Skip to main content

Hoi,

Sinds de update die onze modem de nieuwe interface gaf vergeet de modem na een powercycle de gereserveerde IP adressen en port forwards. Hij hersteld wel de gegevens van ongeveer een jaar geleden, maar hij vergeet alles wat ik na een power cycle steeds weer opnieuw toevoeg. Een reset helpt niet.

KPN: kunnen jullie weer herstellen wat jullie kapot hebben gemaakt a.u.b.?

Firmware: V12.C.23.04.39

P.S. de webinterface blokkeeert het met de muis selecteren/kopiëren van de firmwareversie, why?

Dat is natuurlijk erg vervelend, ik herken dit niet direct maar ik heb zelf deze signalen nog niet ontvangen. Ik ga dit terugkoppelen. Even voor de goede orde, een harde reset dus geheel naar de fabrieksinstellingen werkt dus in zijn geheel niet? 


Dat is natuurlijk erg vervelend, ik herken dit niet direct maar ik heb zelf deze signalen nog niet ontvangen. Ik ga dit terugkoppelen. Even voor de goede orde, een harde reset dus geheel naar de fabrieksinstellingen werkt dus in zijn geheel niet? 

Hoi, ja dit klopt.


Ja ik zag meer signalen @v.berkel. Ik koppel het terug en ik zou je ook willen adviseren om even de product update voor dit modem in de gaten te houden:

 


Is hier inmiddels een oplossing voor? Ik heb een nieuwere Firmware versie, maar daar gebeurde het  (port fwd’s en gereserveerde IP adressen vergeten) vorige week weer nadat ik het thuisnetwerk (modem + 3 SuperWifi 2 punten) opnieuw startte.


Is hier inmiddels een oplossing voor?

Dit is niet een generiek probleem immers bij mij blijven de dhcp reserveringen en de port-forwardings gewoon bestaan na een powercycle.


Zojuist weer het zelfde probleem. De port forwarding instellingen bleken na een reset hersteld na de instellingen van maaaaanden geleden.

Modem: SagemcomFast5359_KPN

Firmware: V 12.C.23.04.39

P.S. in de hele modeminterface kan ik dit soort dingen niet kopiëren. Kom op KPN, een normale interface bouwen is écht niet zo heel mogelijk.


Is hier inmiddels een oplossing voor?

Dit is niet een generiek probleem immers bij mij blijven de dhcp reserveringen en de port-forwardings gewoon bestaan na een powercycle.

 

Ik heb het als ik via de interface de modem opnieuw opstart. Wellicht is dat kennelijk een belangrijk detail.

 

@Remco van KPN 


Misschien dat de software update e.e.a verhelpt.

Inloggen op de v12 dan instellingen / systeem en daar upgrade uitvoeren.

 


Inderdaad maar eens gedaan. Ik dacht dat dat automatisch ging.

Nu kan ik niet meer inloggen in de interface, ook wachtwoord reset met admin wachtwoord helpt niet. De update heeft de modem zo te merken naar zijn gootje geholpen. Geen internet, geen TV, boze vrouw. Tip aan de rest: blijf van die update knop af en accepteer dat het allemaal brak werkt. Brak is beter dan niks.


Komt deze middels een fabrieksreset (sateprikker op reset houden totdat alle leds uitgaan) ook niet terug?