Skip to main content

Zo te zien ben ik niet alleen met dit mankement. De box reboot meerdere keren per dag uit zichzelf, soms zelfs binnen enkele uren, soms gaat het een dag goed. Ik heb DSL in afwachting van glasvezel (al meer dan een jaar). De aansluiting is aangelegd en de modem aangesloten door een monteur, iets meer dan een half jaar geleden. Je mag toch wel verwachten dat dat in orde is, lijkt me.

Tot een paar weken geleden waren er ook geen problemen mee, ook niet na installatie van een Pihole met Unbound. Dat zou ook helemaal geen problemen moeten geven met de modem.

Ik heb geen reset gedaan, want dan zou ik al mijn instellingen weer moeten aanpassen en dat is relatief veel werk omdat een backup maken niet mogelijk is. Verder lees ik op dit forum dat resetten toch niets uithaalt dus dat is verspilde moeite.

M.i. zit er een fout in de firmware, of, zoals elders op dit forum wordt gesuggereerd, is wellicht de resetknop ineens stuk. Dat laatste is onwaarschijnlijk, want die heb ik nooit gebruikt. Bovendien was de modem gloednieuw bij installatie.

Kunnen de mensen technici bij KPN nu eens serieus naar dit probleem kijken en uitzoeken wat er mis is met al die uitvallende KPN-boxen 12? Dit probleem speelt blijkbaar al jaren en het is dus nog steeds niet opgelost.

Is je modem al upgedatete naar de nieuwe software ?
De oude wordt namelijk niet meer bijgewerkt of gefixed.


Bedankt alvast voor je reactie 🙂 De softwareversie is V12.C.23.04.39, vermoedelijk is dat de nieuwste versie.


Ik vind steeds meer topics die over dezelfde problemen gaan. Iemand dacht dat er een probleem is met de DNS- en DHCP-server. DNS kan sowieso niet het probleem zijn, dat draait op mijn pihole. Blijkbaar is het ook niet DHCP, dus de moeite om dat ook maar op de pihole te zetten zal ik me besparen. En ondertussen is er nog steeds geen oplossing.

Wat gaat KPN hieraan doen?


Zowaar is de modem nu alweer bijna 3 dagen achtereen ongestoord online. Ik ben benieuwd of het zo blijft.

Het enige dat ik heb veranderd in de instellingen is het toekennen van een vast IP-adres aan een wifi-stopcontact op het 2G extra-wifi kanaal, waarop nog meer smarthomedingen zijn aangesloten. Ik heb dat kanaal ook meteen maar onzichtbaar gemaakt. Alle andere apparaten hadden al vaste IP-adressen om andere redenen en zitten verder op het standaard wifinetwerk.

Misschien hebben de storingen daar iets mee te maken, hoewel dat wel gek zou zijn.

 


Hi @herfstframdoosje, ik denk graag mee. 

Als laatste lees ik dat de modem nu weer stabiel draait, dan zou ik het zo laten als dat nog het geval is. Een reset hoef je nu dan niet te doen, maar dat is wel de eerste stap. Wat je ook kunt proberen is om 1 dag je randapparatuur los te koppelen van de modem, niet je laptops of telefoons maar bijvoorbeeld je Pihole of eventuele externe routers. Dit puur om gelijk uit te sluiten dat het niet aan andere apparatuur ligt. 


Hallo @Alex van KPN ,

De modem heeft ruim een week stabiel gedraaid maar liep toch weer in de soep. Er is niets bedraad aangesloten op de modem, behalve de telefoon.

Ergens op het forum stond min of meer tussen neus en lippen door dat het kon helpen om de modem iedere dag even uit te zetten. Ik heb hem nu aan een tijdschakelaar, iedere nacht gaat hij een half uurtje uit.

Sindsdien gaat het aardig goed, afgezien van het feit dat de tv-box af en toe nog steeds problemen heeft met de wifi. Die staat binnen 2 meter van de modem in dezelfde ruimte, dus dat blijft merkwaardig. Hopelijk wordt het niet alsnog erger dan dat, nog even afwachten maar.


Fijn dat het zo werkt, maar het hoort niet zo te gaan natuurlijk. 

Het handigste is om even met ons te bellen op het moment dat het gebeurt zodat ze dan live mee kunnen kijken, en waar nodig de juiste stappen uitvoeren. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


Hallo @Alex van KPN , bedankt voor je reactie.

Het werkt toch niet. Afgelopen weekend lag het modem er weer een keer of 5 uit, natuurlijk niet tijdens jullie openingstijden. De tijdschakelaar heb ik er maar weer tussenuit gehaald, want dat werkt blijkbaar niet. Als het weer gebeurt tijdens openingstijden ga ik zeker bellen. Ik ben het wel een beetje zat eigenlijk. In de afgelopen maand is de modem 26 keer uitgevallen, voor zover ik weet. Misschien nog wel vaker, ik ben natuurlijk niet altijd thuis om het te merken.


Inmiddels heb ik via de telefonische helpdesk een nieuwe modem gekregen en die is sinds de installatie  onafgebroken online. Op dit moment is dat nog geen week geleden, dus het kan nog misgaan. Ik hoop natuurlijk van niet :-)

Er dient zich nu weer een nieuw probleempje aan, maar daarover start ik even een nieuw topic.


Fijn om te lezen, zo te zien was de modem toch de boosdoener. 

Goed ook dat je een nieuw topic hebt gestart, ik zie dat er al erin is gereageerd. 


Helaas, vandaag was het weer mis. Ik had de modem nog niet geüpdated naar de nieuwe firmware, misschien lag het daaraan. Update uitgevoerd, hopelijk is het nu ook echt opgelost.


Helaas, vandaag was het weer mis. Ik had de modem nog niet geüpdated naar de nieuwe firmware, misschien lag het daaraan. Update uitgevoerd, hopelijk is het nu ook echt opgelost.

Ik ben benieuwd hoe het de afgelopen dagen is gegaan, alles nog stabiel?


Helaas, vandaag was het weer mis. Ik had de modem nog niet geüpdated naar de nieuwe firmware, misschien lag het daaraan. Update uitgevoerd, hopelijk is het nu ook echt opgelost.

Ik ben benieuwd hoe het de afgelopen dagen is gegaan, alles nog stabiel?

Na de laatste update is er geen uitval meer geweest, het lijkt er dus op dat het nu allemaal werkt zoals het hoort 😀 Hopelijk blijft het ook zo 🤓

Dankjewel voor de belangstelling, @Alex van KPN !  🌸