrijk om helder te zijn over het formele kader. Modems zoals de KPN Box 10 en de KPN Box 12 worden door KPN uitsluitend in bruikleen verstrekt en blijven eigendom van KPN. Apparatuur die buiten KPN om is verkregen, kunnen wij daarom niet ondersteunen. Dat gaat niet om iemand persoonlijk iets kwalijk nemen, maar om hoe het administratief en juridisch geregeld is. Dat verklaart ook waarom er vanuit de Community of vanuit KPN geen inhoudelijke ondersteuning kan worden gegeven op een Box 12 die niet via KPN is omgeruild of geleverd. Ondersteuning blijft uiteraard wel mogelijk voor de officieel verstrekte Box 10 en voor het traject om via de juiste weg een omruiling of structurele oplossing te krijgen.

Mijn advies aan je vrienden zou zijn om opnieuw contact op te nemen met de helpdesk en duidelijk aan te geven dat de problemen structureel zijn gebleven ondanks eerdere stappen. In sommige gevallen kan er alsnog een officiële modemwissel of verdere lijnmeting plaatsvinden.  Ik zou daarvoor een terugbelafspraak maken als ik jullie was.  Als het goed is, zijn er aantekeningen gemaakt en zou je niet telkens hetzelfde riedeltje moeten doorlopen. Uiteindelijk kan een helpdeskmedewerker dan voor een vervangen modem of een monteur zorgen. 

Fijn dat je hebt willen helpen en dat het nu stabiel lijkt te draaien. Maar onder de streep kunnen en mogen we niet meegaan in apparatuur die niet via de officiële weg is verstrekt. Dat is geen oordeel, maar gewoon de spelregels waar wij aan vastzitten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 25, 2026

Hoi ​@ivo46 .  Ik zie dat dit een beetje een vervelende toonzetting krijgt en dat is niet de bedoeling. De soep wordt niet zo heet gegeten etc.  

Uiteraard reageren we ook in topics waar we niet kunnen of mogen assisteren.  Ook al is het maar om uit te leggen waarom. 

Ik snap echt dat je vrienden na meerdere storingen en resets op een punt komen waarop ze denken: dit moet nu gewoon opgelost worden. Zeker als iemand thuiswerkt en afhankelijk is van een stabiele verbinding, dan is de frustratie heel begrijpelijk. In zo’n situatie ga je zoeken naar wat wél werkt.

Tegelijk is het wel belangrijk om helder te zijn over het formele kader. Modems zoals de KPN Box 10 en de KPN Box 12 worden door KPN uitsluitend in bruikleen verstrekt en blijven eigendom van KPN. Apparatuur die buiten KPN om is verkregen, kunnen wij daarom niet ondersteunen. Dat gaat niet om iemand persoonlijk iets kwalijk nemen, maar om hoe het administratief en juridisch geregeld is. Dat verklaart ook waarom er vanuit de Community of vanuit KPN geen inhoudelijke ondersteuning kan worden gegeven op een Box 12 die niet via KPN is omgeruild of geleverd. Ondersteuning blijft uiteraard wel mogelijk voor de officieel verstrekte Box 10 en voor het traject om via de juiste weg een omruiling of structurele oplossing te krijgen.

Mijn advies aan je vrienden zou zijn om opnieuw contact op te nemen met de helpdesk en duidelijk aan te geven dat de problemen structureel zijn gebleven ondanks eerdere stappen. In sommige gevallen kan er alsnog een officiële modemwissel of verdere lijnmeting plaatsvinden.  Ik zou daarvoor een terugbelafspraak maken als ik jullie was.  Als het goed is, zijn er aantekeningen gemaakt en zou je niet telkens hetzelfde riedeltje moeten doorlopen. Uiteindelijk kan een helpdeskmedewerker dan voor een vervangen modem of een monteur zorgen. 

Fijn dat je hebt willen helpen en dat het nu stabiel lijkt te draaien. Maar onder de streep kunnen en mogen we niet meegaan in apparatuur die niet via de officiële weg is verstrekt. Dat is geen oordeel, maar gewoon de spelregels waar wij aan vastzitten.

Kijk hier kan ik eindelijk wat mee, jammer dat er vanuit KPN niet gelijk deze reactie geplaatst / geven kon worden.

Ik zal ze dat zeer zeker aan ze doorgeven,  en ik voordat ze dat doen desnoods weer de v10 er tussen hangen. Dat is geen probleem

Gaat / ging mij er dus gewoon om dat  ze gewoon rustig door konden / kunnen blijven werken en  tv kunnen kijken,

Verder als laatste over het bruikleen gedeelte: dat is mij geheel duidelijk , maar nogmaals KPN heeft daarin dus ook een plicht dat het naar behoren werkt , maar goed voor mij een streep onder dit topic

Erwin van KPN
Moderator

Fijn om te lezen. Wat betreft het aanpassen van titels: dat doet onze dispatcher dagelijks in verband met de indexering door Google. Hoe duidelijker en concreter de titel, hoe beter het onderwerp later terug te vinden is. Op dat moment duiken we inhoudelijk nog niet het topic in. Alle berichten worden daarna op volgorde van binnenkomst opgepakt door de verschillende moderators.

We geven ook vrijwel altijd een inhoudelijke reactie.

Omdat de sfeer hier wat grimmig begon te worden, leek het me goed om even wat nuance en duidelijkheid aan te brengen. ;)

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 25, 2026

Fijn om te lezen. Wat betreft het aanpassen van titels: dat doet onze dispatcher dagelijks in verband met de indexering door Google. Hoe duidelijker en concreter de titel, hoe beter het onderwerp later terug te vinden is. Op dat moment duiken we inhoudelijk nog niet het topic in. Alle berichten worden daarna op volgorde van binnenkomst opgepakt door de verschillende moderators.

We geven ook vrijwel altijd een inhoudelijke reactie.

Omdat de sfeer hier wat grimmig begon te worden, leek het me goed om even wat nuance en duidelijkheid aan te brengen. ;)

Cheers