Skip to main content
Update

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.24.04.06

Categorie:KPN Box 14
  • May 7, 2024
  • 70 reacties
  • 4578 keer bekeken
KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.24.04.06
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

70 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 7, 2024

Het zakelijk forum is/wordt opgeheven, dus zakelijke klanten kunnen hun vragen ook hier stellen @SaltyBart 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 7, 2024

Het zakelijk forum is/wordt opgeheven, dus zakelijke klanten kunnen hun vragen ook hier stellen @SaltyBart 

Oke goed om te weten!

• Helper
  • May 7, 2024

Hoe krijg je een V14 modem? Ik heb nu een V12 modem.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Mijn KPN telefoon geeft een slechte verbinding in huis, bellen gaat niet lukken. Je link werkt ook niet: ”Log in to kpn-nl” en mijn  KPN ID werkt niet. Reset password ook niet, ik ontvang geen reset email. Extenders van de wifi zijn van groen naar rood gegaan, net als mijn humeur. Wat heeft die update allemaal gesloopt? Ik had meer verwacht van een zakelijke aansluiting.

Voor een zakelijke aansluiting zit je op het verkeerde forum, je moet dan hier zijn.

Ook vind ik, dat je van een consumenten aansluiting net zoveel mag verwachten dan van een zakelijke aansluiting.

Voor jouw informatie: zakelijk kennen we de box14 niet. Enkel kleinzakelijk kent de box14 en dit is niet veel meer dan consument met BTW op de factuur en kleine voordelen zoals sneller een monteur op de stoep en een eigen klanten service.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 7, 2024

Upgraden naar een 4 Gigabit abonnement, dan krijg je de V14 geleverd.
Wil of kan je geen 4 Gigabit abonnement, dan krijg je geen V14.

Voor jouw informatie: zakelijk kennen we de box14 niet. Enkel kleinzakelijk kent de box14 en dit is niet veel meer dan consument met BTW op de factuur en kleine voordelen zoals sneller een monteur op de stoep en een eigen klanten service.

Ja zoiets kon ik me herinneren uit een vorige post van jou. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 7, 2024

4 Gbit nemen. Is dat niet bij u beschikbaar? Dan krijgt u hem niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Het zakelijk forum is/wordt opgeheven, dus zakelijke klanten kunnen hun vragen ook hier stellen @SaltyBart 

Dit klopt, dit gaat per 1 juli gebeuren. Onze klanten met een Box 14 kunnen hier bij ons een nieuw topic aanmaken mochten ze vragen hebben of problemen ervaren. Vragen, ervaringen en opmerkingen die specifiek betrekking hebben op deze update kunnen hier worden gesteld. 

Mijn verzoek is nogmaals om het gesprek hier on-topic te houden zodat het voor andere lezers overzichtelijk blijft en ze niet hoeven te filteren. Ik heb daarom hier enkele reacties verwijderd. 
Ik zie dat het gelukt is een eigen topic aan te maken egberttsl, deze komt vanzelf aan de beurt.  

Stripheld121171
Helper
Forum|alt.badge.img

Goedendag,

misschien een rare vraag. Ik heb nog steeds de oude software. Hoe kom ik aan de nieuwe software voor de kpn box 14?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 8, 2024

Goedendag,

misschien een rare vraag. Ik heb nog steeds de oude software. Hoe kom ik aan de nieuwe software voor de kpn box 14?

Heb je toevallig eigen DNS servers ingesteld op het modem ?
Dit houd de update vaak tegen, zie je wel een update hangen bij instellingen ?

Stripheld121171
Helper
Forum|alt.badge.img

Dank voor je snelle reactie. Ik heb geen eigen DNS servers ingesteld. Maar het plaatje wat je hebt meegestuurd, dat menu heb ik helemaal niet, 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 8, 2024

Dank voor je snelle reactie. Ik heb geen eigen DNS servers ingesteld. Maar het plaatje wat je hebt meegestuurd, dat menu heb ik helemaal niet, 

Graag gedaan!
Heb je wel een V14 modem of een V10/V12 ?

Stripheld121171
Helper
Forum|alt.badge.img

Graag gedaan!

Ik heb de v14

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 8, 2024

Graag gedaan!

Ik heb de v14

Dan moet je dit menu hebben, bij instellingen → Systeem 

Stripheld121171
Helper
Forum|alt.badge.img

Graag gedaan!

Ik heb de v14

Dank weer voor je reactie. Ik ga even kijken. 

Stripheld121171
Helper
Forum|alt.badge.img

Graag gedaan!

Ik heb de v14

Dank weer voor je reactie. Ik ga even kijken. 

Excuus, heb de v 12 zie ik nu. Maar ook die heeft de oude software nog 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 9, 2024

Zoals ik al in het andere topic beschreef, er is een hoop opgelost en flinke verbeteringen met deze update. Mijn complimenten hiervoor!

Vooral de snelheidstests via het modem zelf is een goede toevoeging. Alleen moeten de issues daarin zoals beschreven in het vorige topic met de test servers even aangepakt worden. 

Verder ziet alles er goed uit, lang gewacht maar deze update maakt dat meer dan goed!

Ik zal na een week of twee me bevindingen laten weten betreft de stabiliteit.

Hier is het pet. De problemen uit mijn eigen topic zijn geen van allen verholpen, helaas.

@SaltyBart @Erik van KPN 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 10, 2024

De nieuwe software worden in batches uitgerold voor de V12, je zal nog even geduld moeten hebben helaas. Je krijgt een dag voor de update hier een sms over.

Hier is het pet. De problemen uit mijn eigen topic zijn geen van allen verholpen, helaas.

@SaltyBart @Erik van KPN 

Ik vrees dan dat KPN jouw kwestie echt verder moet gaan onderzoeken, wacht even af wat @Erik van KPN hierover zegt.

wjb
Wijsgeer
  • May 10, 2024

De nieuwe software worden in batches uitgerold voor de V12, je zal nog even geduld moeten hebben helaas. Je krijgt een dag voor de update hier een sms over.

Het is mijns inziens belachelijk dat KPN nu al meer dan een jaar bezig is de nieuwe firmware voor de V12 "in batches" naar alle abonnees uit te rollen. Ik ken geen enkele andere leverancier die daar zo lang over moet doen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 10, 2024

@Erik van KPN 

Ai, dat is naar, @Kruiffie. We gaan even kijken hoe en wat we kunnen doen. Ik of Thomas komt er in je eigen topic op terug. Zal wel na het weekend worden.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 10, 2024

Dank je @Erik van KPN 

Ik heb eerder vandaag nog  een aantal tests uitgevoerd, zaken geprobeerd, met wat verrassende en mogelijk ook verduidelijkende uitkomsten. Ik zal de resultaten vóór maandag in mijn eigen topic plaatsen..

Fijn weekend aan allen.

• Helper
  • May 10, 2024

is het al mogelijk om de firmware update handmatig of versneld door te voeren?

Oneindig wachten totdat KPN dit “gefaseerd” doorvoert kennen we inmiddels wel...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Oneindig wachten totdat KPN dit “gefaseerd” doorvoert kennen we inmiddels wel...

Hi @Mvd2021, ik citeer:
"Wanneer krijg ik de update?

De uitrol van de V14.C.24.04.06 versie gaat gefaseerd. Binnenkort staat de update wel al beschikbaar via de webinterface zodat je zelf kunt beslissen om alvast te updaten.”

Kijk dus even of het al voor je klaarstaat. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 10, 2024

Reset de box 14 via een paperclip o.i.d in het reset gaatje (zie reset instructies voor de box 14)

Na herstart is “als vanzelf” de update doorgevoerd. (Wel even daarna de eigen instellingen weer terug zetten)

Succes. @Mvd2021 

pieterboes
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 12, 2024

De nieuwe box werkt hier ook goed. De uploadsnelheid komt alleen niet boven de 1 Gb/s uit.

En er lijkt een bug in de eigen speedtest te zitten, die geeft aan dat de snelheden rond de 1 Mb/s zitten. 🙄Dat zijn snelheden die we "vroeger“ hadden met de eerste kabel- en ADSL-aansluitingen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 12, 2024

De nieuwe box werkt hier ook goed. De uploadsnelheid komt alleen niet boven de 1 Gb/s uit.En er lijkt een bug in de eigen speedtest te zitten, die geeft aan dat de snelheden rond de 1 Mb/s zitten. 

Dat is raar, bij mij werkt het wel goed.
Wat vaak wel kan helpen, wat in sommige gevallen even werk kan zijn is een fabrieksinstellingen reset. Uiteraard geen garanties.
Als je ook met de speedtest op de pc een slechte upload hebt, reset je ONT kastje ook eens, even twee minuten van het stroom af.