Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 omzetten naar IPV4

• May 21, 2025
  • 7 reacties
  • 123 keer bekeken

Beste,

Via de kpn aanbieding heb ik een ps5 ontvangen. nu geeft de ps5 bij verbinding wifi aan dat ipv6 niet word ondersteunt. Kan de meegeleverde modum box 12 omgezet worden naar ipv4?

mvg Jeroen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• May 21, 2025

Ipv4 word altijd ondersteund. Zonder ipv4 werkt er zo goed als niks. Dus van "omzetten" zoals jij het omschrijft, daar is geen sprake van. Dat hoeft niet want ipv4 werkt al.

In de titel schrijf je "KPN Box 14". In de tekst heb je het over de KPN Box 12. Welke heb je?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2025

Goedemorgen,

Box 12.

De ps5 geeft dus aan dat het ipv6 niet ondersteunt en dus geen verbinding kan maken met de ps5 (wifi).

• May 21, 2025

Goedemorgen,

Box 12.

De ps5 geeft dus aan dat het ipv6 niet ondersteunt en dus geen verbinding kan maken met de ps5 (wifi).

Ipv4 werkt gewoon altijd.

En dat een playstation geen ipv6 ondersteund geloof ik ook niet helemaal. Ik bedoel euh... bij Sony is het ook 2025 toch?

Kun je inloggen op de KPN Box 12 en ipv6 uitzetten? Dat kan wel namelijk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2025

Dank voor je reactie.

Weet je hoe ik kan inloggen op de box 12 en ipv6 uitzetten?

Als ik via wifi verbinding probeer te maken is dat wat de ps5 meldt. 

• May 21, 2025

Inloggen via http://192.168.2.254

Werkt het bekabeld wel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2025

Thanks. Het inloggen via die code heb ik geprobeerd, met ww admin op de box. Maar dat werkt niet 😓.

Bekabeld werkt wel, maar die optie heb ik niet voor dagelijks gebruik.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Jk91, welkom bij ons. Die melding klopt: PS5 systemen ondersteunen IPv6-netwerkverbindingen, maar ondersteunen geen netwerkverbindingen met alleen IPv6. Een IPv4 hoort wel ingeschakeld te zijn op de Box 12. 

Maak jij verbinding via WiFi met de Box 12? Of heb je nog een andere WiFi router aangesloten? 

Thanks. Het inloggen via die code heb ik geprobeerd, met ww admin op de box. Maar dat werkt niet 😓.

Probeer in dit geval de Box 12 te resetten. Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten.