Skip to main content
Vraag

KPN Box 14 ouderlijk toezicht apparaten maken wel verbinding met internet

• July 19, 2026
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik kwam er toevallig achter dat in mijn KPN Box 14 met firmwareversie V14.C.25.08.08 ouderlijk toezicht niet meer werkt! Apparaten die geen toegang tot het internet zouden moeten hebben (en dat ook niet hadden via ouderlijk toezicht) blijken opeens gewoon toegang te hebben. Ik weet niet hoe lang dit al zo is. Configuratie heb ik via de web-interface gedaan.

Wat in ieder geval niet helpt:

• Reboot van de box,
  • opnieuw ‘continue blokkeren’ instellen,
  • opnieuw verbinden van de betreffende apparaten.

Herkent iemand dit? Helpdesk kon dit ook niet oplossen, werd daarna in de wacht gezet (‘ik ga het hier even navragen’) maar heb na 35 minuten maar opgehangen...

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is zeker niet praktisch Kees. Het heeft in het verleden dus wel gewerkt? Je zou in plaats van een herstart ook eens een reset kunnen geven. Helpt dat niet dan zou ik even wachten tot de laatste update is uitgerold. Ik zal jouw feedback ook even mee nemen richting de ontwikkelaars!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2026

Dank voor je reactie Remco. ‘Niet praktisch’ lijkt me een understatement; apparaten die geen toegang zouden moeten hebben tot het internet hebben dat wel, dat lijkt me eerder ‘zeer onwenselijk’. Dit werkte voorheen zoals bedoeld. een reset is wel het laatste wat ik wil; dan ben ik weer tijden bezig om alles opnieuw te configureren. 

Vreemd overigens dat er voor de uitrol van de update voor de Box 14 een afhankelijkheid is van de update van Experia Box V10. Dat begrijp ik tenminste uit deze pagina (zoals hierboven gedeeld door Remco).

Nog wat verder getest; een nieuwe blokkade van internettoegang middels ‘ouderlijk toezicht’ lijkt wel te werken. Dus voor een device dat nog niet eerder geblokkeerd was. Maar al eerder ingestelde blokkades werken dus niet en zijn ook niet meer actief te krijgen. Ook niet door bijvoorbeeld het betreffende apparaat een ander IP-adres te geven.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is echt vreemd en als je weer op 0 begint doormiddel van een harde reset/factory default? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2026

Zoals ik aangaf is een reset niet iets waar ik naar uitkijk: lastig om daar een goed moment voor te vinden en veel werk om alles weer opnieuw in te stellen.

Eerst de update maar eens uitvoeren 😅 (hoop ‘m snel te krijgen)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Begrijpelijk ​@kkees, dan houden we contact en hoor ik graag wat je bevindingen zijn na de laatste update.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Ter info: Inmiddels Blijkt de ingestelde blokkade weer actief. Geheel spontaan! 

Ik heb voor één device getest wat er nu gebeurt als de blokkade uit zet en of ik de blokkade weer opnieuw aan kan zetten. Als ik ‘Blokkeren opheffen’ kies is heeft het device direct weer toegang tot het internet (zoals gewenst). Als ik vervolgens ‘Continu blokkeren’ kies veranderd er niet direct iets; het device blijft toegang tot internet houden. Na ongeveer een half uur bleek de blokkade toch wel weer actief. Niet stabiel en niet voorspelbaar dus.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor het het testen ​@kkees.  Wat jammer dat het dan nog steeds niet voorspelbaar werkt. Ik heb je oorspronkelijke feedback doorgezet en zal ook je huidige bevindingen terugkoppelen.