Skip to main content
Beantwoord

KPN BOX 14 modem kan diverse servers niet pingen in mijn lokale netwerk

• July 3, 2025
  • 75 reacties
  • 517 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

75 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Hi Marlon, het IP adres van mijn server heeft natuurlijk een vast ip adres, anders werkt het niet.

mvg ​@Cheerens 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Hi Marlon, Als ik tracert google.nl doe dan ziet dit er normaal uit

C:\Windows\System32>tracert google.nl

Tracing route to google.nl [2a00:1450:400e:810::2003]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  mijnmodem.home [2a02:a443:3145:0:4e22:f3ff:fed4:b50]
  2     3 ms     2 ms     2 ms  2001:67c:2502:f100::2:4
  3     *        8 ms     7 ms  2001:67c:24f0:cff0::9
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    10 ms     9 ms    10 ms  2a00:1450:8055::1
  6    11 ms    10 ms    10 ms  2001:4860:0:1::1484
  7    11 ms    10 ms    10 ms  2001:4860:0:1::618a
  8     6 ms     6 ms     6 ms  2001:4860::c:4002:c2d0
  9     7 ms     6 ms     5 ms  2607:f8b0:e000::3
 10    10 ms     9 ms     9 ms  2001:4860:0:1::5a87
 11    10 ms    10 ms     9 ms  ams17s12-in-x03.1e100.net [2a00:1450:400e:810::2003]

Trace complete.

Als ik tracert cheerens.nl doe dat zie ik alleen dit!?

C:\Windows\System32>tracert cheerens.nl

Tracing route to cheerens.nl [86.93.179.211]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  86-93-179-211.fixed.kpn.net [86.93.179.211]

Trace complete.

Ik zie hem hier niet naar Nederhost gaan waar ik mijn domain name heb staan!?

mvg ​@Cheerens 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 6, 2025

Hi Marlon, het IP adres van mijn server heeft natuurlijk een vast ip adres, anders werkt het niet.

Vast IP adres is op verschillende manieren te realiseren. Via DHCP reservering in modem of via instellen in jouw server zelfs. KPN modems accepteren (in vroegere firmwares b.v. van V12) alleen portforwarding via DHCP reservering.

Als ik tracert cheerens.nl doe dat zie ik alleen dit!?

C:\Windows\System32>tracert cheerens.nl

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  86-93-179-211.fixed.kpn.net [86.93.179.211]

Trace complete.

Je doet het vanuit je thuis adres naar jouw publiek IP adres. Natuurlijk is het 1 hoop.

Ik zie hem hier niet naar Nederhost gaan waar ik mijn domain name heb staan!?

Nederhost is de registerar, niet de hoster. De domain wijst op jouw publiek ip adres

nslookup cheerens.nl
Name:    cheerens.nl
Address:  86.93.179.211

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Hi Marlon, moet ik dus nu in BOX14 mijn ip adres voor mijn server via DHCP reservering doen in het modem. Wel of niet daar jij aangeeft in vroegere versies!?

mvgf ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Klopt het ipadres wel met je status wan op je modem 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Maikel, wat bedoel jij hier, het ip adres in mijn modem 86.93.179.211 is het adres wat ik ook had bij xs4all.nl, dit heb ik ook ingesteld bij Nederhost? Ik had verwacht daar ik overga naar KPN dat ik een nieuw ip adres zou krijgen?

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wat zet https://whatismyipaddress.com/nl/mijn-ip

is dat het zelfde ip.

en anders proberen modem naar fabrieks instellingen en opnieuw proberen.

we hebben alles al bijna gehad om te testen 😅

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Hi Maikel, ja dat is hetzelfde adres, zie hieronder

mvg ​@Cheerens 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Maikel, Dien ik het ip van mijn server nog in het DHCP gebied zetten en een reservering maken. Dit heb ik nog niet gedaan of is het met BOX14 niet nodig?

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Maikel, Dien ik het ip van mijn server nog in het DHCP gebied zetten en een reservering maken. Dit heb ik nog niet gedaan of is het met BOX14 niet nodig?

mvg ​@Cheerens 

Probeer het zou ik zeggen. Je weet nooit. Maar omdat dmz en forwarding ook niet werkt heb ik mn twijfels

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Maikel, Ik heb mijn server nu in DHCP gezet en reservering gemaakt, maar ook dat werk t niet?

PS: Ik heb al 2 keer in mijn modem reset thuisnetwerk gedaan?

mvg ​@Cheerens 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Maikel, wat ook heel vreemd is, dat ik alleen mijn VPN die draait op ons bedrijf (dus niet bij mijn thuis)  kan bereiken, als ik mijn laptop in DMZ zet? Dat is ook niet goed zou zonder aanpassingen in BOX14 moeten werken?

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Maikel, Ik heb mijn server nu in DHCP gezet en reservering gemaakt, maar ook dat werk t niet?

PS: Ik heb al 2 keer in mijn modem reset thuisnetwerk gedaan?

mvg ​@Cheerens 

Windows firewall ook uitgezet

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 6, 2025

Maikel, Ja windows firewall staan uit.

Is het voldoende, daar ik nu mijn server nu in DCHP heb staan, dat ik alleen een reset thuisnetwerk zet terug naar fabrieksinstellingen doe. Zo ja dan doe ik dat later en laat je weten wat de uitkomst is

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Blijft raar probleem. Wat je kan proberen is experiabox met paperclip een reset te geven. En dan opnieuw port forwarden en hopelijk werkt het.

🤞🤞🤞🤞   

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi Maikel,

Ik heb het modem gereset cq terug naar fabrieksinstelling gezet. Daarna alleen IP adres van mijn server onder IP adres reserveren ingesteld, poort forwarding ingesteld naar mijn server. Maar nog steeds werken twee dingen niet. 1. Mijn website https://cheerens.nl reageert niet en 2. Ik kan niet koppelen met ons VPN op het bedrijf. Dit laatste werkt alleen als ik mijn laptop in DMZ zet, maar dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn. Ik ben nu in totaal 3 dagen bezig geweest om te zien of ik samen met jullie BOX 14 aan de praat krijg, hetgeen nog steeds niet is gelukt. Hoe nu verder!?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Hi Maikel,

Ik heb het modem gereset cq terug naar fabrieksinstelling gezet. Daarna alleen IP adres van mijn server onder IP adres reserveren ingesteld, poort forwarding ingesteld naar mijn server. Maar nog steeds werken twee dingen niet. 1. Mijn website https://cheerens.nl reageert niet en 2. Ik kan niet koppelen met ons VPN op het bedrijf. Dit laatste werkt alleen als ik mijn laptop in DMZ zet, maar dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn. Ik ben nu in totaal 3 dagen bezig geweest om te zien of ik samen met jullie BOX 14 aan de praat krijg, hetgeen nog steeds niet is gelukt. Hoe nu verder!?

Heel vreemd dit. Wat kunnen wat anders proberen. de server heeft RDP poort 3389 zet deze even tijdelijk open. En check of je met remote desktop pubic op je server kan inloggen. Zo kunnen we uitsluiten of het echt in de Box14 zit. 
en dmz voor je office vpn heeft daar niks mee van doen. Want het is inkomend verkeer (firewall) en vpn heeft alleen uitgaand verkeer.

zet de kpn firewall naar normaal dan wordt er meer protocollen doorgelaten 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Ik zat even in IIS10 te kijken maar bij site edit

je kan een ipadres koppelen of alle netwerken

Heb je hier al naar gekeken geen idee of dit invloed heeft op het remote publiceren 

• July 7, 2025

Hi Maikel,

Ik heb het modem gereset cq terug naar fabrieksinstelling gezet. Daarna alleen IP adres van mijn server onder IP adres reserveren ingesteld...

Heb je daarbij al eens een ander ip geprobeerd? Krijgt de server er dan ook dit andere ip?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Hi Maikel,

Ik heb het modem gereset cq terug naar fabrieksinstelling gezet. Daarna alleen IP adres van mijn server onder IP adres reserveren ingesteld...

Heb je daarbij al eens een ander ip geprobeerd? Krijgt de server er dan ook dit andere ip?

Op jou verzoek een dhcp reservering gemaakt daar port forwarding aan gehangen.

ik vermoed ook dat we het moeten zoeken op de server. Want kan niet zo zijn na al deze aanpassingen dat er nog steeds geen leven in zit.

of kan ipv6 nog in de weg zitten denk je 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Bingo 🥰 forwarding werkt netjes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Maike, Als eerste mbt mijn office VPN als ik de DMS niet aanzet naar mijn laptopm kan ik geen verbinding maken met ons VPN. DIt werkt alleen als ik mijn laptop in DMZ  zet! Ik heb poort 3389 nnaar mijn server opgezet, dan krijg ik als ik will inloggen het volgende, zie hieronder

Dit is raar toch.

mvg ​@Cheerens 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi, Ik heb voor alle zekerheid op al mij netwerkkaarten in mijn local netwerk een Reset TCP/IP stack uitgevoerd. Dus

ipconfig /flushdns

ipconfig /release

ipconfig /renew

netsh int ip reset

netsh winsock reset

Maar ook dat helpt niet!?

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Maike, Als eerste mbt mijn office VPN als ik de DMS niet aanzet naar mijn laptopm kan ik geen verbinding maken met ons VPN. DIt werkt alleen als ik mijn laptop in DMZ  zet! Ik heb poort 3389 nnaar mijn server opgezet, dan krijg ik als ik will inloggen het volgende, zie hieronder

Dit is raar toch.

mvg ​@Cheerens 

Probeer even met je ip ipv dns hostname.

maar kan een veiligheid zijn in 2025 en port scan laat 3389 geopend zien dus je forwarding werkt

je office vpn kan je oplossen doormiddel van de box14 firewall aan te passen. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wat is er anders nu antwoordt van 443 en een balck page