Skip to main content

Ik kreeg al een paar keer een melding dat mijn kpn box 12 een software upgrade zou krijgen, maar er gebeurt dus helemaal niets. De box draait nog op de oude software, hoe kan dat? en ka dit ook anders?

 

Geef de modem eens een fabrieks-reset @pol47 , dan pakt’ie misschien meteen de update op.

 


Dank voor je bericht, een reset zou kunnen, maar is lastig, want dat moet ik daarna al mijn instellingen weer opnieuw erin zetten, zoals DNS server, etc. Ik gebruik dat om reclames te stoppen met behulp van Pi-Hole.

Ik begrijp niet waarom dit niet makkelijk kan


Hi @pol47,

Wat flauw dat de update niet goed door lijkt te lopen bij jou 😕 Dat je liever niet gaat resetten, snap ik wel na je uitleg. Zou je hem anders even alleen willen herstarten? Kan best zijn dat dit 'm al een zetje geeft!


Bedankt voor Uw bericht. Ik heb onlangs al een keer een restart gedaan hopend dat de update dan ook geïnstalleerd zou worden maar dat hielp niet. Ik moest wel weer mijn superwifi punt opnieuw installeren.


Balen dat een herstart niet geholpen heeft @pol47 

Dit houdt ook in dat wij het modem vanaf afstand niet kunnen pushen, wij kunnen dit dus vanuit onze kant niet beïnvloeden. Ik ben dus bang dat er niks anders op zit dan toch een reset uit te voeren, hoe vervelend dat ook is ☹️


Dank voor Uw bericht. Ik zal dat dan doen, maar krijg ik dan de update meteen of moet ik eerst afwachten tot de update geïnstalleerd wordt?

 


Bij mijn weten gaat hij de nieuwste software dan gelijk ophalen, mocht dat toch niet het geval zijn dan kan je ook handmatig de update starten via de webinterface > Instellingen > Systeem > Upgrade. 

 


Dank voor Uw bericht. Op de webinterface van mijn modem heb ik niet de mogelijkheid voor handmatig een update starten ( webinterface > Instellingen > Systeem > Upgrade) zoals U zei. Ik heb software versie SGEJ1000060E en hardware versie 1.0

 


Je hebt hem wel al een reset gegeven @pol47? De optie tot upgraden zal pas verschijnen na een reset, tenzij dan direct al de nieuwe software geladen wordt.


Nee nog niet, maar zal dat binnenkort doen, ik moet er even de tijd voor nemen, we hebben nu logés en dan is het niet handig


Hoe staat het er nu voor @pol47? Zijn de logees weer vertrokken en heb je al kunnen resetten? 


Dank voor Uw bericht, ik heb nog niet kunnen resetten, we zijn nu een weekje op vakantie, zal het daarna gaan doen.


Helemaal prima @pol47, dan wens ik je een fijne vakantie en horen we het daarna wel! 😊


Beste Maja,

Ik heb nu een volledige reset gedaan, terug naar fabrieksinstellingen, maar  ik heb nog steeds de oude software. Dit hielp dus niet. Is er een andere oplossing?

 


Beste Maja,

Ik heb nu een volledige reset gedaan, terug naar fabrieksinstellingen, maar  ik heb nog steeds de oude software. Dit hielp dus niet. Is er een andere oplossing?

 

Hoi @pol47, goed om te lezen dat je een reset hebt gedaan. 

Echter, wat mijn collega hier aangaf is niet helemaal juist:

Bij mijn weten gaat hij de nieuwste software dan gelijk ophalen, mocht dat toch niet het geval zijn dan kan je ook handmatig de update starten via de webinterface > Instellingen > Systeem > Upgrade. 

 

WIj sturen je bericht op het moment dat we je hebben geselecteerd voor de update en we die willen gaan uitvoeren. Soms lukt dat niet, als ons beheersysteem jouw modem niet kan bereiken. De reset die jij nu hebt gedaan dient ervoor om de connectie met het beheersysteem te herstellen. Maar, die zorgt niet direct voor de update. De update komt dan de eerstvolgende keer dat we je weer meenemen in een update ronde. En dat kan een week of wat duren voor je weer aan de beurt bent. 


OK, bedankt voor de informatie, ik wacht het af


Ik heb nu de update gehad, ik kreeg gen bericht, maar merkte dat het superwifipunt het niet deed en opnieuw ingesteld moest worden.

Het ziet er nu allemaal goed uit


Heel fijn dat het nu allemaal in orde is @pol47 😊

En mijn excuus dat ik het niet helemaal bij het juiste eind had wat het klaarstaan van de update betreft!


Reageer