Skip to main content

Hi,

Sinds september dit jaar komt het met enige regelmaat voor dat onze router wegvalt. Hij lijkt dan helemaal opnieuw op te starten, alle lampjes gaan uit en het duurt even voordat de tv (en vooral de wifi) het weer doen.

Dat gebeurde tijdens het thuiswerken vanmiddag weer en toen ik in de meterkast keek zag ik dat ook het glasvezel kastje geen ethernet aangaf, het lampje brande niet.

Tot september dit jaar werkte alles perfect, nooit problemen gehad. Maar sinds september hebben we opeens constant last van een wegvallende router en heel vaak geen wifi.

 

Herkent iemand dit, zou het aan het glasvezelkastje kunnen zitten of de verbinding daarmee met de router? Qua router settings heb ik alles al meerdere keren teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik heb trouwens een router van KPN, box 12.

Hoi @Teun17, welkom bij ons op het forum. Je hebt al een aantal dingen gecontroleerd zo te zien! Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat doet het glas lampje op het glasvezelkastje dan? Blijft die wel actief, of valt die ook uit?

Heb je ons hierover al gebeld (0800-0402)? Dat is de snelste weg om te kijken wat er precies aan de hand is. Als je belt op het moment dat de verbinding is weggevallen kan dat direct worden bekeken. Dan is er meer te zien dan als de verbinding weer hersteld is.


 

 

Hij lijkt dan helemaal opnieuw op te starten, alle lampjes gaan uit en het duurt even voordat de tv (en vooral de wifi) het weer doen.

 

Dit is een bekend Box12 probleem. Deze moet omgewisseld worden.


Het is niet gezegd dat een nieuwe box 12 veel gaat oplossen. Bij mij loste het ook niets op. De firmware van de box 12 is gewoon brak. Met name de nieuwe firmware met de nieuwe web interface. Ik heb noodgedwongen moeten overstappen op een Fritzbox.

Ik wens je veel sterkte met dit probleem, want na maanden heb ik nog steeds geen inhoudelijke reactie van KPN ontvangen.