Skip to main content

Beste, 

 

Het gebeurt steeds meer dat de modem (KPN12) zichzelf reset.
Zeer vervelend wanneer ik aan het werk ben, of tv kijk.

Voor zover ik heb kunnen vinden, is de laatste firmware aanwezig.
Alle bekabeling is in orde.

Graag zou ik hier hulp bij krijgen, want precies hierom ben ik weggaan bij de concurrent.

Mvg, Kevin

Hallo @Kevin_1981 

 

Reset hij echt of herstart hij alleen, waarschijnlijk gebeurd het laatste.

Je kan proberen of een echte reset het probleem verhelpt:

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

 


Hallo @GeSp .

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Ondertussen heb ik het modem op de aanbevolen manier gereset.
(Ik bedoelde inderdaad herstarten ipv Reset)

Nu is het in de gaten houden of dit het heeft opgelost.
Dus ik kom hier nog op terug.

Voor nu, alvast, nogmaals, hartelijk dank.

Met vriendelijke groet Kevin


Hallo @GeSp.

Nadat de modem gereset was op de aanbevolen manier en het opnieuw instellen van de SW punten, heeft het een paar uurtjes gewerkt. Maar helaas, het probleem bestaat nog steeds. Wederom heeft de modem zich weer herstart. 

Met vriendelijke groet Kevin

 


Heeft u glasvezel of nog via de koper verbinding?


Beste @GeSp en het lijkt  nu ook vaker te gebeuren. Het is nu 2x binnen een uur voor gekomen. 


Glasvezel 


Heeft u het glasvezelkastje ( NT) al eens 2 minuten van stroom gehaald en weer aangesloten ? Ik had het vorige week ook een paar keer ( spontane uitval TV en internet omdat de Box 12 zichzelf herstarte ). Na reset van genoemde glasvezelkast geen last meer gehad.


Beste @HansaanZet 

Nee, nog niet gedaan. Zal dat dadelijk proberen. Is het dan ook noodzakelijk hetmodem etc weer te resetten? 


Was bij mij niet meer nodig.


@HansaanZet akkoord, ga het proberen. Kom er later op terug. Alvast dank.


Beste @HansaanZet@GeSp;

Beide uitgevoerd. Hopelijk heeft dit het verholpen. 

Hartelijk dank voor de hulp!

Met vriendelijke groeten, Kevin 


Ik heb dus hetzelfde probleem samen met andere  (zie mijn recent topic) en heb uiteraard alle adviezen van resets ed uitgevoerd. Niets heeft geholpen. Als ik kijk naar alle klachten over het V12 modem vrees ik dat KPN nog een hoop te doen heeft aan een goede firmware of een opvolgend model.


Goedeavond, 

Het heeft bij bijna 2 weken geduurd. Maar het probleem is weer terug. 

Wederom is het modem, uit zich zelf, herstart. Erg vervelend wanneer je tv kijkt, en rtl programma's niet mag spoelen... 

Is hier geen andere optie voor? 

Met vriendelijke groet, Kevin. 


Goedemorgen Kevin, excuses voor de late reactie. Ik heb meteen even je verbinding doorgemeten en ik zie de laatste dagen geen verbrekingen op de lijn. Ervaar je nog steeds problemen? 


Beste @Remco_ 

Op dit moment is het niet (nog) voorgekomen. Maar het is wachten op de volgende keer. 

Als je de verbinding hebt gemeten, is er dan niets te zien op afgelopen zondagavond? Ik heb dit topic weer aangeschreven direct na het voorval. Ergens zou dat toch terug te zien moeten zijn in de logs van het modem...  


Zaterdagavond, iets voor 23:00. Wederom is het weer voorgevallen. Ook de SWP waren uitgevallen. Wel weer allemaal opgestart. 

Misschien dat er nu iets in de logs te zien is... Dit is niet de kwaliteit die ik verwacht. Het begint bijna, en sorry dat ik het moet zeggen, op Ziggo te lijken... 

Met vriendelijke groet,  Kevin  


23:45. Wederom voorgevallen…

 


Beste @GeSp@Remco_ .

Graag breng ik dit topic weer onder de aandacht.
Daar het probleem nog steeds bestaat.
Ik ben benieuwd of jullie iets hebben kunnen vinden in de verbinding/ logs? 

Met vriendelijke groet,
Kevin


Beste  medewerker KPN,

Bij mij gebeurt het ook heel regelmatig met de BOX 12 en vandaag ook weer en daarna geen WiFi instellingen meer en kan niet in mijn modem komen om te kijken hoe de instellingen staan.

 

Met vriendelijke groet,

  1. Vis

Beste Kevin

Is het mogelijk om V10 modem te gebruiken.

Als het het probleem zich niet meer voordoet dat weet je dat het aan het modem ligt.

Ik heb dit probleem met de een computer gehad na veel zoeken bleek het aan de resetknop van de computer liggen

Misschien is de resetknop van het modem defect.