Skip to main content

Ik ben net een nieuwe klant bij KPN na overstap vanuit Ziggo

 

Nu heb ik enkele apparaten in gebruik die vanuit buiten te naderen zijn dmv het open zetten van bepaalde poorten. Dit werkte altijd zonder problemen bij Ziggo. 

Enkel nu bij KPN lukt het gewoon weg niet. Heb de ip adressen van de apparaten al aangepast. Deze is adressen als Mac adressen in de Box 12 ingevoerd en de poorten opengezet. 

Enkel na de test met de direct als externe ip adres als poort checker geen resultaat.

 

Heb hiervoor KPN klantenservice gebeld enkel die kunnen je niet helpen en hiervoor dien je KPN service plus af te nemen...het lijkt mij een fout in de box 12 of iets vanuit KPN en alsnog moet je hen dan nog betalen. 

 

De modem werkt op de oude software net zoals vele modems vanuit KPN. 

Hebben meerdere mensen hier problemen mee? 

Zo ja, wat kun je hieraan doen? Zag gisteren ook dat ze een FritzBox hebben is dat wellicht beter?

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings?


Kunt u een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings?

Jazeker, dat wordt eind van de middag. Dan maak ik een screenshot van de instellingen


Kunt u een schermafdruk plaatsen van de poortforwardings?

Hoi Nick,

 

Hierbij de screenshot van de instellingen zoals ze nu staan.

 


@MassieC Wat staan onder services? Je moet voor ieder regel een uniek naam geven, anders worden ze overschreven door de nieuwe regels. 


Zijn 192.168.2.115 en 192.168.2.75 lokaal wel bereikbaar op de poortnummers?


@MassieC Wat staan onder services? Je moet voor ieder regel een uniek naam geven, anders worden ze overschreven door de nieuwe regels. 

Onder de services stond computer en nas. Dacht dat ik zie belangrijk voor iedereen daarom had ik het weggehaald. Maar moet ik er bijvoorbeeld 1,2,3 van maken?


Zijn 192.168.2.115 en 192.168.2.75 lokaal wel bereikbaar op de poortnummers?

Net nogmaals gecheckt maar "de pagina is niet bereikbaar" snap het gewoonweg niet. Vroeger met Ziggo werkte het direct. Even de poorten opzetten en gaan 


Lokaal moet het natuurlijk eerst wel werken. Anders heeft poorten forwarden ook geen zin. Dus zorg dat het eerst in het lokale netwerk werkt.


Reageer