KPN Box 12 & Superwifi 2 heeft 2.4ghz op 2 kanalen
figure widget
Goedemorgen,
Gisteren is Glasvezel aangesloten en het werkt prima. Het enige gekke wat ik zie: mijn WiFi wordt op 2.4ghz op 2 kanalen uitgezonden. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan aanpassen? Wifi extenders zijn geïnstalleerd door monteur. Enige wat ik heb veranderd is dat ik de GastenWiFi aangezet heb.
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Marijn Hak. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. De KPN Box 12 combineert standaard de 2.4 GHz en 5 GHz netwerken onder één SSID (netwerknaam). Ik weet niet precies wat de kleuren in deze wifi anylizer betekenen, maar ik denk dat het gele boogje het 5 GHz netwerk is, de rode het 2.4 GHz netwerk en oranje het gastnetwerk.
Hoi @Marijn Hak. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. De KPN Box 12 combineert standaard de 2.4 GHz en 5 GHz netwerken onder één SSID (netwerknaam). Ik weet niet precies wat de kleuren in deze wifi anylizer betekenen, maar ik denk dat het gele boogje het 5 GHz netwerk is, de rode het 2.4 GHz netwerk en oranje het gastnetwerk.
Hi @Vikash van KPN dank voor je reactie! Er is ook nog een 5Ghz netwerk wat draait, daar staat mijn netwerk ook nog onder. Het gaat dus echt om 2 2.4Ghz kanalen waarop uitgezonden wordt.
Kan het zijn dat een van de versterkers op een ander kanaal uitzend? Bepaald de Super WiFi dat zelf?
Bijgevoegd de 5Ghz band
Kan het zijn dat een van de versterkers op een ander kanaal uitzend?
Dat is een mogelijkheid. Je zou eventueel kunnen inloggen op je versterker om te kijken op welke kanaal het signaal wordt uitgezonden.
Ik heb inderdaad ingelogd op beide apparaten, maar beide staan in Slave-modus dus staat het WiFi-kanaal op Auto. Dit staat ook zo op de modem, dus waarschijnlijk heeft de software bepaald dat het handig(er) is dat een van de Versterkers op een ander kanaal uitzend dan de rest.
Ik heb er geen last van, de boel werkt gewoon prima. Ik heb de installatie opnieuw gedaan en ook dan blijft het gedrag hetzelfde.
Wat wel blijft opvallen is dat ondanks de WiFi-boosters de signalen netjes doorzetten, de Box 12 de versterkers maar Rood blijft weergeven en blijft zeggen dat er problemen zijn met de WiFi-boosters.
Is dit normaal of moet ik hier nog iets mee / iets anders instellen? Ik heb alle stappen doorlopen
Voor jullie kennisbank van de SuperWiFi 2: als ze in Slave-modus staan zoals bij mij kan je niet inloggen met het wachtwoord zoals achterop de boosters staat. Je moet inloggen met het wachtwoord van de Modem.
Wat vreemd dat de versterkers rood worden weergegeven en blijft zeggen dat er problemen zijn. Als het verder goed werkt zou ik het zelf verder zo laten. Wat trouwens nog kan helpen is om in te loggen op jouw KPN Box 12 en te klikken op “Herstart thuisnetwerk”.
Dat is de gouden tip @Vikash van KPN ! Thuisnetwerk herstart en alle versterkers goed gepaird én alles wordt op 1 kanaal uitgezonden.
Wat fijn dat dit het probleem heeft verholpen!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.