Skip to main content
Antwoord

KPN Box 14 power brandt geel, bellen werkt wel maar gebeld worden niet

• September 29, 2025
  • 12 reacties
  • 102 keer bekeken

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Op de v14 brand het power lampje geel ipv groen.

Iemand een idee wat dit is?

Uitbellen werkt wel.

Gebeld worden niet.

Lijn staat in de v14 wel als actief.

Harde reset v14 lost het probleem niet op.

Wel internet en tv+ 

Speelt af bij buren die overgestapt zijn naar kpn.

Er is al een monteur ingepland. Echter duurt dit een paar dagen.

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@I Am Groot, wat aardig dat je de moeite neemt om dit te doen. Een attente buurman! 

Ik ben bijna geneigd om zelf mee te kijken, maar dit mag ik in dit geval niet doen. Hebben zij telefonisch contact gehad met ons, of hebben ze een monteur via de website besteld? Met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar dit lijkt op iets dat op afstand geregeld moet worden aangezien de verbinding zelf wel actief is. Ze kunnen ook een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons maken. Dan nemen wij contact wanneer het uitkomt om dit op te lossen.

12 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 29, 2025

Zie:

Hij werkt nog niet optimaal, vaak lost een herstart van het modem het probleem op. 

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 29, 2025

Dat was het helaas ook niet

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Uitbellen werkt wel.

Gebeld worden niet.

Is de VoIP port voor telefoon geblokkeerd bij firewall? Geen idee welke port is gebruikt bij jouw regio, maar standaard is 5060, anders 5070->5081

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 29, 2025

Ik zag zojuist dat de firmware niet geupdated is. Dit nu handmatig gedaan. De power is nu groen. Internet en tv boxen werken.

Echter het telefoonnummer staat niet in de v14. Dus dit laatste wordt een gevalletje monteur.

Deze is dus niet toegewezen aan deze v14 en moet gedaan worden in de kpn systemen.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 30, 2025

Ik zag zojuist dat de firmware niet geupdated is. Dit nu handmatig gedaan. De power is nu groen. Internet en tv boxen werken.

Echter het telefoonnummer staat niet in de v14. Dus dit laatste wordt een gevalletje monteur.

Deze is dus niet toegewezen aan deze v14 en moet gedaan worden in de kpn systemen.

Inloggen op de v14 dan onder instellingen/systeem optie reset dit apparaat. Dit forceert dat de instellingen voor het telefoonnummer opnieuw gezet worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Inloggen op de v14 dan onder instellingen/systeem optie reset dit apparaat. 

Harde reset v14 lost het probleem niet op.

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Bedankt voor het meedenken.

Dit had ik al geprobeerd, maar de telefoonnummer wordt niet ingeladen. 

Ook de “hard” reset met paperclip helpt niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 1, 2025

HI ​@I Am Groot, wat aardig dat je de moeite neemt om dit te doen. Een attente buurman! 

Ik ben bijna geneigd om zelf mee te kijken, maar dit mag ik in dit geval niet doen. Hebben zij telefonisch contact gehad met ons, of hebben ze een monteur via de website besteld? Met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar dit lijkt op iets dat op afstand geregeld moet worden aangezien de verbinding zelf wel actief is. Ze kunnen ook een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons maken. Dan nemen wij contact wanneer het uitkomt om dit op te lossen.

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 1, 2025

Hallo ​@Alex van KPN 

Er is telefonisch contact geweest en er is door jullie een monteur in gepland voor morgen.

Daar is het nu op wachten 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 1, 2025

Heel fijn om te lezen. Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd naar de afloop! 

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

@Alex van KPN de modem is omgewisseld voor een nieuwe. De instellingen / profiel is (opnieuw) ingeladen. De koffie is opgedronken en de monteur is naar de volgende klant 😉

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 3, 2025

@Alex van KPN de modem is omgewisseld voor een nieuwe. De instellingen / profiel is (opnieuw) ingeladen. De koffie is opgedronken en de monteur is naar de volgende klant 😉

Mooi! Eind goed, al goed?