Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 14 herkent back up 4G dongle wel, maar geeft geen verbinding

• May 26, 2026
  • 6 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik heb een KPN V14 modem en een E3372h-320 kpn wifi dongel.

In de wifi dongel heb ik een simkaart met 097 nummer gestopt. 

Het modem herkent het imei-nummer en type-nummer van de dongel (dit is te zien in de admin).

In de admin blijft echter de status unconfigured en op de main page ‘de dongel is niet ingesteld’. Wie kan mij vertellen hoe ik deze moet instellen, zodat het kan fungeren als back-up wifi? 

Beste antwoord door Vincent4

Ik wilde het net aanpassen. Het is inderdaad een KPN huawei dongel. Maar het probleem is opgelost, er zat nog een pin code op de simkaart. Nadat ik die uitgezet heb, werkt het direct.

6 reacties

• May 26, 2026

Beste ​@Vincent4 KPN ondersteunt geen niet door KPN verstrekte dongles meer voor consumenten.

Alleen zakelijke klanten worden ondersteund voor dit soort zaken en ben je een zakelijke klant en heb je die dongle van KPN ontvangen, even met de zakelijke helpdesk voa 0800 0403 contact opnemen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Beste ​@Vincent4 KPN ondersteunt geen niet door KPN verstrekte dongles meer voor consumenten.

Alleen zakelijke klanten worden ondersteund voor dit soort zaken en ben je een zakelijke klant en heb je die dongle van KPN ontvangen, even met de zakelijke helpdesk voa 0800 0403 contact opnemen.

Alleen zakelijke klanten krijgen geen box14. Dus dit is duidelijk een consumenten modem. En ik betwijfel of het dan gaat werken. Het is in ieder geval nooit ontwikkeld speciaal voor dit modem. In tegenstelling tot de V10 of Box12 welke we wel zakelijk gebruiken. (Maar dan zonder KPN Software)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 26, 2026

Op de kennisbank staat expliciet benoemd dat het modem back-up wifi moet ondersteunen. Het is ook een dongel met KPN logo, dus ik neem aan ook de juiste software.

Zou het wel bij een V12 werken?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Zelfs zakelijk gebruiken we geen dongels met een KPN logo. Maar voorheen was het Huawei en tegenwoordig Alcatel… 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 26, 2026

Ik wilde het net aanpassen. Het is inderdaad een KPN huawei dongel. Maar het probleem is opgelost, er zat nog een pin code op de simkaart. Nadat ik die uitgezet heb, werkt het direct.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@Vincent4, mooi dat je ons gevonden hebt om je vraag te stellen!

Achteraf bleek dat je het zelf toch wist te fixen, goed bedacht van de pincode 👌🏼