Skip to main content

Sinds enkele dagen maakt de KPN Box 12 om de zoveel tijd een hele hoge pieptoon.

De modem resetten of stroomloos zetten helpt niet.

Wat kan ik hieraan doen?

Hoi @PatrickWassink. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw KPN Box 12 een hele hoge pieptoon geeft en een reset het probleem niet verhelpt. Ik zal voor je uitzoeken of er een mogelijkheid is om jouw KPN Box 12 te vervangen. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Ik heb de gevraagde gegevens in het profiel gezet.


@PatrickWassink Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb onze logistieke afdeling gevraagd of zij een nieuwe KPN Box 12 willen opsturen. Zodra ik hier een reactie op krijg laat ik je het hier weten. 


Bedankt voor je hulp ik heb een nieuwe modem ontvangen.

 


@PatrickWassink Graag gedaan!


De KPN Box 12b die ik ontvangen begint ook alweer te piepen.

Ook nu weer geen verbetering door reset of stroomloos zetten. 

 


Wat vervelend dat het probleem weer terug is. Wil je dat ik een opnieuw een poging doe om jouw KPN Box 12 om te ruilen?


Als je dat zou willen doen graag 


@PatrickWassink Het is gelukt! Maandag 7 augustus ligt er een nieuw modem voor je klaar bij het dichtstbijzijnde servicepunt (GAMMA Terborg, Zeddamseweg 46 in Etten). Daar kan de jouw piepende Box 12 ook gelijk achterlaten. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen.


Dankjewel 

ik had net al sms van KPN gekregen

 

👍🏻


Ik ben benieuwd of dit probleem weer terug komt.

Het kan zijn dat de netspanning veel te hoog is.

En dat gebeurt vaker met de toename van zonnepanelen.

 


Ik heb geen idee of het daar aan kan liggen.

De pieptoon komt ook in de avond of nacht als het  donker is dus dan doen zonnepanelen niet veel.

ik heb zelf geen zonnepanelen.


Ik vermoed dat het een nieuwe 2e hands box is die ik ontvangen heb. (Aan de doos te zien waar die in zat)

Deze piept ook 



Deze piept ook 

 

Bijzonder, dus al drie modems op een rij. Je hebt ook de meegeleverde voedingsadapter omgeruild? (om uit te sluiten dat daar het probleem zit).


Hoi  @PatrickWassink ,

Hoe hard is de piep?

Mijn V10 piept ook, maar dit is enkel hoorbaar als ik echt dicht bij het modem sta.Erg zacht dus.

Tot op zekere hoogte is dat normaal denk ik.


Ik heb modem en snoer retour gedaan.

Het is een irritant hoge piep die hard gaat.

Ook de honden reageren erop.

Optie 1 zelf modem aanschaffen

Optie 2 KPN eruit

Optie 3 ? 


Misschien kan KPN een ander type toesturen.De piep uit de V10 is laag en zeker niet storend, vanaf ~50cm van het modem hoor je er helemaal niks meer van.

Ik dacht dat er bij de VIP5202 ook een piep hoorbaar was welke voor sommige mensen als storend werd ervaren.Deze is toen door een moderator omgeruild voor een HMB2260.


Wat vreemd dat er uit deze KPN Box 12 ook een harde piep komt. Ik heb op dit moment helaas nog niet de optie om de huidige modem om te ruilen omdat de omruil nog niet volledig is afgerond, oude modem is nog niet retour. Zodra dit wel het geval is vraag ik aan onze logistieke afdeling of het mogelijk is om een ander model toe te sturen. Ik kom er zo snel mogelijk op terug. 


Wat vreemd dat er uit deze KPN Box 12 ook een harde piep komt. Ik heb op dit moment helaas nog niet de optie om de huidige modem om te ruilen omdat de omruil nog niet volledig is afgerond, oude modem is nog niet retour. Zodra dit wel het geval is vraag ik aan onze logistieke afdeling of het mogelijk is om een ander model toe te sturen. Ik kom er zo snel mogelijk op terug. 

Is het niet mogelijk om een monteur in te plannen? Ik vraag me oprecht af of dit wel het modem is en niets anders. Misschien kunnen wij achterhalen wat stoort. Want drie modems die piepen terwijl dat geen gebruikelijke klacht is is wel vreemd.


Is het niet mogelijk om een monteur in te plannen? Ik vraag me oprecht af of dit wel het modem is en niets anders. Misschien kunnen wij achterhalen wat stoort. Want drie modems die piepen terwijl dat geen gebruikelijke klacht is is wel vreemd.

Dat lijkt mij een goed idee.  @PatrickWassink Ik heb zojuist op a.s donderdagavond (tussen 17:00 en 21:00) een afspraak met een monteur ingepland. Wanneer dit niet uitkomt kan je de monteursafspraak nog annuleren/wijzigen via de link in de SMS.


De eerste box begon na een half jaar te piepen en de 2e ook na een half jaar, de 3e begon al vrij vlot een piep te geven.

De gemaakte afspraak zal ik nog even verzetten omdat ik deze week avonddienst heb.

 


Hoi @PatrickWassink , heeft het bezoek van de monteur nog duidelijkheid gebracht?


Ik heb een nieuwe kpn box en een nieuwe box gekregen waar glasvezel het huis binnen komt en het is nu weer weg .

Mocht de piep terugkomen dan schaf ik zelf een fritz box aan om te kijken of het dan ook weg is.


Geen antwoord op mijn vraag, heeft de monteur ook de piep onderzocht en vastgesteld?

Hopelijk lost deze 4e keer nu definitief jouw probleem op.


De monteur had nog nooit de hoge piep meegemaakt.

Hij heeft de piep ook niet gehoord omdat de piep niet continu aanwezig is.

Hij heeft het opgezocht en normaal gesproken zou het door de KPN box komen die dan defect is.

Uit voorzorg zijn beide boxen vervangen.