Skip to main content

KPN Box 12 werkt alleen met IPv6 uit

• 25 juli 2025
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Mijn Experia box 12 blokkeert toegang tot IPv6 websites. Alleen door uitschakelen van IPv6 in PC of router zijn deze websites bereikbaar. Wat is de oorzaak hiervan? Is dit probleem bekend en komt er een firmware update? Huidige firmware is V12.C.25.06.06

Uitgelichte reactie

4 augustus 2025

We zien dat het kan gebeuren in deze versie dat IPv6 niet goed aangaat als het modem start. Je ziet dit dan terug op de overzichtspagina door een oranje meldtekst over IPv6. Dit is op te lossen door IPv6 uit te zetten, en daarna weer aan. 

Maar wat daarnaast soms kan gebeuren is dat IPv6 vanuit modem richting je eindapparaten toch niet helemaal lekker loopt. En dan kan het zijn dat er dus discrepantie ontstaat. Wat ook zou kunnen zorgen voor dit soort meldingen op testwebsites. Daarvan is onze ervaring dat het uit- en weer aanzetten van de IPv6 ook helpt. Maar we weten niet of dat in 100% van de gevallen zo is. Het is in ieder geval iets waar we in de volgende versie voor de Box 12 herstel op uitvoeren.

4 reacties

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1391 reacties
  • 27 juli 2025

Daar zit inderdaad een ipv6 probleem is. Dus functie uithouden totdat er een nieuwere versie is uitgebracht.

GrandM1961
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 31 juli 2025
GA48 schreef:

Mijn Experia box 12 blokkeert toegang tot IPv6 websites. Alleen door uitschakelen van IPv6 in PC of router zijn deze websites bereikbaar. Wat is de oorzaak hiervan? Is dit probleem bekend en komt er een firmware update? Huidige firmware is V12.C.25.06.06

Vreemd, ook ik heb de KPN box 12 met dezelfde firmware versie en ben eens gaan zoeken of dat bij mij ook het geval is aangezien ik de ip6 aan heb staan. Dus op naar het zoeken van een ip6 lijst van websites, en kwam ik uit op https://www.ev6.net/v6sites.php

en in rood een dikke waarschuwing: Warning: You are using a legacy IPv4-only network. IPv6-only sites will not work!

niettemin heb ik eens op wat linkjes geklikt van die ip6 website en hier bij mij werkt het gewoon:

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29090 reacties
  • 4 augustus 2025

We zien dat het kan gebeuren in deze versie dat IPv6 niet goed aangaat als het modem start. Je ziet dit dan terug op de overzichtspagina door een oranje meldtekst over IPv6. Dit is op te lossen door IPv6 uit te zetten, en daarna weer aan. 

Maar wat daarnaast soms kan gebeuren is dat IPv6 vanuit modem richting je eindapparaten toch niet helemaal lekker loopt. En dan kan het zijn dat er dus discrepantie ontstaat. Wat ook zou kunnen zorgen voor dit soort meldingen op testwebsites. Daarvan is onze ervaring dat het uit- en weer aanzetten van de IPv6 ook helpt. Maar we weten niet of dat in 100% van de gevallen zo is. Het is in ieder geval iets waar we in de volgende versie voor de Box 12 herstel op uitvoeren.

• 5815 reacties
  • 4 augustus 2025

Je kunt Opera webbrowser gebruiken. Die heeft ingebouwde VPN. Als je dat activeert, dan kan je gewoon alle IPv6 sites bekijken.

Reageer