Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
  • May 31, 2024
  • 537 reacties
  • 40894 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

537 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 15, 2024

@Erik van KPN Sinds deze update is IPv6 voor LAN ongeldig

IPv6 modem instellingen - IPconfig - IPv6 Test

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 18, 2024

Hier ook nog steeds versie SGEJ1000060E . Heb Box 12 met 3 stuks Superwifi 2.

Ben bang dat ik nog niet snel over ga. Als ik de wifi manager doorloop geeft deze aan dat ik zowel Superwifi’s als WifiExperia’s heb terwijl dit niet het geval is. De Wifi Experia’s zijn al geruime tijd weg. En aangezien de firmware update voor de Experia Wifi’s nog niet beschikbaar is ben ik bang dat door dit gegeven ik nog lang niet aan de beurt ben. Zou hier wellicht iets aan gedaan kunnen worden al is het maar administratief zodat ik sneller aan de beurt ben als gebruiker met box12 en superwifi’s.

Zou graag de upgrade ontvangen want mijn Mesh Wifi is een mess op dit moment met wegvallende verbindingen etc. Diverse keren wifi manager doorgelopen en Superwifi’s gereset….. Niets lijkt te helpen. Nu dus maar de hoop gericht op de nieuwe firmware upgrade…..

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat vreemd, @Rick.van.D! Normaliter zou ik inderdaad zeggen: ‘wacht het af', maar dit is wel een uitzonderlijk geval. Ik zie dat je je profiel ingevuld hebt, dus ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen!

• Deelnemer
  • July 18, 2024

Where can I find what version of the software I have?
I've had a new modem for a few days and I don't think I have the update yet.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 18, 2024

Where can I find what version of the software I have?
I've had a new modem for a few days and I don't think I have the update yet.

Can you post a screenshot from the login page ?

• Deelnemer
  • July 18, 2024

Is that what it's about?

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 18, 2024

Is that what it's about?

Look at the my modem settings, there you'll find the software version.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, ik hoorde in mijn omgeving ook van klanten die een ander modem aan hebben gesloten en de SMS wel kregen. 

Sowieso moet die box natuurlijk zijn aangesloten om hoe dan ook een update te krijgen.

Dat klopt. 😄 Echter kan ik me ook voorstellen dat in situaties zoals bij UHDFreak het handig is dat je weet dat de update er voor jou aankomt. Aangesloten of niet.

Ik ga het navragen!

Ik heb terugkoppeling!

het ligt eraan hoe lang geleden het is dat je een ander modem aangesloten hebt. Er wordt een klantselectie gemaakt gebaseerd op wat je daadwerkelijk hebt aangesloten. Als je na dat selectiemoment je modem wisselt, dan krijg je wel de sms. Als je zeker wilt weten dat je de update krijgt sluit dan je Box 12 aan en laat hem daar. 

Vandaar de wisselende berichten over SMS wel of niet ontvangen. 

wjb
Wijsgeer
  • July 18, 2024

@marzab, You still have version SGEJ1000060E.

• Deelnemer
  • July 18, 2024

Can I force an update or do I have to wait for my turn?

wjb
Wijsgeer
  • July 18, 2024

Can I force an update or do I have to wait for my turn?

Unfortunately you will have to wait for your turn.

• Topper
  • July 18, 2024

Hier ook nog steeds versie SGEJ1000060E . Heb Box 12 met 3 stuks Superwifi 2.

Ben bang dat ik nog niet snel over ga. Als ik de wifi manager doorloop geeft deze aan dat ik zowel Superwifi’s als WifiExperia’s heb terwijl dit niet het geval is. De Wifi Experia’s zijn al geruime tijd weg. En aangezien de firmware update voor de Experia Wifi’s nog niet beschikbaar is ben ik bang dat door dit gegeven ik nog lang niet aan de beurt ben. Zou hier wellicht iets aan gedaan kunnen worden al is het maar administratief zodat ik sneller aan de beurt ben als gebruiker met box12 en superwifi’s.

Zou graag de upgrade ontvangen want mijn Mesh Wifi is een mess op dit moment met wegvallende verbindingen etc. Diverse keren wifi manager doorgelopen en Superwifi’s gereset….. Niets lijkt te helpen. Nu dus maar de hoop gericht op de nieuwe firmware upgrade…..

Precies hetzelfde hier. Voorheen geen problemen toen ik bij Tmobile/Odido was en ook daar twee mesh versterkers had. Toch wel een beetje spijt dat ik ben overgestapt. Wat een drama dit met updates en verbrekende verbindingen en ook nog eens traag.

• Deelnemer
  • July 18, 2024

Can anyone help with one more problem? Why do I see the network name set before the reset after resetting the modem? Immediately after the reset, the name of the network located on the back of the modem appears and then the network I had before is displayed.

wjb
Wijsgeer
  • July 18, 2024

Why do I see the network name set before the reset after resetting the modem? Immediately after the reset, the name of the network located on the back of the modem appears and then the network I had before is displayed.

The SSID (name of the wifi) is stored in the central deployment server of KPN and is automatically deployed after resetting an Experia/KPN Box. Even when your Experia/KPN Box is swapped the SSID is automatically restored and that is for many users very useful as their wifi devices will continue working.

• Deelnemer
  • July 31, 2024

Nou, heeft wat tijd gekost, uiteindelijk hier terecht gekomen en inderdaad: DNS-Proxy aanvinken en tóen ging de update wél goed.

Internetverbinding → DNS

Weer blij na een paar uur 😂

• Topper
  • August 1, 2024

Overstap gemaakt van Odido naar KPN. Vandaag alles geïnstalleerd en het werkt allemaal. Ook vandaag op deze update pagina terecht gekomen. Ik zou wel verwachten dat de nieuwe klanten een nieuwe (dus) up to date modem krijgen.  Maar ik heb dus de oude firmware versie op mijn nieuwe modem.

Ik was van plan om mijn oude tp-link mesh systeem te vervangen door nieuwe KPN superwifi. Maar mijn vraag is nu of ik het beter is dat ik wacht totdat de modem is geupdated is of dat ik de superwifi punten al kan bestellen. Kan iemand mij hier in adviseren?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 1, 2024

Ik was van plan om mijn oude tp-link mesh systeem te vervangen door nieuwe KPN superwifi. Maar mijn vraag is nu of ik het beter is dat ik wacht totdat de modem is geupdated is of dat ik de superwifi punten al kan bestellen. Kan iemand mij hier in adviseren?

Ik zou voor het gemak even wachten, dan komt je update veel sneller!
Alle modems in het magazijn zijn nog niet voorzien van de nieuwe software helaas.

• Nieuwkomer
  • August 2, 2024

Ik draai V12.C.24.05.08 maar moet de modem ongeveer elke twee dagen een trap geven. Kan hem dan niet meer pingen, op draad niet via WIFI niet. Modem zelf geeft hardwarematig via de lampjes aan dat er niets aan de hand is.

Ik draai geen WIFI

Ik draai ook geen ipv6

Lijkt wel alsof de modem heel veel moeite heeft om met torrent om te gaan wanneer er veel connecties worden geopend maar zeker weet ik dit niet.

• Deelnemer
  • August 2, 2024

Ik zou voor het gemak even wachten, dan komt je update veel sneller!
Alle modems in het magazijn zijn nog niet voorzien van de nieuwe software helaas.

Ik heb op 13 juni (51 dagen geleden) ook een nieuw modem van KPN ontvangen, maar die heeft de update nog steeds niet ontvangen. Tenzij je nog even vooruit kan met je huidige wifi zou ik er dus niet op wachten.

• Nieuwkomer
  • August 5, 2024

Wij zitten nu ongeveer een maand bij kpn en heb ook de box12 met de oudere software versie. 

Graag zou ik ook de nieuwste versie willen hebben.

Hoelang duurt het voordat deze automatisch word gepushed? Of is er een manier om me deze sneller te verkrijgen?

Ik hoor het graag

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi @Tom.m, je kunt het op deze manier proberen:

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. Wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

Ter extra info, staat wel onderin het startbericht, maar voor de zekerheid:

Hoe weet ik of de update is uitgevoerd?

Je kunt zelf zien of jouw Box 12 voorzien is van de nieuwe softwareversie. Open een browser en ga naar http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Op de inlog pagina wordt de firmwareversie weergegeven.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 5, 2024

Hi @Tom.m, je kunt het op deze manier proberen:

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. Wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

Dit betreft niet als je op de oude software zit neem ik aan ? 

wjb
Wijsgeer
  • August 5, 2024

En dat is dus niet het geval als je nog de 60E firmware hebt, die heeft geen "upgradeknop" en dus zit er niets anders op dan geduldig wachten totdat jouw V12 aan de beurt is.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 5, 2024

En dat is dus niet het geval als je nog de 60E firmware hebt, die heeft geen "upgradeknop" en dus zit er niets anders op dan geduldig wachten totdat jouw V12 aan de beurt is.

Ja dat dus!

• Nieuwkomer
  • August 5, 2024

Bedankt voor de reacties, helaas heb ik de 60E firmware en zie ik dus geen upgrade knop. Zit dan helaas niks anders op als wachten neem ik aan.