Skip to main content

Ik ben heerlijk aan het werk, zit ik met een aantal servers van het werk over idrac installaties uit te voeren… donderd inene rond 13:30 mn verbinding in huis eruit.. wifi versterkers knipperen allemaal in huis en alles plat, geen tv niets.

Enkele minuten later begint weer het een en ander op gang te komen en ik log toch maar eens in op het modem om te zien wat er aan de hand is.. huh nieuwe interface ? hebben ze midden op de dag een upgrade uitgevoerd ?

 

  • Mijn bekende wachtwoorden werken niet meer
  • Wifi netwerken zijn verdwenen.
  • Bekabeld met de laptop op het netwerk.. modem van de muur geschroefd (die zat in de meterkast ergens tussen alles in geschroefd en gedaan)… wachtwoord achterop het stickertje opgezocht…
    ingelogd op de modem…
  • Mijn SSID's weg, gasten SSID weg, extra IOT SSID weg.. inene een vaag KPN SSID

  • DMZ weg

  • Portforwards etc zijn naar de mallemoer

  • mac adres lijst voor mac filtering weg

Zit je dan, midden tijdens een werkdag, tijdens een installatie van je werkservers en de meldingen van o.a

  • veiligwonen
  • toon
  • solarmonitoring
  • etc
  • je kids waarvan hun tablets niet meer online komen

komen langzaam binnen

En dan nog niet eens te spreken over de onderbreking van mijn werk, een half rack aan servers waar ik nu hangende idrac sessies heb..

En bedankt KPN.. vind het top om nieuwe firmware te krijgen, maar zorg dan dat je met je bekende wachtwoorden kan inloggen (op zn minst) en niet midden op een WERKdag..
 

Nu zit ik hier lichtjes te vloeken en mag ik mn halve netwerk thuis opnieuw instellen en hopen dat de idrac timeouts mij zo weer toelaten.

Ik kan me voorstellen dat je hier niet heel blij van werd, @rroethof78. Maar, deze update is wel zo ingericht dat eigenlijk al je instellingen bewaard zouden moeten blijven. Dus dit is wel een beetje gek. We zijn twee dagen verder, dus wellicht/waarschijnlijk heb je dit al gedaan, maar doet een herstart van het modem ook iets? Zijn je instellingen teruggekomen, of heb je zelf alles weer moeten terugzetten zoals het was?


Alles was weg. zelfs het admin wachtwoord was naar factory default etc.

Na een volledige restart (5 minuten uit gehad) nog niets..

Ik heb grotendeels de instellingen terug gezet, in ieder geval het belangrijke deel, want uiteraard had ik ook nog gewoon een stapel werk servers af te handelen en een werkgever word er niet vrolijker op als je dat links laat liggen omdat KPN de boel verkloot.

 


P.S. Superwifi punten worden niet meer als zodanig herkend

En alles wat er achter de superwifi punten hangt, word nu gezien als bedraad.

 

Ik moet nog testen of het mesh gebeuren fatsoenlijk werkt en of de superwifi punten ook nog onbedraad functioneren.


Alles was weg. zelfs het admin wachtwoord was naar factory default etc.

Dat zou dus normaliter niet moeten gebeuren. Maar jij bent dan blijkbaar (helaas) een van de uitzonderingen die de regel bevestigt. Wel raden we aan om, na een update, niet te snel het modem te herstarten of resetten. Geef hem even de tijd om goed te kunnen communiceren met het beheersysteem zodat ook alle dingen correct teruggezet kunnen worden.

 

Wat bedoel je verder met dat de SuperWifi punten niet meer als zodanig worden herkend, @rroethof78? Check even of deze inmiddels ook over zijn naar de nieuwe Software. Dat gebeurt veelal automatisch als je Box 12 ook de nieuwe Software heeft. Maar als dat niet gebeurt, volg de stappen in onderstaande Product Update:

Hierin lees je ook meer over wat de KPN Software op de SuperWifi 2 wel en niet doet en kan.

 

Topologie wordt, voor beide apparaten nog verder aan gewerkt.