Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
  • May 31, 2024
  • 537 reacties
  • 40894 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

537 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik snap helemaal wat je zegt, @SaltyBart :-(. Zelf heb ik het antwoord niet. Wel weet ik dat er met veel zaken rekening gehouden wordt. Dat gaat verder dan eventuele rollback, maar klanten die een rollback zouden moeten hebben, moeten natuurlijk ook te woord worden gestaan. En zo zijn er nog vele factoren. Het is anders dan een ‘reguliere’ update, zoals je gezien hebt, komen er regelmatig updates langs. Maar de specifieke migratie naar KPN Software, waarbij we met verschillende fabrikanten, modems etc. te maken hebben, doen we heel zorgvuldig.

• Topper
  • October 4, 2024

Dat je een update had moeten krijgen maar die om de één of andere reden niet gebeurd is @kanikarimi. Heb je alleen een Box 12 en SuperWifi 2 (de zwarte) punten in gebruik? Of ook andere wifi versterkers/routers?

box 12 en 1 superwifi 2 punt. verder niks.

Kan iemand me aangeven waarom ik nog geen update heb gehad terwijl ik wel een sms heb gehad? het navragen van de kpn medewerkers hier over het sms bericht  laat blijken dat ik toch wel degelijk de update hoorde te krijgen met het ontvangst van de sms? @Alex van KPN @Sanne van KPN @Erwin van KPN @Marcia van KPN 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 4, 2024

Kan iemand me aangeven waarom ik nog geen update heb gehad terwijl ik wel een sms heb gehad? het navragen van de kpn medewerkers hier over het sms bericht  laat blijken dat ik toch wel degelijk de update hoorde te krijgen met het ontvangst van de sms? @Alex van KPN @Sanne van KPN @Erwin van KPN @Marcia van KPN 

Toevallig je DNS servers aangepast in het modem ?

• Topper
  • October 4, 2024

Kan iemand me aangeven waarom ik nog geen update heb gehad terwijl ik wel een sms heb gehad? het navragen van de kpn medewerkers hier over het sms bericht  laat blijken dat ik toch wel degelijk de update hoorde te krijgen met het ontvangst van de sms? @Alex van KPN @Sanne van KPN @Erwin van KPN @Marcia van KPN 

nee alles is default

• Topper
  • October 4, 2024

nee alles is default

ik check net me dns setting en als primary staat de ip van de modem zelf, klopt dat?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 4, 2024

ik check net me dns setting en als primary staat de ip van de modem zelf, klopt dat?

• Topper
  • October 4, 2024

Onder My Modem > Device info > Network heb ik hetzelfde staan

Maar onder My Modem > DNS 

cmd ipconfig /all geeft 192.168.2.254 aan als DNS

wjb
Wijsgeer
  • October 4, 2024

Dat staat allemaal goed.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat je een update had moeten krijgen maar die om de één of andere reden niet gebeurd is @kanikarimi. Heb je alleen een Box 12 en SuperWifi 2 (de zwarte) punten in gebruik? Of ook andere wifi versterkers/routers?

box 12 en 1 superwifi 2 punt. verder niks.

Als alle instellingen goed staan, wat in jouw geval zo is, dan zou het gewoon doorgegaan moeten zijn inderdaad. Het is mogelijk dat we het modem niet konden bereiken: we proberen het dan op een later moment nog eens. Je zou het modem vast een reset kunnen geven. Maar het is dus echt even afwachten in dit geval, excuses! 

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 4, 2024

@kanikarimi: ik wens je veel geluk en sterkte.

Heb 3 juli van kpn een mailtje en sms gekregen 

"Je modem krijgt de nieuwste KPN software. We voeren de update vannacht uit tussen 0.00 en 06.00 uur"

En vanzelfsprekend is dat tot op heden nóg niet gelukt, ook niets meer van kpn hieromtrent gehoord of gezien. Heb dezelfde configuratie Box 12 en 1 superwifi 2 punt.

Het blijft raden waarom het niet lukt.🤭

• Deelnemer
  • October 5, 2024

Ik had dit ongeveer een half jaar geleden ook dat ik achter liep met de software versie van de KPN Box 12.
Een fabrieksreset gedaan en die nacht kreeg ik de update.
Ik kreeg dus niet direct de update na de reset. Dit ligt dan aan de instellingen van de update server neem ik aan.

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 5, 2024

Ik had dit ongeveer een half jaar geleden ook dat ik achter liep met de software versie van de KPN Box 12.
Een fabrieksreset gedaan en die nacht kreeg ik de update.
Ik kreeg dus niet direct de update na de reset. Dit ligt dan aan de instellingen van de update server neem ik aan.

Als ik dit draadje eens door lees heb jij dan simpelweg ontzettend veel mazzel gehad.😂

• Topper
  • October 7, 2024

Net knalde me superwifi punt eruit, tweede keer in 2 weken.. log ik in, is me modem opeens geupdate...

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 7, 2024

Net knalde me superwifi punt eruit, tweede keer in 2 weken.. log ik in, is me modem opeens geupdate...

Er zit zomaar beweging in blijkbaar, gefeliciteerd!

😂👍

• Deelnemer
  • October 8, 2024

Als ik het zo lees bij iedere topic, worden er wel constant nieuwe versies uitgebracht maar worden KPN klanten niet bijgewerkt :-(. Ik weet dat ik geen recht van spreken heb aangezien ik deze modem pas een paar weken in bezit heb, maar ik hoop dat ik deze nieuwe software wel z.s.m. zal krijgen gezien dat hier wederom mijn modem vreemde kuren vertoond (internet valt om geen enkele reden volledig weg en komt na een paar uur weer terug) en de interface … wat een gedrocht en niet vooruit te branden. Is er totaal geen mogelijkheid om de nieuwe software om op een bepaalde manier te kunnen installeren?

• Helper
  • October 9, 2024

Heb ik ook! Internet valt zomaar weg en TV-kijken dus ook!

internet start meestal wel zelf weer op, maar het is echt ontzettend irritant! Kijken naar nieuws, films, enzovoort is echt niet leuk zo…

BTW: ik heb ook geen nieuwe update van t modem! Krijg ik volgens mij nooit…👎

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 9, 2024

Hi allemaal, 

De update van de modems komen vanzelf. Echter hoort alles wel stabiel te werken met of zonder een update. Hier moet er dus wel naar worden gekeken. 

Mag ik jullie vriendelijk vragen om een nieuw topic te starten als dit nog niet is gedaan? Dan kunnen we het daar oppakken en kijken wat er specifiek aan de hand is. 

• Deelnemer
  • October 12, 2024

Ik heb in april de KPN Box12 geactiveerd met “SuperWifi 2”. En ik merk dat ik nog steeds op de oude firmware zit. Deze nieuwe software is beschikbaar sinds 1 maart. Ik vind eigenlijk dat KPN wel heel erg lang over het update van zijn modem farm doet. Als ik dit zou doen bij mijn werkgever, dan zou dat mijn ontslag betekenen. Wanneer in G-naam wordt mijn modem op een fatsoenlijk versie met de mogelijkheden die bij Ziggo standaard zijn. Ik denk er inmiddels sterk over om maar terug te gaan. Huidige versie: SGEJ1000060E

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 12, 2024

We zijn tegelijkertijd bezig, op dit moment, met Software maken, testen en uitrollen voor meerdere modems en wifipunten tegelijk. Dat kost allemaal tijd. Als jij alleen SuperWifi 2 hebt aangesloten op je Box 12, dan ga je de update zeker nog krijgen. Maar wanneer dit dan precies zal zijn kan ik niets over zeggen, behalve ‘afwachten’.

• Deelnemer
  • October 14, 2024

Ik ben ook ongeduldig aan het wachten op de nieuwe firmware, hoop dat daarmee de ellende die ik nu in de modem heb verdwijnt en dat er geen verborgen firewall regels meer zijn die de toegang naar shared drives op het internet blokkeren (Microsoft azure). Er hangen geen superwifi units bij mij dus snap zowieso niet waarom ik niet geupgrade wordt. Een security auditor maakt gehakt van je als je verteld dat er een betere versie is al 6 maanden, maar dat je die nog niet het geinstalleerd. Of de installed base is te groot of het is handwerk, anders kan ik het me niet voorstellen dat het zo lang moet duren.

• October 14, 2024

Een security auditor maakt gehakt van je als je verteld dat er een betere versie is al 6 maanden, maar dat je die nog niet het geinstalleerd. 

Als er in die vorige versie security issues waren die met de nieuwe versie opgelost zijn, dan heb je wel gelijk ja. Maar die zijn er niet voor zover ik weet.

En het is nog maar de vraag of de nieuwere versie beter is.

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 14, 2024

Voor de volledigheid: vanmorgen was mijn modem zomaar ineens geüpdatet.🥳

Heeft een paar maanden geduurd, maar dan héb je ook wat.

• Nieuwkomer
  • October 15, 2024

Ik heb sinds 20 september een abo bij KPN glasvezel met een V12. De ervaring was wel even slikken nadat ik het mooie SmartWifi modem van Ziggo met strakke interface had moeten terugsturen om plaats te maken voor een V12 waar ik al gelijk niet in kon loggen, aan de haal moest met Cookies en certificaten, en uiteindelijk zelfs een andere browser moest downloaden omdat er een probleem is met chrome (De meest gebruikte browser?), om vervolgens in een interface uit 2005 te komen met wat houtje touwtje oplossingen voor problemen als 2.4 en 5 ghz geen andere naam kunnen geven in de vorm van ‘extra wifi’. Nu blijkt dat KPN al lang een nieuwe interface beschikbaar heeft, maar op een of andere manier heb ik een jaar oude interface, ook al heb ik een nieuw abonnement, zonder extra apparatuur zoals wifi punten (wat nog wel eens een update kon tegenhouden in het verleden lees ik).

Vreemd dat ik, ondanks dat ik een nieuw abonnement heb, nog steeds op oude firmware zit van vorig jaar met een historische interface. Blijkbaar is het één iemand gelukt in dit topic om de update te krijgen na een reset van het modem? Baat het niet, dan schaat het niet, ik ga het proberen.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

@Tars Als je de gehele geschiedenis zou doorlezen zou je er achter komen dat de V12 modems die ze in het magazijn hebben liggen niet hebben voorzien van de update. Denk ook niet dat dat een wenselijk idee is voor de medewerkers die dat moeten doen. Ik heb geen idee van de voorraden, maar als je een 2000 of meer van die apparaten 1 voor 1 gaat uitpakken aansluiten en updaten ben je behoorlijk veel man uren kwijt aan een update. Ze zitten zover ik weet nieuw in de doos met het plastic eromheen en als jij dan eentje krijgt die al uit de doos geweest is heb je misschien ook wel zo een idee van heey dat is een gebruikte, dat wil ik niet.

Dan nog even een opmerking over 1 voor 1, want de juiste modem moet wel weer in de juiste doos gestopt worden, denk echt niet dat het zin heeft zoiets en zoals je aangeeft heb je niets bijzonders er achter zitten dus zul je niet achteraan in de rij komen qua update, maar helaas is het gewoon even wachten geblazen net als de anderen die de software nog niet hebben ontvangen, maar deze het liefst gisteren of eerder al zouden willen ontvangen.

• Slimmerik
  • October 18, 2024

Ik snap niet ik ben nieuwe klant ik krijg modem die hele ouwe update SGEJ1000060E inzit resetten heb geen nut klantenservice weet ook niet 45 min aan de lijn vrouw zegt onze modem is up to date Haha ik zeg nee mevrouw ik kan niet handmatig software update uitvoeren zo een functie bestaat niet in interface site eerst jullie moeten updaten daarna kan ik zelf volgende keer doen dus ben niet echt geholpen heb zo vaak gereset modem maar nee hoor geen update blijft hangen op SGEJ1000060E