Skip to main content

Voor een kennis de 12 box geprobeerd in te stellen. SSID en wachtwoord voor wifi waren niet te veranderen, na Apply telkens de melding: “Operation could not complete. Something wrong happened.” Nog afgezien van deze bagger melding (uit het Chinees vertaald?), 4 telefoontjes en twee keer een uur later met KPN service desk de gewone antwoorden: die onze tijd verspilden: modem gereset (ook via servicedesk), andere browser proberen, ligt aan Linux, etc.

Op Linux Mint gedaan met Firefox en Chromium, op Win gedaan met Opera, Edge, Firefox, Chrome, allemaal hetzelfde resultaat, de vage foutmelding. “Expert” via de servicedesk durfde zelfs te beweren dat het aan de cache van de browser lag.

Uiteindelijk met veel pielen zelf uitgevonden wat het was: WACHTWOORD WIFI MAG GEEN MINNETJE (-) BEVATTEN.

Wat een tragiek dit gebeuren, vrinden… Mijn tips:

1. zorg dat de interface klopt (dus meld in de interface dat minnetjes niet zijn toegestaan in het wachtwoord, ipv alleen 8-63 tekens. Dit soort nonsens problemen spelen al jaren met 12 Box
  2. Zorg in ieder geval dat mensen op de servicelijn deze info hebben, dan verspillen we geen van allen onnodige tijd aan namaakproblemen

Zelf heb ik gelukkig een FritzBox, daar zijn nooit dit soort onzin problemen mee.

Vriendelijke groet,

Rob

Sja, om die reden wil ik mensen in de buurt alleen helpen als ze een echte router gaan gebruiken. Ik snap ook niet waarom KPN zoveel tijd en geld steekt in het leveren van een eigen product dat niet eens af is.

De KPN Box 12 accepteert inderdaad geen speciale tekens, zoals het koppelteken ("-"), in het WiFi-wachtwoord. Je kan het beste een wachtwoord kiezen met alleen letters en cijfers.

De KPN Box 12 accepteert inderdaad geen speciale tekens, zoals het koppelteken ("-"), in het WiFi-wachtwoord. Voor een goed werkende verbinding raden we aan een wachtwoord te kiezen met alleen letters en cijfers.

Is dat ook ergens vastgelegd in een handleiding? Lijkt me best cruciale info.

De KPN Box 12 accepteert inderdaad geen speciale tekens, zoals het koppelteken ("-"), in het WiFi-wachtwoord. Voor een goed werkende verbinding raden we aan een wachtwoord te kiezen met alleen letters en cijfers.

Is dat ook ergens vastgelegd in een handleiding? Lijkt me best cruciale info.

Binnen de modem op de wifi-pagina staan volgens mij de tekens die gebruikt kunnen worden, is mijn herinnering aan de 12, ik heb nu een V10, dus kan het niet daadwerkelijk controleren, een medeforumlid met een KOPN Box12 misschien wel @XS4-Arjan 

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit terug te vinden is in de handleiding. Daarom deel ik het hier en geef ik dit intern door.

Een netwerknaam bestaat uit tenminste 8 en maximaal 32 tekens.

• Alle letters, cijfers en reguliere tekens zijn toegestaan.
  • Speciale tekens zoals á, ê, ö zijn niet toegestaan.

Een beveiligingssleutel bestaat uit tenminste 8 en maximaal 63 tekens.

• Alle reguliere letters en cijfers zijn toegestaan.
  • Speciale tekens en/of karakters zoals á, ê, ö, €, @, # zijn niet toegestaan.

De KPN Box 12 accepteert inderdaad geen speciale tekens, zoals het koppelteken ("-"), in het WiFi-wachtwoord. Je kan het beste een wachtwoord kiezen met alleen letters en cijfers.

Werkelijk belachelijk.

Wat mij betreft is het ook niet aan te bevelen om een wifi wachtwoord van alleen cijfers en letters te gebruiken. Ik ben van mening dat elk wachtwoord minstens één hoofdletter, één kleine letter, één getal en één special teken moet bevatten.

Ik heb een wifi wachtwoord met speciale tekens, zowel '-’ en andere tekens. Anders is het admin wachtwoord voor het modem, het mag bepaalde speciale tekens niet bevatten.

Reageer