Skip to main content

Hi KPN, forumleden,
 

Ik heb sinds gisteren mijn KPN Box 12 modem geinstalleerd nadat mijn vorige modem vervangen moest worden nav de WiFi Manager check. In eerste instantie zonder problemen maar na het een dag in gebruik te hebben reset de modem zichzelf constant wat enorm frustrerend is.

 

Mijn setup:

Type Verbinding: Glasvezel

1 KPN BOX 12

1 PC direct gekoppeld op Ethernet positie 1

3 DVS650 draadloze verbindings sets voor TV’s gekoppeld op Ethernet positie 2

 

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

Factory reset van modem > Modem reset zichzelf nog steeds

WiFi uitzetten op modem > Modem reset zichzelf nog steeds

3 DVS650 ontkoppelen > Modem reset zichzelf nog steeds 

PC ontkoppelt > Modem reset zichzelf nog steeds

Modem op andere locatie gepositioneerd ivm eventuele airflow > Modem reset zichzelf nog steeds
 

Daarnaast heb ik gekeken of ik een firmware update kon doen maar erachter gekomen dat dit niet direct mogelijk is en in principe automatisch word toegepast door middel van een factory reset.

 

Hebben jullie nog andere suggesties en / of een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank,

 

Sjoerd

Welke firmware versie heeft u nu?


Software version: SGEJ10000516


@Sjeord Kijk eens of de resets nog steeds plaats vinden als je alle DVS650's loskoppelt. 


Zoals aangegeven al geprobeerd de DVS650’s te ontkoppelen maar dan blijft het probleem zich helaas nog steeds voordoen.


Zoals aangegeven al geprobeerd de DVS650’s te ontkoppelen maar dan blijft het probleem zich helaas nog steeds voordoen.

Alle 4 de lan poorten van de KPN Box zijn dus leeg?

Kunt u de box zelf een reset geven vanuit de webinterface? 


Voor de verduidelijking ik heb op de KPN 12 BOX 1 directe connectie met 1 van de 3 DVS650’s en de andere 2 zijn gekoppeld vanuit de DSV650 met de 2 TV boxes.

Dus in totaal zijn er 2 van de 4 LAN poorten in gebruik:

1x DSV650

1x PC


Kunt u die ene dvs loskoppelen? 


Jah, dat heb ik al geprobeerd maar nog steeds reset het modem zich naar mijn beleving willekeurig.


Koppel alles (dus ook de PC en alle DVS) eens los. Haal de box12 eens een minuut van de stroom af en herstart eens. 

Branden de lampjes op de ONT/NT wel allemaal groen?


Ik zal even alles ontkoppelen en het modem uitzettenen (incl. van de stroom afhalen) en ga ondertussen even een boodschap doen zodat het ruime tijd van de stroom af is.

De lampjes op de ONT/NT zijn allemaal groen.


Heeft helaas niet geholpen. Het modem blijft zichzelf nog steeds resetten. Nog andere suggesties?


Ik heb inmiddels ook nog even de stroom tijdelijk van de NT afgehaald... Eens zien of dat helpt...


Het leek even een tijd goed te gaan maar ook deze ochtend alweer een paar keer een automatische reset van het modem ervaren.


Om jullie geinformeerd te houden inmiddels telefonisch contact gehad en Woensdag komt er een monteur langs om eea te verifieren en controleren.


Ondertussen een interessante observatie, alhoewel het nog maar 2 dagen is, waarbij het lijkt nav de logs dat er aleen tussen 10:00 - 19:00 resets plaats vinden van het modem.

Ik heb persoonlijk geen ander “ verbruik “ van de functionaliteit van het modem gedurende dit tijdstip (of veranderingen in het stroomverbuik) wat het eventueel zou kunnen helpen verklaren maar misschien helpt dit bij het onderzoeken van het probleem.

Zodra de monteur is langs geweest zal ik de bevindingen delen aangezien er meerdere gebruikers met dit probleem zitten op basis van de verschillende topics die openstaan.


Wederom een update,: Ondanks mijn eerdere observatie heb ik gisteren ook in de avond uren last gehad van het modem dat zichzelf bleef resetten, dit duurde tot ongeveer 22:30~. Ik heb toen weer de stroom er paar minuten afgehaald alvoeren alles weer op te starten en sindsdien heb ik geen resets meer ervaren tot op het moment van het versturen van dit bericht, ~12:30.


Ik heb er geen verklaring voor en zie het vandaag nog even aan, en zal morgen ongeacht hoe het vandaag verder verloopt, met de monteur nog enkele controles uitvoeren.


Hoi @Sjeord . Mocht het toch weer gebeuren, laat het mij weten. Dan ga ik de lijn doormeten.


Hi @Erwin_ , ik heb inmiddels 1 reset ervaren na opvolging van mijn post.


Hi @Erwin_ , ging weer langere tijd goed maar om 22:30 weer een reset.

Inmiddels ook bericht gehad dat de monteur niet meer langs komt ivm een bekende storing zonder enige andere toelichting.

Weet jij hierover meer?


Hi @Erwin_ , zojuist weer een modem reset ervaren, 09:05. 


Nou. Er is een ticket en die is onder een zogenaamd master ticket gekomen vanwege een grotere storing. De kans is dus groot dat jouw buren dit probleem ook ervaren.

Het wordt nu centraal opgelost maar ik kan helaas niet zien hoe of wanneer. :-(


Een laatste update: Na verschillende pogingen en andere oplossingen proberen uiteindelijk in afstemming met KPN de Box 12 modem laten vervangen met de Experia V10 en sindsdien zijn alle problemen verholpen. Het lijkt mij dan toch echt aan de hard en / of software te ligggen van de Box 12. 

Bedankt allemaal voor het meedenken en zoeken naar een oplossing.


Een laatste update: Na verschillende pogingen en andere oplossingen proberen uiteindelijk in afstemming met KPN de Box 12 modem laten vervangen met de Experia V10 en sindsdien zijn alle problemen verholpen. Het lijkt mij dan toch echt aan de hard en / of software te ligggen van de Box 12. 

Bedankt allemaal voor het meedenken en zoeken naar een oplossing.

Dat is exemplarisch, ik heb nu bijna 5 maanden de KPN Box12 en nog nooit enig probleem ondervonden.

Ik heb wel FttH en geen DSL meer, misschien dat dat ook een rol speelt.

 


Zelfde hier. Modem reset 2-20+ keer per dag. Geen reactie van KPN terwijl het probleem bekend is. Ben er een beetje klaar mee.


@ETCore Ik zie dat je een eigen topic hebt aangemaakt. We hebben nu plusminus 4 a 5 dagen doorlooptijd. Dus met wat geluk krijg je dit weekend een antwoord en pakt mijn college de analyse op.

 

(snellere oplossing is bellen 0800 0402)


@Erwin_ Hartelijk dank voor de reactie. Op sommige dagen gebeurde het vaak, en dat wordt op een gegeven moment vrij irritant.

Het lijkt erop dat er iets verkeerd zit cq. zat bij de stroomplug. Gisteren vielen de ledjes aan de voorkant uit toen ik hem kantelde terwijl de ledjes bij de kabels achter gewoon knipperden. Na wat draaien en aandrukken van de plug is ie naar mijn weten nog 1 keer herstart.

Ik hou het in de gaten, het heeft sowieso geen haast nu met de vakanties.

Prettige feestdagen.