Skip to main content

Mijn router is vervangen door een Box 12d. Het wachtwoord werkt niet meer Ik heb de router gereset en het wachtwoord wat er achterop staat werkt ook niet ook na de reset niet. Ik wil wel de lijst met IP adressen kunnen raadplegen. Hoe kom ik nu weer in de router.

Bekend probleem. Is al jaren zo. Welke firmware staat er op?

Hoe kom ik aan de firmware ?

Hoe kom ik aan de firmware ?

Als je probeert in te loggen, zie je dan dit:

Of dit inlogvenster:

Hallo Rob.

waarschijnlijk heb je de oude firmware op je modem staan, probeer eens een andere web browser, grote kans dat dan ineens wel het wachtwoord wordt goedgekeurd

Firefox bijvoorbeeld

Ik zie het scherm met die mensen.

Ik zie het scherm met die mensen.

Dan heb je de 60E versie. Je kunt verschillende browsers proberen. Verder is het vooral wachten totdat je de nieuwe firmware van het onderste plaatje krijgt.

Hartelijk dank.

Hallo ​@rob.voorbij ,

Probeer via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/  in te loggen met Firefox. bron

Het admin wachtwoord via de QR code achterhalen. bron en bron

CodeTwo QR Code Desktop Reader & Generator (Windows)
De QR code op de BOX12 bevat: 
admin wachtwoord (en een spatie)
12 (= kpn box 12)
mac
wi-fi naam
wi-fi wachtwoord

Hallo ​@rob.voorbij ,

Probeer via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/  in te loggen met Firefox. bron

Het admin wachtwoord via de QR code achterhalen. bron en bron

CodeTwo QR Code Desktop Reader & Generator (Windows)
De QR code op de BOX12 bevat: 
admin wachtwoord (en een spatie)
12 (= kpn box 12)
mac
wi-fi naam
wi-fi wachtwoord

​@rob.voorbij ik zou dit sowieso nog even testen, is het nog gelukt?

Ik heb de QR-code gescand en gekopieerd maar inloggen lukt niet . Ik heb een afspraak met een monteur gemaakt want ook mijn telefoon(vaste lijn werkt niet goed, ik krijg bij iedereen een bezet signaal.

De telefoonlijn werd om 8:11 hersteld en de monteur kwam enige tijd later. Naderhand werd bekend dat het wel vaker gebeurd dat de telefoonlijn niet meer goed werkt en dan kan men op kantoor of onderweg dat middels het KPNnetwerk wel in orde maken. Ook het password voor het modem kan via het KPN netwerk geregeld worden. De consument kan niet op dat netwerk komen.

Hoi Rob, wat fijn dat het dan toch goed is gekomen ondanks dat het wat voeten in de aarde heeft gehad. Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten, we helpen graag! 

Reageer