Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 wifi-lampje knippert continu, is dat normaal?

• July 29, 2026
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Pv dV
Topper

KPN BOX 12 - Wifi lampje knippert steeds.  Ik had gelezen dat dit betekend dat er data over de wifi gaat.

Maar bij mij gaat er altijd data over de wifi voor de gsm en andere wifi apparaten.

Kan bij de volgende update niet het lampje gewoon groen blijven, dat knipperen heeft totaal geen toevoeging. Of dat er de optie bij komt in de software om dit knipperend of constant aan te laten ?

5 reacties

JanD
Wijsgeer
  • July 29, 2026

Beste ​@Pv dV ik denk niet dat KPN dat gaat doen, want een vast groen brandend lampje heeft al een betekenis.

Het is een goed controlemiddel. Stel je hebt niets van wifi aan staan en het lampje knippert toch, dan wordt er data verbruikt wat niet zou moeten kunnen en moet uitgezocht worden.

Je kunt er ook voor kiezen de wifi bepaalde perioden van een dag uit te schakelen. Zelf doe ik dat bijvoorbeeld van 00.00 uur tot 06.00 uur 's-nachts en dan is het lampje zelfs helemaal uit.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

knip , 

JanD
Wijsgeer
  • July 30, 2026

knip , 

???

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 30, 2026

knip , 

???

Ik had iets geschreven maar was verkeerd, dus een knip

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Pv dV, welkom terug bij de community! 😊 Ik kan me ergens wel voorstellen dat je dit als storend ervaart. Tegelijkertijd heeft ieder lampje een eigen functie en betekenis. Het knipperen van het wifi-lampje geeft inderdaad aan dat er dataverkeer over de wifi plaatsvindt.

Bedankt ook dat je jouw ervaring en feedback met ons hebt gedeeld. En de tip van ​@JanD hieronder is inderdaad een goede als je het knipperen op bepaalde momenten wilt voorkomen. 😊