Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 12 webinterface erg traag en inloggen moeizaam

  • 26 June 2024
  • 8 reacties
  • 146 keer bekeken

Op ons nieuwe adres hebben wij een kpn box 12 ontvangen.  Wij komen van een expriabox v10

Kan iemand mij vertellen wat de voordelen van de box 12 zouden moeten zijn, want tot nu toe ervaar ik geen vooruitgang.

 

Van de box gebruiken wij de wifi niet ( hier gebruiken wij netgear voor ). Wifi staat uit

hdcp binding voor specifieke toepassingen.

 

Het menu van het modem is extreem traag, eerste keer inloggen geeft vaak de melding : “ communication error with the gateway “ - ( melding na 30-45 seconden )

 

tweede poging slaagt vaak wel, maar hierna lijkt het of iedere response uit blijft. Na 40 seconden willen er wel delen worden getoond, maar vaak incompleet.

 

modem heb ik reeds twee keer naar fabrieksinstellingen terug gezet. Waarna het even goed lijkt te gaan.

 

Dus waarom zou ik deze box 12 houden?  Of zal ik de V10 houden? En de box 12 retourneren?

iemand hier ideeën over?

 

alvast bedankt,

 

Willem

Heb je de KPN Box12 ontvangen omdat je verhuisd bent @talktome ??? Of heb je een nieuw abo afgesloten op je nieuwe adres???

Normaal gesproken verhuizen de spullen gewoon mee naar het nieuwe adres en kun je daar weer aansluiten en heb je geen andere spullen nodig.

Het belangrijkste verschil met de V10 is dat de 12 wifi6 ax ondersteunt en de V10 maximaal wifi5 ac.

De V10 krijgt binnenkort ook dezelfde soort software al nu op de 12 staat voor de comptabiliteit met de andere modems en wifiversterkers van KPN.

Van KPN zul je binnenkort een verzoek krijgen om de V10 retour te sturen.


Hoi NN,

Op het nieuwe adres moesten wij een nieuwe aanvraag doen omdat op dit adres geen bonded vdsl kon worden geleverd ( wat wij op het oude adres wel hebben )

 

wij hebben dus de BOX 12 ontvangen. Van de wifi maken wij geen gebruik, en heeft dit voor ons dus geen voordeel. 

De webinterface van de Box12 is gewoon extreem traag, en indien je dit nodig hebt, geeft dit een hoog frustratie level. Van de V10 is deze gewoon vlot.


De firmware van de 12 heeft iets van 60E in het nummer staan denk ik @talktome , de modem wordt vanzelf een keer automatisch opgewaardeerd naar een nieuwere versier, zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145


Er staat inderdaad firmware op die eindigt op 60E.

Dan hoop ik dat de webinterface van de nieuwere versie lekker vlot loopt.


Hoi @talktome, welkom terug. De nieuwe Software staat nog niet voorgeïnstalleerd op de modems in het magazijn, dus daarom heeft jouw Box 12 nog de oude firmware. Daarmee functioneert de Box 12 in principe prima. Maar, de webinterface en het inloggen daarop kan inderdaad problematisch zijn. 

Als jij zorgt dat de Box 12 aangesloten blijft, dan verwacht ik dat je ook binnen enkele weken de nieuwe Software te pakken hebt. Die interface loopt een stuk soepeler. 


Hoi @talktome, welkom terug. De nieuwe Software staat nog niet voorgeïnstalleerd op de modems in het magazijn, dus daarom heeft jouw Box 12 nog de oude firmware. Daarmee functioneert de Box 12 in principe prima. Maar, de webinterface en het inloggen daarop kan inderdaad problematisch zijn. 

Als jij zorgt dat de Box 12 aangesloten blijft, dan verwacht ik dat je ook binnen enkele weken de nieuwe Software te pakken hebt. Die interface loopt een stuk soepeler. 

 

Nieuwe release ontvangen, interface is echt een stuk sneller. wat een wereld van verschil!

daar wordt ik blij van!


Hier ook een experiabox 12 met versie die eindigt op 60E (en extreem trage interface).

Draait inmiddels al 3 maanden, maar nog steeds geen update ontvangen.

Kun je de update ook zelf forceren?


Nee deze overgangsupdate kan je niet zelf forceren. Pas als de nieuwere erop staat dan kan je vervolgupdates wel zelf forceren.

Er is eigenlijk maar 1 mogelijkheid maar beetje omslachtig. Dat is op zoek gaan naar iemand anders met een kpn aansluiting thuis en een v12 die al om is naar de nieuwe software.

Op die aansluiting moet dan even tijdelijk de v12 worden aangesloten die nog niet om is qua software.

Als daar een nieuw v12 serienummer op die aansluiting gedetecteerd(evt even een reset geven) wordt dan zal deze omgezet worden naar de nieuwe software. Dit komt omdat de registratie per huisaansluiting wordt bijgehouden. Eenmaal om naar de nieuwe software zal bij een v12 vervanging deze ook worden uitgerust met de nieuwe software.

Na deze actie( duurt ongeveer 15-20min) en dan kan de originele v12 weer teruggehangen worden.


Reageer