Ik probeer PortForwarding in te stellen op KPN Box 12 met de meest recente firmware. Wat ik ook probeer, het werkt niet. Hieronder de opgegeven info.
ik kan ook niet LAN IPv4 wijzigen want die optie bestaat niet voor me. Ik heb VPN uitgezet maar het lukt nog steeds niet. Firewall settings voor de box heb ik op laag gezet ipv middel
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Edwin1267, welkom op onze community! Inhoudelijk kan ik je hier vanuit KPN niet zo goed mee helpen. Ik heb er ook niet zo veel verstand van. Misschien dat de community nog wat tips heeft? We hebben hier ook een handig artikel over!
Heb je dat poortnummer uit utorrent gehaald of ergens op een forum gelezen? Je kunt namelijk zelf je inkomende poort kiezen in de configuratie van de software.
Het is het meest makkelijk om op de router upnp aan te zetten, dan zal utorrent bij het starten simpel zelf de forwarding aanmaken.
ja ik heb de poort zelf gekozen maar met hulp van internet.
UPnP heb ik aangezet.
Heb nu sporadisch contact met een andere pc dus portforward werkt nu. Alleen zijn er heel erg weinig pc online met uTorrent.
Bedankt iedereen voor de reactie.
Zet uPnP asjeblieft zo snel mogelijk uit. (of wees bewust van de risico's) @Edwin1267@Jaapje78
De techniek zelf is niet zozeer onveilig, maar wordt snel misbruikt door oa malware. Je hebt met deze techniek minder snel door welke poorten je open hebt en dat heeft risico's.
Stel je hebt ook een NAS, dan kan je door uPnP ineens je NAS ook open hebben. Dat betekent dat iedereen ineens kan verbinden met je NAS. Als je daar niet op voorbereid bent, kan dat serieuze risico's opleveren. Bijvoorbeeld dat ze via brute force in je NAS komen en alles encrypten en geld eisen. Of ze breken in via apparaten met een backdoor. (Lees: software/firewall die lek is)
Je portforwarding staat zover ik zo zie goed, behalve dat activeren aangevinkt moet staan. Staat in je firewall op je computer ook de poort open? Heb je misschien in Windows je netwerk op Openbaar netwerk staan?
dank je voor deze nuttige info. Ik heb UPnP weer uitgezet.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.