Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 start niet meer op

• April 5, 2026
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Mijn Experia Box 12 zit in een bootloop (alle lampjes groen → power rood → reboot). Reset lukt niet. 

Wat kan ik nog doen om internet en tv zsm  aan de gang te krijgen? 

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 5, 2026

Bel 0800-0402 en zeg storing. 

Je kunt dan ook een noodbundel mits je een mobiel abonnement bij kpn hebt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2026

Al 3x gedaan. Ze sturen me alleen steeds n sms waarmee t probleem zich zou moeten oplossen, wat dus niet gebeurt. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Heb je in huis niet een andere stroomadapter 12v. Mogelijk is deze defect 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 5, 2026

Binnen 15 minuten nogmaals bellen voor menselijk contact.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat rot dat jouw Box 12 niet meer wil opstarten ​@Jacquemine!

Ben je er intussen uit gekomen met de tips hierboven? Andere opties om contact op te nemen zijn via een belafspraak, of via Facebook en X. We helpen je hier in de community natuurlijk ook graag, maar dat duurt vaak iets langer - niet ideaal als je modem het niet meer doet. We lezen graag hoe het verder verlopen is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2026

Dag Alexandra,

Het is me niet gelukt om telefonisch contact te krijgen op zondag eerste Paasdag met KPN. Meerdere keren 0800-0402 gebeld waarbij ik 'storing' gezegd heb en 'medewerker' en 'menselijk contact', maar elke x kreeg ik te horen dat ik 2 dagen later terug kon bellen en ik kreeg n sms met n link waarmee ik t modem kon herstarten, wat natuurlijk al tig keer gedaan was. Vervolgens nog via KPN Webcare op X geprobeerd om hulp in te schakelen. Behalve enkele sympatische reacties gebeurde ook vanuit die kant niets. Uiteindelijk op Marktplaats gezocht naar n KPN V10 modem. Dit werd aangeboden voor 25,- in Deurne (45 minuten bij mij vandaan). Heb dit zondagavond om 22:00 opgehaald. Vervolgens geïnstalleerd, waarna alles weer werkte. 

Gisterenmorgen KPN opgebeld. Moest mn kapotte modem opnieuw installeren zodat KPN medewerker zelf kon vaststellen dat t ook wel echt kapot is. Dit heb ik niet gedaan. Had/heb t wel n beetje gehad met de service van KPN. Uiteindelijk is er n nieuwe KPN 12 box opgestuurd, die ik vandaag op kan halen. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Jammer dat het zo veel voeten in aarde gehad heeft ​@Jacquemine. Dankjewel voor je feedback en de terugkoppeling. 

Heb je je nieuwe modem intussen kunnen aansluiten, en werkt alles nu weer naar behoren?