Skip to main content

Mijn KPN box 12 geeft (alweer) problemen. Hij geeft aan dat hij geen internet krijgt. Dit was afgelopen winter (nog geen jaar geleden) ook het probleem. Toen een vervangende box 12 ontvangen en werkte het weer. Mijn vraag is wat nu te doen

Mijn vraag is of de box 12 gevoelig is voor weersinvloeden? De box hangt in een meterkast die via de buitenkant van het huis bereikbaar is, dus qua isolatie is de meterkast niet vergelijkbaar met binnenshuis. Destijds door de monteur daar aangebracht omdat naar binnen boren en daar monteren te lastig (en vrijwel ondoenlijk) zou zijn, waarbij ik toen al mijn bedenkingen had.

Elektronica werken het best tussen -25 en +45, maar bij slechte ventilatie kan condensatie ontstaan bij lage temperatuur. In algemeen is temperatuur lager dan woonkamertemperatuur alleen maar goed, de componenten hoeven niet gekoeld te worden


Hi @Rick92, wat jammer dat het alweer mis is 🙁

Dat dit met het weer in combinatie met je Box 12 te maken zal hebben, vermoed ik niet. Zou je hem voor de zekerheid even een halve minuut van de stroom af willen halen zodat hij daarna opnieuw op gaat starten? Mocht je een glasvezelverbinding hebben, zou je dan ook het glasvezelpunt even 2 minuten van de stroom af willen halen?

Hopelijk zijn de problemen daarna voorbij! Zo nee, dan kijk ik graag even met je mee. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

 


@Maja_ die stappen van de website (stroom van de glasvezel, stroom van het modem etc.) had ik al wat keren geprobeerd. Maar inmiddels is het gelukkig opgelost door een monteur. Het bleek (dit keer) de aansluiting van de glasvezel (oud model dat kennelijk stoort wanneer de stroom eraf klapt), dus fingers crossed dat het hierbij blijft.


Ah ja, er is inderdaad een oplage glasvezelaansluitpunten geweest dat daar niet zo goed tegen kan. Gelukkig is die van jou nu vervangen, bedankt dat je dit nog even hebt laten weten!