Skip to main content

Voor mijn moeder KPN glas geregeld. Ze heeft internet/vast bellen. 

Gebruikt KPN V12 modem met software versie SGEJ1000060E.

We willen belkosten verder verlagen en ik heb het vast nummer overgezet naar CheapConnect.

Een Gigaset N300A nu geinstalleerd maar krijg dat niet aan de praat. Configuratie verschillende keren gecontroleerd en aangepast o.b.v. verschillende posts op fora.

 

Nu lees ik dat deze software versie SGEJ1000060E verouderd is en ik geen functie in het menu zie om de software zelf te upgraden. De nieuwe software zou mijn probleem mogelijk kunnen oplossen.

Klopt het dat deze versie verouderd is en indien ja, hoe kom ik aan de laatste software voor dit modem?

 

Heb je in de instellingen van de Box 12 via VoIP Settings de Telefonie op het modem al uitgezet?
Dit is ook op software versie SGEJ1000060E mogelijk.

 


Ja, VoIP instelling staat uit. Dit was blijkbaar automatisch op ‘uit’ gezet door overzetten vast nummer naar andere provider.

 


De instelling voor het uit zetten van de VoIP functionaliteit is op de V12 zeer misleidend.

Om de VoIP functionaliteit uit te zetten moet je de schakelaar juist op ON zetten immers dan “disable” je de VoIP functionaliteit van de V12 en kan je de N300A gaan gebruiken.


De instelling voor het uit zetten van de VoIP functionaliteit is op de V12 zeer misleidend.

Om de VoIP functionaliteit uit te zetten moet je de schakelaar juist op ON zetten immers dan “disable” je de VoIP functionaliteit van de V12 en kan je de N300A gaan gebruiken.

Totaal eens. 


De instelling voor het uit zetten van de VoIP functionaliteit is op de V12 zeer misleidend.

Om de VoIP functionaliteit uit te zetten moet je de schakelaar juist op ON zetten immers dan “disable” je de VoIP functionaliteit van de V12 en kan je de N300A gaan gebruiken.

Totaal eens. 

OK dank, ga er vanmorgen naar kijken.

 


Echter mijn initiële vraag staat hiermee nog open

“ Klopt het dat de software versie is verouderd en indien ja, hoe kom ik aan de laatste software voor dit modem?” 


Echter mijn initiële vraag staat hiermee nog open

“ Klopt het dat de software versie is verouderd en indien ja, hoe kom ik aan de laatste software voor dit modem?” 

Jouw V12 komt vanzelf een keer aan de beurt voor de update. Helaas is er geen mogelijkheid om zelf een Upgrade te forceren. Ook dat is in de nieuwe versie van de firmware gelukkig anders. Daar kan je zelf de upgrade initiëren zodra deze beschikbaar is.


Heb nu de VoIP instelling in de V12 weer geactiveerd,

En tevens de N300A een factory reset gegeven want er waren blijkbaar nog oude DECT tel aangemeld die ik er niet uit kreeg. Kijken of het nu gaat werken.

 

 


Zoeven de N300A geconfigureerd en getest. Zowel bellen in- en uit werken nu na een paar kleine aanpassingen.

Ben wel in DECT telefoons nu het telefoonboekje kwijt. Maar eens kijken of ik die kan uploaden in de N300A en naar de telefoons kan sturen. Moet volgens mij mogelijk zijn,

Voor nu, eerst even pauze en op naar het volgend project.

Dank allemaal voor jullie snelle reacties! Zeer gewaardeerd!

Dat van de VoIP instelling in de V12 had ik zelf nooit kunnen bedenken.

 

NB. Eergisteren kreeg mijn moeder een belletje van KPN nav opzeggen vaste lijn. Ze heeft naar mij verwezen maar ik heb niets verder gehoord. Vervolgens ontving zij een mail van KPN om met spoed te bellen naar 0800-0402. Ik heb zelf gisteren 2 keer dit nummer gebeld en kwam gewoon terecht bij de helpdesk waar ik beide keren ca 8 minuten in de wacht stond en vervolgens de verbinding vanuit KPN werd verbroken. Uiterst teleurstellende service!

 

 

 


Hallo @wjb zo ziet het menu er nu uit om de vaste telefoon uit te zetten:

 


Hallo @wjb zo ziet het menu er nu uit om de vaste telefoon uit te zetten:

 

Klopt, in de nieuwe firmware staat het gelukkig beter verwoord alhoewel ook daar zijn kanttekeningen bij geplaatst kunnen worden. Je zet immers niet de KPN telefoonnummers uit maar de telefonie-service van de V12, de KPN telefoonnummers blijf je wellicht gebruiken maar dan op een eigen VoIP ATA.


Ik wil even opmerken dat, maar misschien is dit een beetje aan de late kant voor u:
Je kan op de KPN Box 12(b) met de laatste firmware (V12.23.04.32 en hoger) in de telefonie instellingen Cheapconnect als voip service provider configureren. En je DECT set aansluiten op een van de 2 RJ11 aansluitingen van de Box12.
In de 3 invulvelden voor server adressen zet je dan voip.cheapconnect.net. Overige velden (nummer/user en password) zijn natuurlijk afhankelijk van de SIP account.

Dit gebruik ik hier met succes.


In de 3 invulvelden voor server adressen zet je dan voip.cheapconnect.net. Overige velden (nummer/user en password) zijn natuurlijk afhankelijk van de SIP account.

Dat is een goeie @Ed_G , je ziet die  bewuste velden natuurlijk pas als je op de knop gzet KPN-telefoonnummers uit] aanklikt. Ik durfde dat dus niet omdat ik anders miin nummer misschien kwijt ben ik ik geen andere dienst dan KPN wens te gebruiken.

Maar technisch wèl interessant.

Kun je eens een screendump plaatsen van die betreffende rubriek?

 


 

Dat is een goeie @Ed_G , je ziet die  bewuste velden natuurlijk pas als je op de knop nzet KPN-telefoonnummers uit] aanklikt. Ik durfde dat dus niet omdat ik anders miin nummer misschien kwijt ben ik ik geen andere dienst dan KPN wens te gebruiken.

Maar technisch wèl interessant.

Kun je eens een screendump plaatsen van die betreffende rubriek?

 

Bij deze @JanD 
Je kan dit op een van de andere “lijnen” proberen.

 


Je hoeft hier geen kpn nummers voor uit te zetten. Je kiest gewoon een nog leeg profiel aan het vult dit cheapconnect of 1 van de andere beschikbare voip out providers. 


Dank allen voor jullie bijdragen. Wordt zeer gewaardeerd!


Ik kan helaas zelf de firmware niet updaten en ben afhankelijk van KPN. Tot die tijd gebruiken we de N300A
 

In de N300A is naast CheapConnect voor inkomend bellen, een andere provider geactiveerd voor uitgaand bellen. 
Ik neem aan dat met de laatste firmware in de V12 meerdere providers voor ingaand- /uitgaand bellen mogelijk zijn?


De N300A IP biedt meer functionaliteit dan de V12 en dus zou ik gewoon die N300A IP blijven gebruiken.