Skip to main content
Updates

KPN Box 12 software update aanvragen

KPN Box 12 software update aanvragen
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

264 reacties

Chris en Fem
Slimmerik
  • Slimmerik
  • 201 reacties
  • 25 april 2023

@Erik_  en @Paul_  Bedankt voor de update voor de V12… Helaas sinds 22.00uur platgelegen en met veel moeite zelf alles weer aan de gang gekregen. Dacht dat die pas vannacht zou worden uitgerold? ;) Had me hoop ellende en stress gescheeld als dat wel vannacht was geweest. Maar ja nu werkt alles hopelijk dat vanaf nu alles normaal draait zonder fratsen en dat die update klaar is.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 26 april 2023
Marcomestreech schreef:

@Rutger_

Hopen jullie dan ook dat de app en alle andere dingen ook werken?

Welke app bedoel je @Marcomestreech? Even voor de beeldvorming: de algemene uitrol naar alle klanten met een Box 12 is nog niet zo ver. Dat duurt nog even en daar is nog geen “Go” voor gegeven. Zodra dat moment komt zullen we dat duidelijk vermelden.

Wat wij met ‘hopelijk week 19’ bedoelen is dat je je hier dan weer kan aanmelden als je een Box 12 hebt en graag de update met voorrang wil. Dan zal de MijnKPN app (i.p.v. de Thuis app) hier nog niet op ingericht zijn, maar zullen we waarschijnlijk wel een nieuwe versie hebben met probleemoplossingen waar we nu nog tegenaan lopen.

Chris en Fem schreef:

@Erik_  en @Paul_  Bedankt voor de update voor de V12… Helaas sinds 22.00uur platgelegen en met veel moeite zelf alles weer aan de gang gekregen. Dacht dat die pas vannacht zou worden uitgerold? ;) Had me hoop ellende en stress gescheeld als dat wel vannacht was geweest. Maar ja nu werkt alles hopelijk dat vanaf nu alles normaal draait zonder fratsen en dat die update klaar is.

Dat klinkt alsof het niet zo lekker ging, excuses daarvoor. En dan te bedenken dat daar de lichten pas om 02:00 uur uit gaan.😅 Wel fijn dat je het weer draaiende hebt. Moest je alles resetten enzo?

Forum|alt.badge.img

@Paul_

ja bedoel de thuisapp en heb ook de super WiFi van jullie 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 26 april 2023
Marcomestreech schreef:

@Paul_

ja bedoel de thuisapp en heb ook de super WiFi van jullie 

Dan zul jij meegaan in de algemene uitrol, maar die laat dus nog even op zich wachten. En de Thuis app gaat na die migratie niet meer werken. Dat zal dan via de MijnKPN app gaan. Dat wordt geïntegreerd. 

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 26 april 2023

Volgens mij is dit de nieuwe inlogpagina van mijn modem kan iemand dat bevestigen

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 26 april 2023

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 26 april 2023

Super wi-fi punten heb ik nog niet aangesloten en ik kom niet meer in de thuis app hoe kan dit komt dit door de nieuwe software van box 12

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 26 april 2023
pps78 schreef:

Super wi-fi punten heb ik nog niet aangesloten en ik kom niet meer in de thuis app hoe kan dit komt dit door de nieuwe software van box 12

@pps78 Heb je het topic al doorgelezen? Mijn advies is om dat eerst te doen. De Thuis app werkt niet i.c.m. de nieuwe software. SuperWifi zal niet meer een mesh-netwerk vormen met de Box 12, daarom is het ook een voorwaarde voor het aanmelden om geen SuperWifi's te hebben. Nu zou je sowieso 1 bekabeld aan moeten sluiten mocht je ze toch willen gebruiken.

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 26 april 2023

Ja Paul ik heb alles doorgelezen en alles werkt ook naar behoren

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 26 april 2023

Iemand enig idee wat account 1 2 en 3 is zie screenshot 

Onder niet meer verbonden apparaten 

Tijd en datum is ook vreemd 

Ook na verwijderen komen ze terug 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 26 april 2023

Ik durf het zo niet te zeggen, nemen wij mee in de feedback. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 26 april 2023

Is het al bekend wanneer er een nieuwe firmware versie beschikbaar komt waarin de 2de telefoonlijn weer werkt?

Als het lang duurt ga ik de Experiabox v9 weer eens uitproberen denk ik…

Of een v10 op markplaats scoren. Voor 15 euro...

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 26 april 2023

Durf ik zo niet te zeggen. Ik weet wel dat er aan gewerkt wordt. Duurt niet meer al te lang volgens mij. 

• 0 reacties
  • 26 april 2023
Nick83 schreef:

Is het al bekend wanneer er een nieuwe firmware versie beschikbaar komt waarin de 2de telefoonlijn weer werkt?

Hallo @Nick83 bij mij werkt Phoneport 2 gewoon goed, maar niet als apart telefoonnummer, maar als aanvulling op Phoneport 1 voor apparatuur voor slechthorenden.

Forum|alt.badge.img

@Bart_Z 

Lijkt me wel handig ik ook de update ga krijgen.

• 0 reacties
  • 26 april 2023
Marcomestreech schreef:

@Bart_Z

Lijkt me wel handig ik ook de update ga krijgen.

Hallo @Marcomestreech , zoals @Paul_ schreef kom je t.z.t. vanzelf een keer aan de beurt met de algemene uitrol.

Nu alléén nog voor mensen zonder versterkers deze week, daarna wordt ook die uitrol voor een paar weken stilgelegd, zoals je hebt kunnen lezen.

Forum|alt.badge.img

@JanD 

Klopt niet helemaal ik heb gister monteur gehad die zou opdracht geven mijn modem wordt ge-update omdat hij niet lekker loopt,.

• 0 reacties
  • 26 april 2023

Dan werkt die monteur tegen de beleidsregels van KPN in en kun je er alleen maar slechter van worden met aangesloten versterkers @Marcomestreech 

Maar de monteur kan de update gelukkig niet pushen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

@Marcomestreech Ik vrees dat ik dat niet kan forceren. De update zal uiteindelijk in fases tijdens algemene uitrol worden gedistribueerd.  

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 26 april 2023
JanD schreef:
Nick83 schreef:

Hallo @Nick83 bij mij werkt Phoneport 2 gewoon goed, maar niet als apart telefoonnummer, maar als aanvulling op Phoneport 1 voor apparatuur voor slechthorenden.

Ik heb een alarmkastje op de 2de poort zitten. Als er iemand belt begint die te piepen dat de lijn niet vrij is. Als het gesprek is afgelopen en de lijn wel vrij is belt die mij op mn mobiel om te melden dat de lijn niet vrij was. Maar verder werkt het wel ja 😶

Millsite_NL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 april 2023
Paul_ schreef:

Hallo @Paul_ , ik word helemaal gaar van de trage, oude webinterface (laadtijden van meer dan een minuut zijn heel normaal. vaak zelfs langer). Ook is de webinterface alleen te benaderen als 192.168.2.254 mijnmodem.kpn in de hosts file staat. Kan ik die update nu ook versneld krijgen?

groet,

Pascal

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Millsite_NL schreef:
Paul_ schreef:

Hallo @Paul_ , ik word helemaal gaar van de trage, oude webinterface (laadtijden van meer dan een minuut zijn heel normaal. vaak zelfs langer). Ook is de webinterface alleen te benaderen als 192.168.2.254 mijnmodem.kpn in de hosts file staat. Kan ik die update nu ook versneld krijgen?

groet,

Pascal

Aanmelden is tijdelijk niet mogelijk.

We zien dat het op het gebied van jullie diensten goed gaat, maar dat ons beheersysteem vaker dan gewenst problemen heeft met het benaderen van jullie modems. Dat gaan we nu eerst herstellen voor we door gaan met het pro-actief mensen overzetten op de nieuwe Software. @Millsite_NL  Zodra het mogelijk is, zullen we het laten weten. 

​​​​​​

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 30 april 2023

Bij het inloggen is er alleen maar een veld voor het wachtwoord. Geen veld meer voor de gebruikersnaam. Prima ... maar nu onthoud de standaard Samsung browser het wachtwoord niet meer. En dat is wel zeer irritant. Hebben meer mensen dit? Kan daar nog eens over nagedacht worden?

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 30 april 2023
Nick83 schreef:

Bij het inloggen is er alleen maar een veld voor het wachtwoord. Geen veld meer voor de gebruikersnaam. Prima ... maar nu onthoud de standaard Samsung browser het wachtwoord niet meer. En dat is wel zeer irritant. Hebben meer mensen dit? Kan daar nog eens over nagedacht worden?

Mijn standaard Samsung internet browser wilt wel opslaan en heeft er geen moeite mee 

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 30 april 2023
Mike2165 schreef:
Nick83 schreef:

Mijn standaard Samsung internet browser wilt wel opslaan en heeft er geen moeite mee 

Sinds kort ik de software heb gekregen zag ik alleen maar een pagina met wi-fi instellingen en voor de rest kon ik nergens heen en ik heb problemen met de tv het beeld blijft stilstaan . Ook de instellingen kon ik ook niet vinden van de box 12 vreemd genoeg