Ik ben heerlijk aan het werk, zit ik met een aantal servers van het werk over idrac installaties uit te voeren… donderd inene rond 13:30 mn verbinding in huis eruit.. wifi versterkers knipperen allemaal in huis en alles plat, geen tv niets.
Enkele minuten later begint weer het een en ander op gang te komen en ik log toch maar eens in op het modem om te zien wat er aan de hand is.. huh nieuwe interface ? hebben ze midden op de dag een upgrade uitgevoerd ?
- Mijn bekende wachtwoorden werken niet meer
- Wifi netwerken zijn verdwenen.
- Bekabeld met de laptop op het netwerk.. modem van de muur geschroefd (die zat in de meterkast ergens tussen alles in geschroefd en gedaan)… wachtwoord achterop het stickertje opgezocht…
ingelogd op de modem… -
Mijn SSID's weg, gasten SSID weg, extra IOT SSID weg.. inene een vaag KPN SSID
-
DMZ weg
-
Portforwards etc zijn naar de mallemoer
-
mac adres lijst voor mac filtering weg
Zit je dan, midden tijdens een werkdag, tijdens een installatie van je werkservers en de meldingen van o.a
- veiligwonen
- toon
- solarmonitoring
- etc
- je kids waarvan hun tablets niet meer online komen
komen langzaam binnen
En dan nog niet eens te spreken over de onderbreking van mijn werk, een half rack aan servers waar ik nu hangende idrac sessies heb..
En bedankt KPN.. vind het top om nieuwe firmware te krijgen, maar zorg dan dat je met je bekende wachtwoorden kan inloggen (op zn minst) en niet midden op een WERKdag..
Nu zit ik hier lichtjes te vloeken en mag ik mn halve netwerk thuis opnieuw instellen en hopen dat de idrac timeouts mij zo weer toelaten.