Skip to main content

Volgens de leverancier van mijn draadloze vloerverwarmingsthermostaat Magnum kan ik het apparaat alleen verbinden met wifi 2.4ghz wanneer ik tijdelijk het 5ghz netwerk uitzet. Aangezien dit niet kan met de KPN BOX 12B kan ik het apparaat niet aansturen en de vloerverwarming op afstand aanzetten. Wat betreft voorverwarmen van een praktijk is dit erg lastig. Zoals al mijn apparaten zoals EVOhome van Honeywell werken niet op 5ghz. Verwacht KPN dat iedereen al deze kostbare apparaten vervangt of sleutelen ze de 5ghz aan/uit knop weer terug in het menu. 

Dank voor je bericht @Erik van KPN Erik. Als ik dat uitzet draait het dus alleen op de "extra wifi" modus?

Als je in de ‘extra wifi’ alléén de 2,4-band activeert, blijft in de basis de 5.0-band gewoon actief, die is niet te de-activeren @Denmen84 

Je moet gewoon die 2,4-band binnen de ‘extra wifi’ een unieke naam en wachtwoord zodat jouw specifieke apparaat daar verbinding mee kan maken.

 


Dank voor je bericht @Erik van KPN Erik. Als ik dat uitzet draait het dus alleen op de "extra wifi" modus?

Als je in de ‘extra wifi’ alléén de 2,4-band activeert, blijft in de basis de 5.0-band gewoon actief, die is niet te de-activeren @Denmen84 

Je moet gewoon die 2,4-band binnen de ‘extra wifi’ een unieke naam en wachtwoord zodat jouw specifieke apparaat daar verbinding mee kan maken.

 

Als jij de extra wifi instelt en daar de 5 Ghz uitlaat, dan draait dat netwerk alleen op 2,4 GHz. 

Als jij daarnaast óók de hoofdwifi uitzet, dan heb je alleen dat extra wifi netwerk op 2,4GHz. 

Dit zou in de basis niet nodig moeten zijn. Als jij jouw smart apparaten expliciet verbinding laat maken met het 2,4GHz extra wifi netwerk, dan kan de hoofdwifi ernaast blijven bestaan. Maar het is een optie mocht je nog wel problemen ervaren.


@Erik van KPN als je de hoofdwifi uit zet is alle wifi toch uit, zowel de extra wifi als de gastwifi, of is dat veranderd?