Skip to main content
Antwoord

KPN Box 12b updaten naar nieuwe software

• June 10, 2025
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo,

Ik zou graag op deze manier willen proberen dat mijn modem wordt geupdate. Ik had gehoopt dat deze wel geleverd werd met de nieuwe update, maar helaas. Ik vraag hierom omdat ik bepaalde settings wil gaan doorvoeren zoals port forwarding etc, die uit ervaring met de update bij m'n ouders allemaal niet lekker worden overgenomen. Daarom hoop ik de update te kunnen hebben voor ik de nieuwe woning in ga en al deze instellingen ga doorvoeren. 

Is hier een mogelijkheid in?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Justin Kruit ,

Nee, zo’n update is niet aan te vragen. En ook niet zelf door jou op te starten. 

KPN doet die updates in groepen. Je komt vanzelf een keer aan de beurt. Je krijgt van te voren daar een bericht over. 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Hallo ​@Justin Kruit ,

Nee, zo’n update is niet aan te vragen. En ook niet zelf door jou op te starten. 

KPN doet die updates in groepen. Je komt vanzelf een keer aan de beurt. Je krijgt van te voren daar een bericht over. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Hoi ​@Noordzee,

Is er enig idee hoelang het duurt voor je in zo'n groep terecht komt? Vind het persoonlijk als ITer wel bijzonder dat ze hardware leveren die al meer dan 2 jaar een compleet nieuwe update heeft maar die niet standaard meeleveren.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2025

Nee, helaas is daar niets over te zeggen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 11, 2025

Hoi ​@Noordzee,

Is er enig idee hoelang het duurt voor je in zo'n groep terecht komt? Vind het persoonlijk als ITer wel bijzonder dat ze hardware leveren die al meer dan 2 jaar een compleet nieuwe update heeft maar die niet standaard meeleveren.

Modems liggen op de plank met de oude software, pas als alle huishoudens om zijn worden de vervangende modems uitgeleverd met de nieuwe software.